2.941 visninger
|
Oprettet:
Hårtab !!!!! {{forumTopicSubject}}
sa i gruppen?
Min Nicky på 1½ år har tabt/taber hår foran/ bag øre-rundt øjne- på maven samt i "armhuler" han ser snart helt skaldet ud. Har været ved dyrlæge og fået taget skrab, det var ikke hårsækkemider. Er der nogen ag jer der har haft eller hørt om lign. tilfælde ?
Håber der er en som har et hint,
Ha en god søndag
kh
Jane & Nicky
p.s han klør sig ikke, og der er ingen udslet
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 27
jeg snak med Inge i går, hun har også et lign. tilfælde.
men vi har en aftale med dyrlæge (Snøde) om nærmere undersøgelse.
men prøver at se på hans foder og evt noget kosttilskud..han ser hel tovli ud :-)) tillykke med din nye hund..
knus jane
aug 2008
Ja hende i Snøde er virkelig sød, første gang vi har været der. Hun vil ha ham op en dag og have ham i nakose og tage nogle prøver på ham.
Men han får nu både tør/våd og alm kost.. han er faktisk alt spisene..hvis han kan lide det.. kedlig leverpostej mad gider han ikke spise lige for tiden;-)) Hun vi, undersøge det til bund...så vi er noget spændte.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
sep 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 27
vi fik en kur ved dyrlægen som han skulle have i tre måneder. det gives på samme måde som loppekur..
vi snakkede så med en sælger i butikken og hun sagde at vi kunne deres prøve deres proplan til små hunde. og der har intet været siden..
så prøv skift foder.. det plejer og hjælpe og kan kun anbefale Proplan... grunden til det er så godt er fordi der er så meget omega 3 og 6 i i forhold til andet foder. der er selvfølgelig også hennes laksefoder.
aug 2008
vi skal have taget en biopsi på ham....
men trælst er det da...at han ser sådanne ud...det er da også synd,
vil også prøve ang. foder.
knus jane og Nicky
maj 2005
Følger: 46 Følgere: 46 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 729
Hilsen Mia og Shorty.
aug 2008
ha en god dag
kh
Jane Og Nicky
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
held og lykke med ham..;-))
jan 2007
At sige at det må være fordi hunden går med dækken om vinteren, eller spiser tørfodder så den får et dårligt immun system syns jeg ikke jeg kan forene med det alene.
Jeg kender rigtig mange hunde som går med dækken og spiser tørfodder som intet fejler i deres hud eller pels, og så kender jeg til rigtig mange dværgpinschere som også går med dækken om vinteren og enten spiser tørfodder eller Barf for den sags skyld, som har eller har haft problemer med hårtab og eksem, allergi ect som dyrlægerne endda var uforståelige overfor.
Derudover tror jeg at de fleste Pinscher ejere kan nikke genkendende til at deres hund kommer ud og gå nogle ordentlige og lange ture om dagen OG får lov til at være hunde osv - det gør min egen da ihvertfald- for ellers ville han da kravle på væggene!
jan 2007
(link fjernet) - nævner de skin desease -
http://www.pedigreedpups.com/MiniaturePinscher.html - blir også nævnt skin desease
Det var bare lige lidt - men nej jeg kan ikke finde deciderede sager på nettet - jeg elsker bare at sidde og læse om DP sider fra andre lande, det er især sådan jeg faldt over racen- og derfor er jeg faldet over at de altid nævner hudproblemer. Om det så bare er noget andre landes restriktioner er mere Obs på ved jeg ikke - men især med Line´s Oscar ved jeg da at de danske dyrlæger måtte give op, men de svenske kunne hjælpe hende og Oscar- heldigvis.
jan 2007
jun 2006
ja min har pelsproblem men INGEN hårsække mider ..og pelsproblemmer med denne farve kan forekomme ja men de kan også ingen have kender en kennel i usa hvor ejeren har masser af blue and tan uden nogen form for pelsproblemmer!!
og ja dk støtter ikke denne farver men i udlandet er der mange der gør:-)
Eddie blev født på et internat ..så ja jeg kiggede forbi farven og gav ham et godt hjem..har ingen tanke om at bruge ham i avl selvom jeg har fået tilbudt en stor sum penge et par gange..har altid været imod avl flere gange på eb tæve med eller uden tavle..
MEN jeg kan godt forstå Susanne ..og enda en med tavle!! pinligt !
jeg havde fa.. også følt mig snydt ..
og ja jeg stå stadig ved at jeg ikke høre andet end om sækkemidder blandt dpere..her i landet!.
jun 2006
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Svar: 23
Jeg kender Susanna og ved at både hun og jeg har mødt andre stambogsførte DP'ere fra DK, der har lidt af problemer med hårsækkemidder... SÅ nej det er ikke ekstremt sjældent...
jun 2006
og ja det er dyrt at have hund men det kan åbenbart også være dyrt efter man har købt en med tavle i dk.derfor ville jeg aldrig købe en dpere der er fra en kennel i dk men ville tage andre steder hen som feks sverige,, ja eddie har kostet mig en læge regning på over 10.000 kr samt har jeg købt en andel på 500.000 pga jeg ville finde et hjem vi kunne have lov til at have ham i og så han fik lidt have..men de penge er godt givet ud;-))
men for at vende tilbage jeg jeg køber ikke den med at dpere ikke har tendens til hårsækkemidder..og jeg føler mig heldig at min ikke har for det må godt nok være forfærdeligt ..
jane d: ja barf kan være godt har selv prøvet nu er min på specifik fra dyrelægen med masser af lakseolie de sagde min hunds pels ville få et ordentligt KICK ..og om det ikke gjore ..mirakel foder ..så prøv at have det i tankerne hvis i evt skulle prøve noget andet tørfoder:))
aug 2008
Det er den samme dyrlæge (som er nr. 2 jeg er ved) som vil have den op til nærmere undersøgelse samt tage em biopsi på ham samt andre prøve, jeg er 200 % tryg ved denne dyrlæge da jeg ved/ har hørt hun simplelthen er grundig og dygtig,,,specielt til hunde .. så jeg må afvente og se..
Men tusinde tak allesammen for jeres respons
ha en rigtig god dag
kh
Jane & Nicky
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.305
Hårtab !!!!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside