{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har været væk fra HG for længe
  • #1   23. jan 2010 Hva vil du sige med den annonce?? smiley

• #2   23. jan 2010 Ja jeg fatter heller ikke dén annonce .. ? :')

• #3   23. jan 2010 prøv at læs den.

hun vil avle på en hund fra 2009?
    hun skriver intet om nogle krav andet end tæven skal være chi eller papillion.
    Intet om han er tetstet for PL osv
    hun vil gerne passe tæven og hvalpene under hele forløbet.
    begrundelsen: fordi det er en drøm hun har

men du synes annoncen er helt normal?

• #4   23. jan 2010 overstående er skrevet til Thilde smiley

• #5   23. jan 2010 nårh jow charlotte og ann-sophie men nu har jeg jo fået på mig at nogen har tisset på min sukkermad - så ku det jo godt være det igen bare var mig? smiley

• #6   23. jan 2010 Hehe! Jeg kan ikke se det normale i annoncen heller, men man må jo ikke skrive på annoncen og spørge.. Så undlod, og regnede med andre gjorde det smiley

• #7   23. jan 2010 ja gider ik en fryser tur, har rrigeligt med kulde her i sverige i forvejen smiley

• #8   23. jan 2010 Hæhæ Linnea - Din Joker smiley

• #9   23. jan 2010 linnea

eeeeej jah - de er det perfekte par!

• #10   23. jan 2010 Tina - Nu har jeg flere gange kontaktet ''sælger'' på en af deres annoncer, hvilket resultere i frysning.
    Gør jeg det i stedet på PB får man en yderst ubehalelig kommentar retur om at man ikke skal blande sig i andres annoncer!
    Så jeg har flere gange gjort min del for at ''sælger'' får en bedre annonce, men det har jeg nu droppet.
    - Men kan slet ikke forstå hvorfor ''sælger'' i dette tilfælde ikke kan se der mangler noget i hendes annonce?

Synes nu ikke vi latterliggøre hende, jeg prøver da ihvertfald ikke på det.
    Men det er jo tydeligt hendes annonce er mangelfuld?

• #12   23. jan 2010 Lige præcis Gizmo (og tak) - det er nemlig folk som er uvidne og ikke får deres dyr tjekket inden avl, som ødelægger det for andre. For nogle køber jo de hvalpe, og måske lider hele bunken af patella, who knows?

Jeg synes Sascha (som har annoncen) har en rigtig dejlig og sød hund at se på, men hvem ved om den lider af skavanker som hvalpene vil arve?
    Man kan altid gøre forarbejdet ordentligt, så ville ingen (formegentligt) rynke på næsen over det, heller ikke selvom det er en blandingshund.
    - Der skal nemlig være en hund for alle, om det så er en blanding, tavleløs eller tavlehund.

Men hendes annonce er så mangelfuld og useriøs at den er direkte chokorende - Og dét synes jeg er ganske glimrende at få frem i lyset.
    Pigen gør jo ikke noget for at skade nogle, hun er bare uvidene omkring dét at avle og hvad det kræver af sin hund..
    Jeg selv har lært rigtig meget ved at lytte her på HG, og dét er dejligt!

Men forarbejdet er vigtig i forbindelse med avl Tina, og som du kan se har jeg nu forhørt mig på hendes annonce om han bliver tjekket inden avl. Så er hun informeret omkring at det skal gøres, og så må man formode hun gør noget ved det (kan jeg jo ikke sige noget om)?

Men synes det er fint at sætte fokus på tjek inden avl (uanset race og hund), for mange ved ikke det skal gøres! smiley
    ...Tror egentligt det er dét denne tråd handler om i bund og grund?

• #13   23. jan 2010 Nå, nu har jeg haft en snak med hende over PB. Og hun var ganske enkelt uviden omkring at man skal tjekke inden avl - men har nu gjort hende opmærksom på hvad der skal tjekkes og at hun skal på alt på skrift.
    Hun siger desuden der var én herinde fra som åbenbart er gået helt amok på hende over PB? Hmm, én af jer måske.. Hæhæ! Fy fy smiley
    Ej men, hun har vidst fået de informationer hun skulle bruge..
    - Men ja, det er vigtigt at tjekke sine dyr inden alv, ellers kan det hurtigt gå galt desværre..

• #14   23. jan 2010 Jeg tror da bestemt hun tager den til sig, hun virkede helt overrasket over de ting der skulle tjekkes - Og hun var rigtig glad for jeg gad oplyse hende tingene, uden at gå amok (Hæhæ). : )

Men det er jo samtidig ligeså meget tæveejers ansvar at han+tæve er gennemtjekket, men problemet er jo hvis det er en der ikke kender til tjekning der kontakter hende.. Så er det 2 ugennemtjekkede hunde der får hvalpe..
    Så det er om at sprede budskabet! smiley

• #15   24. jan 2010 Fru A ~ SKK SNOB ©
    NEJ sys bestemt ikk annoncen er normal... Men vidste bare ikk hva du ville sige med den.. det var alt!

• #16   24. jan 2010 Elise ..hvor filan har du været? Du har ikke været her længe

• #17   24. jan 2010 ha ha ha jesus som en tråd kan udvikle sig smiley

Lone jamen jeg har jo været lige her hele tiden da? smiley

• #18   24. jan 2010 Thilde

hvad er det du ik forstår?

skriver jo at jeg åbenbart er nem at forarge eller også har jeg været væk herfra for længe smiley

• #19   24. jan 2010 Ann-Sophie

jeg vil altså give Gizmo ret i at du altid er behagelig og saglig smiley

og jeg mener nu heller ikke denne tråd er i en karakter hvor jeg vil kalde den tæt på mobning - men er et suk fra en som synes det er trist at der er så mange useriøse og uvidende inde i markedet som sælger, køber og tilbyder avl.... det er sku frusterende.

Dejligt at du har trængt ind til hende sascha smiley

• #20   24. jan 2010 Elise...bare ikke så meget online vel? :o)

• #21   24. jan 2010 Dét var da dejligt at få at vide, prøver da også så vidt som muligt at holde det på sobert niveau smiley

Ja jeg må indrømme jeg lærte en del om avl da jeg kom herind på HG og spurgte til råds - hvad der skal tjekkes for og hvilke konsekvenser der kan ske ved ikke at gøre dette.
    Og da jeg jo påtænker et kuld på min Paya (Please, ingen ''blandings-diskussion''..) så har jeg fundet ud af hvad hun skal tjekkes for, for at jeg sørger bedst muligt for at få raske hvalpe til verden (da forhåbentligt alle hvalpene skal blive i vores familie).
    Og denne viden som så mange mennesker ligger inde med burde spredes langt bedre - Tidligere i en tråd snakkede jeg med én om at man fx med forsikringspapire kunne sende en folder angående tjekning inden avl. Blot for at folk fik et clue til det, og vidste det skulle gøres (evt snakke videre med sin dyrlæge angående racerelaterede sygdomme der skulle tjekkes)..
    Rigtig mange er nemlig helt uvidene om at det skal gøres, uanset om det er tavlehunde, tavleløse eller blandinger der er tale om.
    Og dét skinder jo tydeligt igennem på mange ''avls annoncer'' her på siden.

• #22   24. jan 2010 jeg tænker også lidt på hvad folk får afvideaf deres dyrlæger. når de er oppe hos dem?

jeg spørger gerne ind til alt muligt - totalt spørge jørgen he he.
    Man kan da aldrig få for meget viden?

så kan jeg ikke lade være med at tænke at det enten skyldes at man ikke komemr hos sin dr. dyr eller oså er man bare lige glad?

• #23   24. jan 2010 og stave fejl er gratis som altid smiley

• #24   24. jan 2010 Fru A - Jaa det er rigtigt.. Men hvis man ikke ved noget om tjekning af hunden inden avl, så tror jeg bare ikke man spørger sin dyrlæge om den slags?
    Tror bare man får et kuld hvalpe på hunden, og tropper op ved dyrlægen når hvalpene er født? smiley
    Og så er det jo ret meget for sent at få oplysningerne angående tjekning..
    Så det er jo om at ''fange'' folk inden tæven er drægtig eller hanhunden har parret nogle smiley

• #25   26. jan 2010 Jeg korser mig også snart for tit, fordi chihuahua er blevet et lighedstegn med avl efterhånden - og det fører mere skidt end godt med sig.

Hvis man nu bare ville sætte sig ind i tingene i det mindste og undersøge avl noget nærmere inden man går i gang.

Tænker også på de seriøse opdrættere der er, som har lagt mange års arbejde i deres avl.... kæft det må være svært at finde de rigtige hvalpekøbere til vores race nu om dage.

Vi hører jo også, at det er nemmest at afsætte tæverne... hvorfor mon...
    iiih det er en trist udvikling.

Nu er annoncen væk kan jeg se, så jeg nåede ikk at se den.
    Men jeg er nu ret sikker på, at jeg igennem tiden er støt på mange lignende.

Kommentér på:
har været væk fra HG for længe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce