26. dec 2005 Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
Farve/arts sammensætning og andre ?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har eksperimenteret lidt med mit 200 liters. Jeg har aldrig haft sygdomme i det, dog har de fisk som jeg har købt ved store dyrehandler ikke overlevet ret længe (max 3 uger) Og dem jeg har fået ved den lokale lille dyrehandel har der ingen problemer været med.
Jeg har et perlegurami par, blå gurami (1 han 2 hunner), 3 kribensis yngel som jeg selv har lavet, 6 black molly (4 hunner, 2 af egen avl og 2 hanner), Jeg har 3 stk den hvide sejlfinne molly (1 han, 2 hunner), 2 unge bali hajer ca 3 cm og 2 sugemaller (han og hun) som jeg ikke kan huske navnet på men det er den art hvor hannen får sjove gevækster på snuden. Og en flok rød tetra, ca 20 stk.
Jeg synes farvesammensætningen af fisk er lidt fesen, hvad kan jeg putte i for at få lidt mere POW på farverne?
Mine perle guramier meget store og over 1 år gamle, hunnen ser meget ud til at gå med rogn, de leger dog ikke, jeg har sat temperaturen op (27-28 grader) og endda givet 1 liter kold vand til om dagen for at simulere "regntid". Hvad kan jeg mere gøre for at hannen begynder at interessere sig for at lave rede?
Jeg har idag observeret at min hvide sejlfinne molly han har parret sig med black molly hunnerne, kan der komme noget ud af det og er der nogen der ved hvilken farve osv dette mix giver.
Det blev lidt langt, sorry
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
.. og rejer =)
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
Nina ved du mon om rejer og scalarer kan gå sammen??
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Men jeg kan forestille mig at rejeungerne nok vil blive ædt. Vi har cherry rejer der yngler som besat og glasrejer (noget større) der ikke yngler..
Cherry er sjovest fordi de yngler.. Men ungerne er VIRKELIG små... Men også hurtige..
Rejerne er fredelige og kribler bare rundt og rager i ting, men scalarer æder da andre fiskere, ikke?
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
Har selv tænkt på sværddrager da jeg synes de orange er enormt flotte.
Farve/arts sammensætning og andre ??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside