10.693 visninger
|
Oprettet:
Filtret pels {{forumTopicSubject}}
Jeg vil blot høre, hvordan i holder pelsen fri for filter, da jeg virkelig døjer rigtig meget med det, hos Casmir?
dec 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 41 Svar: 228
Jeg klipper også hvis der opstår en knude
dec 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 41 Svar: 228
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 13
Jeg vil gerne lige høre jer efter, hvilken shampoo det er i bruger fra det der Ring 5?
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 22
Er der ikke noget "farve" i det der shampoo til hvide hunde? Jeg vil helst have at det Luna får, er så naturligt som overhovedet muligt.
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 66 Svar: 560
Jeg bruger KWs filterknude væske (Tangle fix) hvis han alligevel får en knude i ny og næ - det virker OK godt, men det tager laaaaang tid at filtre sådan en filter ud igen og nogle gange ryger der meget hår af også... Så hvis hunden ikke skal udstilles og gerne må klippes er det nok bedst bare at klippe dem af.
Min skal udstilles og bevare den laange pels, så der er ingen udvej for mig. Når pelsen bliver lang skal den rulles op i papirposer så hunden kan gå rundt uden at filtre osv. Dog skal dette kun ske med en udstillingshund, og man kan også sætte pelsen op med spænder osv.
Hvis hunden ikke skal udstilles tror jeg den er gladest for en kort, fiks pels, som også giver et mere hvalpet look.
nov 2009
Har nogle andre nogle gode hårkure til hunde der måske er billigere?
KWs balsam kan også anvendes som kur som der skylles ud efter nogle dage, meeeen... Det er ikke en rigtig kur jo.
Jeg bruger forresten kun KW hvid shanpoo i måneden op til en udstilling. Dvs. der vasker jeg hunden 2 gange inden udstilling med ca. 14 dages mellemrum, hvor han så får KW hvid shampoo begge gange. Normalt til daglig bruger jeg alm. KW shampoo, min næste shampoo skal være mandelolien og balsamen skal være aloe veraen...
nov 2009
okt 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.291
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 29 Svar: 58
så en dag sagde en af mine gode venner at jeg lige skulle prøve kw shampooen, så den prøvede jeg så, og den hjalp med at friske min hunds pels op, men problemet med knuder forsvandt ikke. det hjalp lidt på det men ikk så meget. jeg bruger både ''hvid'' shampoo som er lavet til hvide hunde, men så bruger jeg også balsam. jeg børster ham hver dag. nu er min hund 2- og snart 3 år og vi har klippet han helt fra bunden af 2 gange. altså helt kort håret for at slippe af med knuderne, men jeg vil gerne have en mellem lang/kort håret malteser, men ved ikke hvad jeg skal gøre?
jeg har også prøvet med de der børster der har små knive på spidserne, som skære knuderne op men det hjælper heller ikke rigtigt?
jul 2009
Hvis din maltesers pels filtrer, så bør du nok ikke bruge "hvid" shampoo, den udtørrer mere end almindelig shampoo. Husker du at bruge balsam, når du vasker din hund? Du kan evt også prøve med lidt (meget lidt) babyolie eller mandelolie i det sidste hold skyllevand. Hvis du kommer for meget i, bliver pelsen fedtet og det tager meget lang tid at få tørret hunden.
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 29 Svar: 58
ja jeg bruger og balsam. den shampoo jeg bruger nu altså hvid kw shapoo har hjulpet MEGET! han pels var helt tør før, men den har hjulpet med at 'friske' den op.
men skal nok prøve det der med babyolien, men hvor meget er 'meget lidt'?:)
jul 2009
Min egen erfaring med "hvid" shampoo er, at den tørrer pelsen meget mere ud.
"Meget lidt" olie betyder bare et par dråber i et babybadekar. Kom olien i før vandet, og brug bruseren til at "opløse" olien med.
Det eneste der sker, hvis du kommer for meget olie i er, at det tager lang tid at tørre hunden (olie er godt for pelsen, og der er faktisk også nogen, der smører hunden helt ind i olie, lader det tørre, og først vasker olien ud efter ca. 1 uge, dette kan dog bestemt ikke anbefales om vinteren).
Desuden kan pelsen "suge" skidt til sig, hvis man har kommet for meget olie i.
Forleden læste jeg dette råd på HG: kog ½ liter vand, bland 1 spsk. ren mandelolie i.
Afkøl til det er lunkent, og hæld det i en sprayflaske.
Børst hunden.
Spray hunden våd.
Lad hunden tørre.
Børst igen.
Gentag 1 x om ugen.
Jeg har ikke selv prøvet dette, men man kunne jo også bruge det umiddelbart efter hunden er blevet vasket, så bliver den ikke våd en ekstra gang.
jul 2009
Men kors for et cirkus at få vasket og tørret 4 maltesere, hvoraf de 3 er rigtig langhårede. Bamse er kun 6 måneder, så hans pels er ikke så lang endnu, men han er dog ikke blevet klippet.
Efterhånden som hundene bliver vasket, sætter jeg mig foran en elektrisk varmeovn og tørrer/børster dem. Mens det var Maxis tur til at blive børstet, fandt Bamse ud af at han kunne sætte sig mellem varmeovnen og mig, og det var bare sååååå lækkert.
Lige nu har jeg så 4 super lækre rene maltesere. Der er vel ikke nogen, der er misundelige:-)
Filtret pels
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside