{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tricks
  • #2   22. feb 2010 :o.
    VIl du ikke lave en video med gi' pote? og high five? altså en hvordan du lærte hende det? smiley

• #3   22. feb 2010 Hej! For at lære hunden tricks skal man gøre det på en bestemt måde.

Du kan evt. google opskrifterne på det på nettet.

Går du til nogen form for træning? Synes jeg du skal begynde på, DKK har nogle super tilbud.

For at lære en hund at give pote skal man ikke nødvendigvis få hunden til at sidde ned først. Den kan både stå og sidde, det er ligegyldigt. Det er næsten nemmere at lære den det mens den gør det der føles mest naturligt, fx bare lader den stå hvis den helst vil det.

De første 10 - 15 gange tager du bare den pote du ønsker den skal give dig, men uden at sige noget, og self. give en godbid hver eneste gang, selvom det er dig selv der tager den. Man siger en hund kan et trick efter at have øvet 25 gange - og maltesere er meget kloge, så det kan gå endnu stærkere med dem. smiley

Efter de 10 - 15 gange skal du så sige "Gi' pote" imens du tager poten. Hver gang skal den have en rigtig lækker godbid. Så efterhånden finder hunden selv ud af, at hver gang den rækker dig sin pote får den en kiks. Men hav tålmodighed, hunde lærer med forskellig hastighed...

Hvis din hund er hyper og overgearet så gå en lang tur med den inden den skal træne. Jeg kan også anbefale at du køber en "ufo" til den. En ufo er et stykke legetøj man kan komme mad ind i så den skal trille den rundt for at få det ud. Min hund fodres kun med den ufo, for ellers bliver han for frisk i løbet af dagen og det er godt til stimulation.

Det er bedre med en ufo - formet end en bold, da bolde ofte triller væk fra de små hunde, mens ufoen er nemmere at styre. Den kan også reguleres så den er nemmere eller sværere at få mad ud af. Du kan købe dem rundt omkring, jeg købte min hos dyrehandleren.

Men uanset hvad så tror jeg træning hos en træner (anbefaler DKK) vil være rigtig godt for dig og din hund - det burde alle gøre, selvom man har en lille uldtot. smiley Vi er ihvertfald rigtig glade for det.

HUSK HUSK HUSK!!! Når du siger "sit" osv. til din hund efter den har lært kommandoen, så skal du aldrig sige "sit" mere end énd gang. Det må man ikke! Det er mere kropssprog hunden reagerer på, og det er kun hvis hunden har lært kommandoen meget godt at man må gentage det. For ellers begynder hunden at tælle og lade være med at gøre det i førstre omgang. Så "sit" osv. skal man sige én gang, men man behøver sjældent at sige det hvis man viser det samme kropssprog hver gang.

Held og lykke med det. smiley

• #4   24. feb 2010 Hun var rigtig stille og rolig idag, men stadig ikke forstår det? o.O
    og jeg gav hende god bid og gjorde det helt som du sagde Natasha N.
    Ved du hvorfor? gjorde det mange gange, men stadig ikke forstod det..

Kommentér på:
Tricks

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce