1.277 visninger
|
Oprettet:
starte på BARF {{forumTopicSubject}}
jeg har tænkt mig at starte med at Barfe min beagle Freja, som har allergi, og jeg er i tvivl om man skal starte op med både at give barf og tørfoder eller bare starte ud med kun barf.. og vil os gerne høre fra andre med allergi hunde om hvordan det gået
aug 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 192 Svar: 926
aug 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 192 Svar: 926
sep 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 86
Der er i hvert fald nogen der ved hvad det drejer sig om
http://www.rigtighundemad.dk/pages/gmap.asp
(link fjernet)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
okt 2009
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 118
En barfforhandler er ikke nødvendigvis lige så seriøs med gode produkter som en anden forhandler, så se dig godt for og vær kritisk. Lær at læse din hund og se virkningen af foderet på din hund, for den kan ikke lyve for dig.
Når du starter på barf, starter du ALTID KUN MED KALLUN i et stykke tid (typisk 4-7 dage), det kan dog variere fra hund til hund og netop derfor er det vigtigt, at der er en dygtig forhandler der kan rådgive dig korrekt, så du ikke starter på de andre kødprodukter før din hund er klar til det. Begynder din hund at kaste op eller få flere tegn på allergi-udbrud, kan en dygtig barfforhandler hjælpe dig.
Jeg kan godt se, at der er langt fra Ålborg, men jeg kan kun VARMT anbefale Barf Center Fyn - de har i forvejen andre kunder fra Ålborg, og de ville vel ikke køre så langt, hvis der ikke var tale om en MEGET dygtig forhandler med SUPER KVALITETS PRODUKTER...
Se evt. mere på www.barfcenterfyn.dk
Held og lykke!
okt 2009
okt 2009
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
MEN jeg må sige at han begejstring er ikke voldsom og han kan finde på at levne - imorgen er det så en ugen siden vi startede og det går ok med at spise nu. Er spædt på hvordan det kommer til at gå nu han skal have andet.
Dog har har han absolut ikke dårlig ånde længer - skøøønt
okt 2007
Nogen starter på kallun og andre på kylling.
Det er ikke så vigtigt i mine øjne så længe hunden trives ... og har du allergihund så ville jeg ikke starte på kallun medmindre det er lammekallun.
Min hund kan sagtens tåle både rådt, tørt og hjemmelavet inden for et døgn. Andre hunde har sartere maver.
Alle hunde er individuelle inkl. din, så I finder hurtigt med hjælp fra en dygtig forhandler jeres egen vej.
Brug endelig jeres sunde fornuft !! I kender jeg er hund bedst så er der noget der ikke lyder rigtigt i jeres ører så få en second opinion !!
Nu skal det heller ikke gøres mere svært end det er.
Kan du få din hund til at trives på KUN rådt er det fint men det kommer igen an på hvad den kan tåle. Og det finder du ud af i løbet af det 1. års tid.
Held og lykke
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
Vi fik besked på at blande råt og tørt i samme måltid.
Han har ingen skavanker - ej heller allergi. Vi er udelukkende startet for velværen skyld.
Ang, at du skrive at nu skal man heller ikke gøre det svære end det er, så synes jeg faktisk at det er svært - sorry. Det er ikke svært at at give eller at følge en madplan - men jeg synes det er svært at der ikke er en facitliste. At man skal føle sig frem - tænk hvis jeg overser noget?? jeg synes det er svært at være 100% sikker på at jeg nu også giver min hund lige det den skal bruge - intet mindre og ikke mere - det er et stor ansvar.
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 217
okt 2007
Der er ingen fidus i at blande rådt og tørt fra starten af.
Jeg giver kun tørt fordi der ikke er variation nok i det rå (pga. hendes allergi) til at hun får hvad hun skal have :o)
Og kender godt usikkerheden ved ikke at vide om hunden får hvad den skal have. Her kan man bruge vitaminpiller indtil man føler man har et større overblik :o)
sep 2005
Ja der er meget at sætte sig ind i til at starte med, men du kan vel altid ringe til din forhandler hvis du er i tvivl om noget. Hvis du er meget i tvivl selv efter at have talt med din forhandler, så bør du opsøge en anden som kan sætte dig mere ind i det hele.
Nej som udgangspunkt blander man ikke, men man KAN gøre det af forskellige årsager. I dit tilfælde vil Markus Mühle dog ikke være godt, da det ikke er allergivenligt - der er lidt korn i det.
okt 2007
Hvad i alverden der får dig til at tro at jeg snakker om menneskemedicin i forbindelse med hunde forstår jeg ikke !!
sep 2005
Mvh
Anette
okt 2007
Jeg har råfordret Kia siden hun var 5 mdr. dvs. i 2 år og har aldrig hørt om at nogen giver deres hunde menneskevitaminer, heldigvis. Sikke da en uheldig trend :o(
Jeg giver Kia fiskeoliekapsler indimellem men det er det tætteste jeg kommer på det :o)
Men nej. Alt menneskemedicin skal man holde sig fra at give dyrene uden om dyrlægen.
sep 2005
Mvh
Anette
okt 2009
Se mere på www.barfcenterfyn.dk
starte på BARF
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside