{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GF i DRU
  • #1   20. mar 2010 Det blev det .

  • #2   20. mar 2010 trist trist smiley

    Nu er klubben også blevet stævnet, så må vi se hvad der sker...


  • #3   20. mar 2010 Præcis Maibrith, i kan finde det på kennel malakits hjemmeside.... smiley

  • #4   20. mar 2010 Ja, det er bare så trist at klubben er ved at grave sin egen grav på den måde smiley
    Det chokere mig at det virkeligt blev vedtaget, for der er mange der melder sig ud nu, og hvad er det formålet med det forbud er??

    Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til det med indavl, Lotte, men det er jo tydeligt at bestyrelsen er hamrende ligeglade med hundenes sundhed, bare der kommer penge i kassen. Trist, trist


  • #5   20. mar 2010 Det står allerede på DRU hjemmeside at der er nyheder angående udstilling.

  • #6   20. mar 2010 er ikke selv i dru men sys da at det er rigtig synd at de har vedtaget den regl for alle jer der udstiller flere steder:(
    og rigtig trist at bent er så ligeglad som han nu engang er..


  • #7   20. mar 2010 hva er deres hjemmeside kennelen??

  • #8   20. mar 2010 Link til DRU's nyheder:

    (link fjernet)

    Simpelthen så trist smiley


  • #9   20. mar 2010 den havde jeg fundet:) det var dem malakits

  • #10   20. mar 2010 Malakits

    (link fjernet)


  • #12   21. mar 2010 vil det sige at det kun er dem der er medlem af klubben ikke må udstille i andre klubber

    hvad så hvis man ikke er medlem men stambogføre hvalpe i dru men udstiller i andre klubber kan de stadig få stambogføret deres hvalpe i dru??

    har ikke lige været der inde og kigge på deres hjemmeside men syntes det er latterligt for nogen gør det jo for at deres han kan parre forskellige hunde fra forskellige klubber andre gør det jo for at træne deres hund til udstilling så forsviner der mange fra de hyggelige udstilling som f.eks ddh det er jeg da rigtig ked af

    det med indavl er jo total latterligt at han ikke går op i hundens sundhed jeg har ellers altid syntes at bent har været flink men jeg må indrømme at jeg har tabt meget for ham derudover er jeg glad for at jeg ikke har meld mig ind i klubben da jeg ikke gad at de skulle bestemme over hvad jeg må og ikke må men nok også fordi at jeg har en med fci tavle en med 2 med dru og en med ddh og en uden bog og hvis jeg har hvalpevil jeg ha lov at bestemme selv hvor jeg stambogføre henne jeg kan jo ikke stambogføre i dru med en ddh bog på osv

    jeg vil også gerne selv bestemme hvor jeg udstiller mine hunde henne

    kh sanne


  • #13   21. mar 2010 det er da fuldstændig åndsvag det der står på den sidste hjemmeside adr

    jeg snakkese selv med formanden og snakkede om hvadman forpligtede sig til hvis man melde sig til men der sagde han at jeg gerne måtte udstille i de forskellige men forpligtede mig til at stambogføre i dru og hvis jeg havde en kuld hvalpe uden bog eller en blandingskuld ved et uheld skulle jeg bare meddel ham det så vardet helt okey jeg måtte indrømme at jeg ikke helt stolede på det ogderfor heller ikke melde mig ind

    men bliver da chokket over at de så har stævnet en medlem for at sælge med og uden bog men hvis der er fejl på dem kan det jo ikke betale sig at sælge dem med stambog på for køberen kan jo ikke bruge den til hverken avl eller udstilling men skal jo gerne holde den mening man giver det ene og ens regler fraden ene til den anden

    kh sanne


  • #14   21. mar 2010 Men hvad så hvis man ikke er medlem? så må man godt eller hvad?
    Og man må stadig lave hvalpe i DRU og samtidig udstille i DDH Bare uden at være medlem af DRU?


  • #15   21. mar 2010 Mixerne

    Det er ikke dru der stævner et medlem, det er medlemmet der stævner klubben, for at være blevet smidt ud....



  • #16   21. mar 2010 Ja, det er klubben der er stævnet. reglerne fortolkes forskelligt i DRU alt efter om du er i bents sorte bog eller om du er på hot-listen.


  • #17   21. mar 2010 sorry jeg har misforstået dette

    jeg vil også gerne vide hvis man ikke er medlem om man så må stambogføre i dru og udstille i ddh?? kh sanne


  • #18   21. mar 2010 For lige at kommentere på den stævning der.. så vidt jeg kan læse har kennelen solgt hvalpe uden stambog? Hvis det er tilfældet er eksklusion da det eneste rigtigte, det er da dybt dybt useriøst.. de skriver at det er alment kendt at mislykkede hvalpe sælges uden stambog som hyggehunde.. i hvilken klub? ingen af de seriøse i hvert fald..

  • #19   21. mar 2010 Har jeg misforstået noget så oplys mig gerne:)

  • #20   21. mar 2010 Sam
    Har du læst den kennels hjemmeside?

    DRU ikke har dok, for deres påstand?

    det er så nemt at beskylde andre for ting og sager, men man skal sørme have sin dokumentation i orden, det er ikke tilfældet her, og en anden side af sagen er DRU's måde at kommunikere med advokater/kennelen på, det hele ligger på hjemmesiden, læs det


  • #21   21. mar 2010 Når kennelen skriver at det er noramlt at mislykkedes hvalpe sælges uden stamtavle, tænker jeg da at det skriver de for at forsvare egne handlinger.. de har måske ikke solgt hvalpe uden?


  • #22   21. mar 2010 Sam
    Hvor har du læst det henne, der er vist noget jeg ikke har set?


  • #23   21. mar 2010 det kan også være det er noget jeg har misforstået, læste det på kennelens hjemmeisde.. jeg læser det lige igen..

  • #24   21. mar 2010 der står en grim og anonym hilsen på malekits hjemmeside. ud fra måden det er skrevet på har jeg en mistanke om hvem der har skrevet det smiley

  • #25   21. mar 2010 Sam
    Hvid dette er almindligt kendt i DRU, jeg kender flere der har anmeldt opdrætter til dru som avler uden bog, og sælge nogle af hvalpene med og andre uden, dette sker uden nogen griber ind....

    Den omtalte opdrætter har sammen med nogle andre opdrætter forslaget ændringer af en race, mener det var hjerte scanning, efter de gjorde dette blev dette medlem udelukket, i min verden en meget meget mærklig beslutning fra klubbens side....



  • #26   21. mar 2010 Sam

    "Hvid dette er almindligt kendt i DRU, jeg kender flere der har anmeldt opdrætter til dru som avler uden bog, og sælge nogle af hvalpene med og andre uden, dette sker uden nogen griber ind.... "

    Klubben ser igennem fingern med tavletøs avl, jeg har kendskab til mange der anmelder annoncer fra opdrætter, men der sker normalt ikke noget


  • #27   21. mar 2010 Hjørdis, det kunne da være spændende at vide hvem du tror der har skrevet hilsenen? Jeg ved at Malekits lige nu arbejder sammen med 123hjemmeside for at finde ip adr. og dermed frem til den der har skrevet det.

    Sam:
    Det du lister op der, er advokatens stævning. Det er ikke noget Malekits selv har skrevet.

    Men ja, jeg har mail fra formanden i DRU der dokumentere at DRU er ligeglade med at der bliver solgt hvalpe uden tavle fra en kennel der drives af to personer, hvor kun den ene person er medlem og stambogsfører hvalpe, og den anden person har en anden race, og de sælges uden tavle. Der fik jeg det svar at det kunne DRU ikke blande sig i.

    Det samme gør sig vel gældende for Malekits så? For reglerne i en klub skal vel være ens for alle?

    Og det kan jo ske at der sker en "smutter", selv for den bedste, og hvad så med de hvalpe? Man kan vel ikke sælge hvalpe efter f.eks. fransk buldog/cavalier med tavle? Har lige set netop denne blanding til salg fra en anden opdrætter i DRU og denne er ikke ekskluderet.

    Og det er ikke fordi jeg på nogen måde vil støtte blandingsavl, men jeg kan dælme heller ikke se at reglerne skal tolkes forskelligt for forskellige medlemmer?!


  • #28   21. mar 2010 Det bliver spændende at høre hvem det kan være, jeg har også mine ideer smiley

  • #31   21. mar 2010 Men jeg vil høre nogle af jer der var med til generalforsamlingen, om emnet om hd-status for små racer var oppe til diskution, for jeg kan nemlig se at status nu er C og ikke længere B- så nu må der avles på :

    Mops.

    Beagle.

    Shih-Tzu.

    Engelsk Bulldog

    Fransk Bulldog

    Cocker Spaniel

    Amerikansk Cocker Spaniel

    Med C-Hofter


    Jeg kan ikke finde på deres hjemmeside hvor de skriver atindavl ikke er tilladt i DRU? eller er jeg blind, jeg er 100% sikker på det stod under regler for stambogsføring?


  • #34   21. mar 2010 Linnea
    VHD i tyskland, det er jo den tyske fci klub...... Den må du jo altså kun udstille i hvis din hund er fci godkendt!

    jeg vil bestemt ikke sidde og tilsvine dru, på inger måder, men jeg er begyndt at undre mig lidt over hvorfor man f.eks. fjerner at det ikke er tilladt at lave indavl, at man ændre en hd-status fra B-til C, og at man pure afviser at vil hjertescanne en cavalier?



  • #35   21. mar 2010 Linnea, jeg er ikke enig med dig i at det gør klubben mere seriøs at den ikke vil samarbejde med andre danske klubber omkring udstillinger osv.

    Omkring de helbredsmæssige tiltag kan jeg kun ryste på hovedet....

    Det med indavl stod på hjemmesiden indtil i går. Men det kan jo være svært at forklare sig ud af det nu hvor der er nogen der gerne vil have en forklaring på nogen af de tavler der er dukket frem.

    Men mon ikke det står i medlemsbladene endnu?


  • #36   21. mar 2010 Linnea

    DRC hvad er det for en klub ?


  • #37   21. mar 2010 Linnea S
    Men syntes da det er dejligt for dig du er tilfreds i DRU, vi er alle forskellige, og her skal være plads og meninger til os alle....

    og hvis du er tilfreds i DRU så er det jo der du skal blive smiley


  • #38   21. mar 2010 Linnea -

    lige til tilknytning til din bemærkning om DDH, vil jeg gerne knytte en kommentar:

    Jeg har kun haft positiv oplevelser af udstillingerne i DDH, men min oplevelse i DRU var en dommer som dømte en boxer med perfekt saksebid, uden at åbne munden på hunden?

    Så lad venligst vær med at tilsvine de andre klubber, det er ikke det som diskutionen handler om


  • #39   21. mar 2010 ps. en boxer har underbid *ss*

  • #41   21. mar 2010 Linnea, syntes det er vildt upassende at begynde på den diskussion, men jeg vil hellere i ringen alene end at min hund bedømmes af en halvblind dommer.

    Jeg tror generelt at der er klager på alle udstillinger og i alle klubber - og det er ikke det det handler om, men at det er latterligt at klubben ikke vil samarbejde omkring sunde, racetypiske hunde i stedet for at isolere sig og skide hundenes helbred et stykke.

    I mine øjne signalere det at økonomi er det eneste der spekuleres i, og det er dybt useriøst når det er levende væsener vi har med at gøre.


  • #42   21. mar 2010 Linnea
    Ok du kender jo til sagen, ang den hvide boxer så er det en fejl, ikke en diskvalicerende fejl!

    Sagen er lang men ejern var blevet lovet af formanden at hun gerne måtte stille hunden ,og dette gjorde hund, selv Formanden bedømte hunden, og faktisk kan udtaelse læses på brugerns profil herinde... men hunden fik 1.pr!
    den blev stillet 2 eller 3 gange hver gang med 1.pr, så kom den ind til den anden sommer her, og med det samme blev der beskyldet for det ikke var en boxer, brugeren havde nær måtte hente stambogen...

    Dommern fik at vide at hun ikke kunne disckvalicere hunden, satte dommernen en fed tyk streg hen over papiret og hun ikke kunne bedømmes?

    Mit spørgsmål er så, er det så rimligt at man skal betale 205 kr og en hel dag at vente for dette, når hunden tidl er blevet udstillet og bedømt?

    Så kan man melde ud at hunden ikke kan bedømmes fra start, det er mange penge at smide i vasken for dette?

    Det var samme dommer som bedømte den anden boxer med saksebid uden at åbne munden på hunden, noget siger mig at denne dommer ikke havde lyst til at dømme hunde den dag, det tog nemlig under 2 minutter med den korrekt farvet


  • #43   21. mar 2010 Sommer = Dommer *

    sorry, tasterne driller smiley


  • #45   21. mar 2010 Linnea, du må gerne skrive alt det du vil af grimme ting om alle de klubber du har lyst til, men som jeg skriver er det for mig et spørgsmål om at det samarbejde som jeg ville foretrække der var imellem klubberne, i stedet for krig, er gået tabt sammen med hundenes sundhed.

  • #46   21. mar 2010 Linnea

    *** "Og hvide boxere kan jo have flere sundhedslidelser, øget risiko for allergi, blindhed og døvhed, så vidt jeg kan forstå?"

    Med en alminde genetisk viden så ved folk jo at den hvide boxer manger et farvegen som hedder melanim, dette er hvad hunden bliver døv af, allergi, er ikke kun hvide boxere, det er alle racer som er udpræget h vide og det med blindhed, det vil jeg gerne vide hvor du har det fra smiley

    ****"Hvis jeg var dommer, og blev præsenteret for en merle-farvet chihuahua, ville jeg altså også diskvalificere den"

    Forskellen på en merle chi og en hvid boxer er at på DRU's hjemmeside står at man ikke kan avle/udstille en merle chi/poms... Kan du så fortælle mig hvorfra man har grundlag for at disc. en hvid boxer ???

    *****"synes det er fair nok at man dømmer ned på en fejl som er så alvorlig og ikke ønskelig hos racen. Af hvad jeg kan læse inden for FCI er det ikke ualmindeligt at aflive de helt hvide boxere ved fødslen"

    retfærdiggør det at aflive hvalpe? genetisk set kan opdrætter undgå de hvide hvalpe, ved at parre en boxer uden det hvide gen med en med det hvide gen, så undgår du hvide hvalpe, men at parre 2 bærer af genet giver 25% hvide hvalpe..... Men derfra til at aflive dem giver ingen mening

    Og ja du er ude på tynd is nu smiley



  • #47   21. mar 2010 Linnea :

    Til næste gang du udtaler dig så kan du læse lidt omkring emnet her :
    (link fjernet)





  • #48   21. mar 2010 ang sagen om den hvide boxer kan jeg linke hertil

    http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=45697



  • #49   21. mar 2010 Inge J - er det nu også nødvendigt med en dommer der kan se?? hahahahahahaha ;o)

  • #50   21. mar 2010 Hehe minder mig lidt om reklamen med Finn & Jackob, med Squash og de der Squash briller styrke +8 smiley

  • #52   22. mar 2010 For hulen da! Squash briller - det er da lige det der skal bruges i den situation!!!!! ;o) - hvis ikke det gør at de forstørre så meget at chi bliver bedømt som schæfer?? Men så på den anden side....pyt med det ;o)

  • #54   22. mar 2010 Linnea S.

    Det er jo ikke ringsekretæren der bedømmer hunden,
    Ved DDH må Dommeren ikke bedømme egne hunde eller hunde der indenfor de sidste 6 mdr. har været i vedkommendes eje.


  • #55   22. mar 2010 Hold da op en smøre at komme igennem.

    Inga: Ja det hjælper da en del når dommerne kan se noget hihi


  • #56   22. mar 2010 Jeg er jo så en af dem der efterhånden er mere til DDH end DRU. De laver så meget lort som jeg snart ikke kan stå inde for mere. DRU er ikke til for at forbedre racerne eller for medlemmernes skyld, men for deres egen. Alle ved jo hvordan Bent er og tænker kun på hvem personen bag hunden er. Hende som har forslået den lov er tidligere formand for DDH. Så kan man jo så selv regne ud hvorfor hun har foreslået det.. Bent ekskluderer jo til højre og venstre og som det passer ham og ofte på grundlag af små latterlige ting..

    Linnea: Og dobbeltudstillingerne i DDH får ALLE certifikater anden gang.. Det er nu ikke rigtig. prøv og se resultaterne fra sidste udstilling, der er også hunde der har fået kun 1. præmie i anden bedømmelse.

    DDH prøver mange forskellige dommere, og tager hele tiden nye ind. At der så er en dommer der absolut ikke egner sig tild et er skide træls for den udstilling, men så er hun jo så heller ikke med for eftertiden.

    Dru bruger jo næsten kun dommere som sidder i bestyrelsen eller har udstillet i DRU i mange år. Synes sjældent man ser nye dommere dér.

    Men det er jo en smagssag om man kan lide DRU eller DDH. Min mening er bare at DRU skyder sig selv i foden gang på gang og DDH har mere at byde på.


  • #57   22. mar 2010 Linnea S

    Nu vil jeg så gerne have lov til at "forsvare" mig selv.
    Det er korrekt at en hvid boxer er en fejl, og dengang jeg ringede til bent og spurgteom hun måtte udstilles forklarede jeg at hun skulle naturligvis IKKE bruges i avl, men jeg gerne ville have hende bedømt , og vise den hvide boxer frem, for som du selv skriver ja så er kotumen at aflive dem , selvom de er sunde og raske.

    Bent siger så til mig at i hans klub kan hun udstilles , dog kun få max 2. pr. hvis hun ellers er racemæssigt iorden.

    Hun bliver så første gang bedømt af birgit ambo som skriver hun er en god race repræsentant , dog er hun fejlfarvet, ellers var hun iorden, og der fik hun 3. pr. , 2. gang bedømmer bent hende , og han er helt syg med hende , og giver hende en 1. pr og siger faktisk jeg skulle prøve at tage til tyskland med hende da de er tilladt i drc, så jeg tager hende med dertil , der var hendes fejl at hun havde et kvart blåt øje , men hun fik stadig en 1. pr.
    Så udstiller jeg igen ved dru , og denne gang kommer der så en tysk dommer , det første hun siger til mig er "DAS IST NICHT EIN BOXER, DAS IST WEISS" , og hun beder mig bevise at det er en boxer, og det kan jeg jo ikke da stambogen ligger ved bent.
    Dommeren spørger så en anden hvad skal gøre, og den dommer er så birgit ambo , hun løber op til bent og spørger , og kommer retur med beskeden om at hun IKKE kan diskvallificere hende , dommeren siger så nå , jamen så bliver hun diskvalificeret pga OVERBID ?! hun kigger igen IKKE i munden. men alligevel erhvervede hun sig en 3. pr. ??!! hvor seriøst er det ?!


  • #58   22. mar 2010 hmm nej kan ikke lige huske den...
    Jamen hende der har foreslået det med at medlemmer ikke må udstille i andre klubber. Det er den gamle formand for DDH der er kommet med det foreslag.


  • #59   22. mar 2010 Nåår ja Anja Miess.. Kan ikke huske alle hunde fik cert, men det skal passe. Men sådan har det ikke været på dobbletudstillingen i tinglev..

  • #60   22. mar 2010 Nu er det jo ikke placeringen vi blev kede af , men beskyldningerne ovs, og jeg gik op til bent og spurgte om de ikke godt kunne rette mine boxers papir til underbid på begge , for det kunne de jo se , og jeg sagde jeg synes det var useriøst at dommere ikke fik besked på hvad klubben tilladte , og inden jeg ved af det er jeg ekskluderet fra dru , samt min mor er ekskluderet , og hun har ALDRIG været medlem.

    Ang. dobbelt udstilling i aarup sidste år, der sad jeg ved siden af et ungt par på min alder deres chi fik ikke cert i ring 2.



  • #61   22. mar 2010 Linnea
    Flot du forsvarer dru med næb og klør, som jeg siger igen, det er dit valg ikke vores valg mht til klubben, men mig personligt jeg kan ikke stå inde for en klub der behandler folk på den måde, og en klub der er ligeglad med sundheden .... Det kan du godt, du behøver ikke sidder og nedgøre DDH....

    Det er ikke andre klubber det handler om ...


  • Linda T
    Linda T Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #62   22. mar 2010 Man skal være i den klub man syntes er bedst for sig selv og sine hunde.
    Alle klubber laver fejl, det er trods alt mennesker og ikke robotter. MEN det vigtigste må da være at man aktid kan få en fair behandling og klubben lever op til sit ansvar som stambogsførende klub af racetypiske hunde. Så kan man altid diskutere hvor og hvordan og hvem man kan lide/ ikke lide bagefter. Men een ting er sikkert hvis man ikke har avlskriterier på racerne så kan naboen jo bare parre med den anden nabo bare fordi at den også har en stambog og hvor er de racetypiske hunde så henne???
    Men igen der er/burde være foreningsfrihed i Danmark.


  • #63   22. mar 2010 Linnea
    Ok, så har jeg nok læst lidt hurtigt, det beklager jeg......



  • #64   22. mar 2010 Linda: godt skrevet. er fuldstændig enig...

  • #65   22. mar 2010 helt enig med linda det er bestemt også min holdning kh sanne

  • #66   22. mar 2010 Super godt skrevet til Linda:-)

    Linnea
    Jeg har været medlem, meldte mig ud efter den oplevelse og rigtig mange andre ting, jeg er i DDH


  • #67   22. mar 2010 Kan kun give Linda tommelfingeren opad smiley På ALLE områder...

  • #68   22. mar 2010 Linnea S.
    Du skriver.

    " Sidste udstilling i DDH vi var til, var jeg i en klasse hvor ringsekretæren gik med sin egen hund, uden at der var en anden ringsekretær. Det er sgu useriøst. Og sjovt nok vandt hendes hund klassen. Synes altså ikke man kan være ringsekretær hos sin egen hund!!! Det synes jeg altså er fint at man tager afstand fra den slags... "

    Hvis jeg ikke tager meget fejle så var der ca. 21 af de hunde i den klasse,
    og Dommeren hade ingen ringsekretær lige netop fordi hun skulle stille med sin egen hund,
    at hun så sidder som ringsekretær efterfølgende skulle da ikke være noget problem.


  • #69   23. mar 2010 Til dem der skrev omkring indlæg i kennel malekits gæstebog - der er nyt i sagen

    http://www.123hjemmeside.dk/Malekits/1422517


  • #70   23. mar 2010 Hold da kæft man , jeg er chokeret , har den mand ikke andet at lave ?

  • #71   23. mar 2010 HVA sker der lige!!! en formand der repræsentere en forening her i danmark som ifl. hans egne ord er danmarks rigeste kennelklub med kæmpe fremgang....

    sidde og skrive sådan noget ....Jeg er dybt rystet


  • #72   24. mar 2010 nej hvor er det pinligt for ham. Jeg gættede nemlig at det var ham der havde skrevet det, og det gjorde jeg ud fra måden det var skrevet på.

    Håber han får hvad han fortjener.

    Hilsen et ekskluderet medlem af DRU smiley


  • #73   24. mar 2010 jeg er dybt chokeret at en formand først ekskludere en kendel der er intereseret i det samme som klubben selv nemlig at ikke akseptere indavl og når det så kommer der til at man kommer med forslag til forbedring i stambogs øje med så kan man bare skride man skulle tro at manden har lavet noget han ikke kan løbe fra og som om det ikke er nok så sviner han dem til på deres egen hjemme side den mand er simpelt hend formeget .

  • #75   24. mar 2010 Inge
    Det skal vi nok ikke regne med, de er en stor flok rygklappere..... De ved hvis de trækker dig ud eller poientere den salgs bliver de lagt for had, det er sket med andre der har stillet ?

    tænk at en mand kan have så meget magt, det er uhyggeligt


  • #76   24. mar 2010 hej inge og citronmåne . nej de får ikke en ben til jorden for så bliver de også smidt ud det er en flok sammenspist tøsedrenge der er bange for den kuropte rø....d det eneste det er at vi tør samle en hel flok medlemmer til næste general forsamliing og stemme ham ud håber der er mange der har samme mening for kun når vi står sammen kan det lade sig gøre og det har vores hunde vender fortjent som uretfærdigt er smidt ud

  • #78   24. mar 2010 jeg vil ikke håbe for ham at han smider mig på porten fordi jeg har skrevet en indlæg på malekits hjemmeside for så bliver han også stævnet af mig jeg har ikke gjordt noget forkert der vedgår dru ,så hvis det sker er det åbenbart noget personligt .

  • #79   24. mar 2010 rigtig inge jeg vil gerne opfordre alle dru medlemer med ben i næsen til at træde frem og hjælpe til vi ved at det er spørsmål om tid bare vi er nok der elsker vores hunde og ønsker retfærdighed for min skyld kan han læse alt det han vil .husk kære hunde elsker det er hundene der lider mest hvis vi bare lader stå til.

  • #80   25. mar 2010 Laila
    Ja, der er rigti mange der finder andre klubber nu.... Folk med en smule seriøsitet i deres avl/opdræt kan ikke blive i den klub

    Jeg kener RIGTIG mange der er skiftet .... Bla. mig selv smiley


  • #81   25. mar 2010 Laila, vi er også i tænkeboks - jeg er stadigt rystet over at vores ønsker om sundhed bland vores hunde blev latterliggjort, og hvordan bestyrelsen generelt har tacklet alt det her med retsag, spørgsmål fra folk om indavl osv.

    Det gør mig så ondt at klubben langsomt slår sig selv ihjel ved at skræmme de fleste seriøse medlemmer væk med bestyrelsens holdninger. Et eller andet sted er jeg også ked af at der ikke er flere der vil kæmpe, men på den anden side forstår jeg det godt.

    Jeg kan virkeligt ikke se at det er i foreningens interesse at have en formand der i den grad giver klubben et dårligt image, og at bestyrelsen bakker op omkring det!?
    Det er ikke et særligt godt signal at sende at selveste formanden skriver sådanne ting på opdrætteres gæstebøger - og det viser også lidt at det ikke er en særlig saglig eksklusion, men at der er en del personlig nag bagved. Hvordan skal man ellers tolke det som der er skrevet?
    jeg ville skamme mig.....og jeg skammer mig på DRU's vegne over vores formand.

    Det undre mig også at det ikke er muligt at få medlemslister, adgang til den hundedatabase DRU siger de har, og at klubben kan finde på at lukke af for samarbejde med andre klubber på den måde.

    Og nu er der det med at bent skulle være valgt ind endnu 2 år, hvis det er sandt kan vi vist godt glemme at der sker noget positivt overhovedet i vores klub de næste par år. Hvis den da ikke lukker og slukker inden.


  • #82   25. mar 2010 Jeg er dybt rystet over det Dru s formand har gang i og er glad for, at jeg aldrig fik mig meldt ind og dette gjor jeg ikke, fordi der var ting der for mig virkede lidt underligt sidste år ,så blev enig med mig selv ,om at jeg ikke ville melde mig ind noget steder, før jeg var helt afklaret med, hvad jeg ville .

    Jeg syntes det er total uhørt ,at en mand i den alder kan være så være så barnlig og at det er uhørt at han kan køre en forening ned på denne måde ,tror der er mange indskrevet regler hos ham og at han mener at han er hævet over lovgivningen

    Det er bare rigtig synd for klubben i sig selv er jo en okey klub der burde selvfølgelig strammes op på nogen regler som bla avlsgodkendings reglerne men ellers har jeg altid haft stort respekt for klubben men det har jeg så desværre ikke mere og det er kommet efter sidste år og efterfølgende ting som bla dette her

    jeg kan godt forstå at jer der er medlem er dybt skuffet det ville jeg også være hvis jeg havde været medlem af klubbe kh sanne


  • #84   4. apr 2010 Tja, jeg tvivler stærkt på det.



  • #85   26. maj 2010 Til orientering smiley

    (link fjernet)


  • #86   26. maj 2010 hehe utroligt han bruger tid på det:)

  • #87   26. maj 2010 jeg er også udmeldt

  • #88   26. maj 2010 Nemlig Linnea smiley Og når man nu vidste at det var på generalforsamlingen og man ikke kunne så inde for det!!! Så kunne man jo evt. møde op og stemme imod istedet for............

  • #91   27. maj 2010 Lena
    Ja det er nemlig også det samma jeg tænker, at starte hylekoret igen, til trods for at denne debat var ebbet ud af sig selv, Tråden har lagt stille siden d. 4 April, :-)men så finder man ud af 1½ mdr efter at rulle lavinen igen


  • #92   27. maj 2010 Jeg orienterede sådan set bare..... Jeg syntes det er dybt barnligt og MEGET useriøst at udbassonere alting på hundegalleri!! Men jeg føler mig meget stødt over den måde min klub bliver omtalt på...... Vi er mange seriøse avlere i DRU, vi tester vores hunde og udstiller selvom det ikke er et krav!! Og vi har faktisk fået en hel del hvalpekøbere til at forstå det vigtige i disse ting.... det er jeg personligt meget glad for, det viser jo bare at folk faktisk er interesseret i hvad de køber også selvom det bare skal være en kælehund.
    Det kan godt være der er nogle der har forladt klubben og dem om det!! Men man kan sku´ da (ja undskyld mig) lette sin fede røv og i det mindste møde op på generalforsamlingen hvis man ikke kan stå inde for de forslag der er på valg.

    Og Lena: JEG ER IKKE I BESTYRELSEN........... jeg er i jyllandsafdelingen, og jeg er IKKE blevet bestilt af Bent til at linke, det var ment som en oplysning og ikke fordi i skulle få forhøjet blodtryk igen smiley


  • #94   27. maj 2010 Lena: Ja det er rigtigt at jeg sidder i jyllandsafdelingens bestyrelse men jeg er altså ikke medlem af DRU´s hovedbestyrelse...... Det var sådan du fik det fremlagt, som om jeg lige linkede til noget jeg selv havde været med til at bestemme.......... Og det vil jeg godt lige understrege at det har jeg ikke!!!



Kommentér på:
GF i DRU

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce