{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Kanin har fået unger... {{forumTopicSubject}}

Tja lige of topic men var det ikke engruppe til alt muligt...

For 8 uger siden havde jeg glemt at lukke låget til min nye hankanin og han hoppede straks ud til hunnerne... og hvem kan ikke godt forstå det...? :o)

Så vi vidste godt der var unger på vej med begge vores hunkaniner...
Men men men det var ikke meningen de skulle have unger før til sommer og vi havde ikke bure til at skille dem ad.
Vi fandt et bur vi hentede og puttede den ene over i så var de da skilt, og fik senere hen et store "byggelegeplads"-bur hvor de alle kunne være i i hver deres bur. Den der først var pillet fra havde en nat født 4 små unger men da jeg kom ud om morgnen var de alle døde... :o( og stadig varme så det var ikke længe siden, men det havde også været hård frost om natten.
Den anden var ikke begyndt at vide tegn til at hun skulle føde. så vi gjorde det store bur klar og fik alle vores 5 kaniner ind i det. og så måtte de to bokse de havde stået i lige for nu se ud som de gjorde.

I dag er det to dage siden jeg flyttede alle kaninerne ind i det store bur og jeg ville ha ryddet op i al det skidt og fatter greben og går igang... da jeg er næsten færdig og tager noget af det sidste snavses halm for at samle det dumper der 2 små unger ud og en 3. ligger i halmen og ruller rundt, alle sammen i live og rørige, selv efter to dage uden mors varme og mælk...
Føj jeg havde det dårligt, men havde kigget rundt og havde ingenting kunne se og hun gjorde ikke tegn til at hun skulle eller havde født.
Så nu var gode råd rådne, for det var jo ikke sikkert hun ville tage sig af dem og de var begyndt at blive kolde. Mn tænkte der er ikke andet for end at prøve. Og morkaninen blev henrykt og begyndte straks at slikke ungerne og varme dem... vi fik installeret dem i buret sammen med hende og nu er der ikke andet for end at håbe at hun stadig producere mælk til sine små "ups"-unger men hold op det er smukke de små søde løvehoveder... :o)

Undskyld at det slet ingenting har med noget at gøre og at det blev lidt langt... Håber at i bærer over med mig... :o)

Glædelig jul til jer alle...

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Kanin har fået unger...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce