{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilmelding til uds. og løbetid
  • #1   21. nov 2009 du tager tæven med og siger til dommeren at hun er i løb, så skal i enten gå til aller sidst eller også gå et andet sted..
    jeg var til udstilling engang med min Dine som var i løb og vi skulle gå udenfor ringen.. så vi ikke gjorde skade overfor hanhundene

• #2   21. nov 2009 du giver din tæve de der grønne klyfol (staves) piller, som kan købes på apoteket.
    Det er til at fjerne dårlig kropslugt med hos mennesker, men gør så også, at tæven ikke lugter så meget smiley
    bare giv den nogle dage i forvejen, den skal selvfølgelig ha dem ca. 2 gange daglig

• #3   21. nov 2009 nogle dommere vælger også bare at lade dig gå inde i ringen sammen med de andre tæver til bedømmelse...

• #4   21. nov 2009 Det er ikke nok at sige det til dommeren,
    Du skal sige det når du kommer på kontoret, for at hente dine parpier.

Kan ikke finde noget i DRU's udstillingen's regler, Men i DDH skal tæver i løb holdes skarp adskildt fra de andre hunde.

Her er hvad DKK skriver,
    " Tæver i løbetid må gerne udstilles. Udstilleren er naturligvis forpligtet til at sørge for, at hunden
    ikke er til gene for de øvrige hunde, der deltager på udstillingen. "

• #5   21. nov 2009 Der gælder de samme regler i DRU..... hunden skal holdes adskildt fra de andre hunde!! Det er op til dommeren at afgøre om hunden skal fremvises sammen med de øvrige eller om den skal fremvises udenfor!! Nogle dommere tager hele klassen med ud for at se hundene samlet smiley

• #6   21. nov 2009 Okay. Tænk, jeg havde slet ikke tænkt tanken, at man gerne måtte være der - troede bare at det var ligesom til hundetræning, hvor man er bandlyst.
    Jamen, så blev jeg så meget klogerer. Håber nu alligevel ikke at jeg kommer ud for det, men vil da lige købe nogle klorofylpiller for en sikkerhed skyld.

Tak for svarerne.

• #7   21. nov 2009 man kan også købe nogen dråber til at smøre på tæven dernede, sådan noget med euocalyptus (staves). og som gør at tæven ikke dufter lige så tiltrækkende som ellers.
    Ellers er det som de andre siger, dukke op på dagen, sørge for at sige på kontoret og til dommer at hun er i løb, og så sørge for hun ikke pletter så hannerne dufter det ... i hvert fald så vidt muligt..

• #8   21. nov 2009 VI prøvede for nylig, at have vores tæve (Nuggi) med på udstilling selvom hun var i løb - Nuggi blev bedømt udenfor. Og ja, det er svært for dommeren at bedømme, når den ikke står/går sammen med de andre hunde inde i ringen. Og der er jo heller ikke den samme spænding, når man ved i forvejen, at tæven ikke vil gå videre.
    Jeg har ihvertfald bestemt, at jeg ikke tager Nuggi med hvis hun skulle komme i løb op til en udstilling.

• #9   21. nov 2009 Kan jeg godt forstå Bente, tror heller ikke jeg ville gøre det, selvom jeg dog ikke er helt sikker.. Man er vel lidt afh- af udstillinger *ggg*

• #10   21. nov 2009 Nåå jaaa det var det det hed... kunne jo ik liiiige huske det, men vidste at det var noget ala den der heftige lugt, jeg mener det var matas man kan købe det i, er det ikke korrekt???

• #11   21. nov 2009 Ej altså... nu må i holde op ..
    undskyld men hunde kan lugte narko (som vi mennesker ikk syns lugter af noget) gemt i benzin eller dieselolie.
    så forsøge at kamuflere en løbsk tæve med diverse forfærdelige stinkende olier .. vil det ikke være spildt og oveni købet MEGET synd for tæven ?

• #12   22. nov 2009 tjaa det ved jeg da ikke, hvis det kan tage bare lidt af det, og det kun bruges på en udstilling i det tilfælde af at tæven kom i løb, så kan jeg ikke se noget problem, der er ikke nogen der siger at hannerne ikke kan lugte noget, men at det måske dæmper lidt. Det er jo ikke litervis der snakkes om - men få dråber så vidt jeg har forstået. Jeg har da set det har virket på flere forskellige tæver.

• #13   22. nov 2009 ja-ja ok.. for jeg tror heller ikk det er noget dommerene vil bryde sig om, for det der Tea tree oil stinker da ganske forfærdeligt og I skal jo også selv kunne holde ud at sidde med jeres hunde.

I øvrigt er det Tea tree oil, det som bruges til "gå væk hund"

• #14   22. nov 2009 Som sagt, troede jeg jo slet ikke man måtte være der, så jeg vil nok bare tage mine forholdsregler hvis uheldet skulle være ude.
    Håber nu stadig ikke det bliver aktuelt, men man kan jo aldrig vide.

• #15   22. nov 2009 * Maibrith *
    ""Gå væk hund, hmm... Er det ikke også det samme hvis man bruger det i en løbetid? *GG*""
    øhhh - hvordan vil du ha at en hund (tæve) der har den grimme lugt på sig skal kunne "gå væk" ? hehe

Louise - nu med 2 rovdyr på råt foder . nus lige jeres 2 dejlige tøser fra mig... smil

• #16   22. nov 2009 LN - det gør jeg ;oD

• #17   22. nov 2009 jeg børster en gang om ugen tænder i en dråbe tea tree oil, og jeg bliver nærmest lam i munden, så hvis nogle putter det på deres tævers kønsdele burde de tænke sig om en ekstra gang, det kan ikke være rart.

• #18   22. nov 2009 Sam B - lige netop også min tanke, og samtidig med at det stinker så forfærdeligt at hanhundene skulle kunne holdes væk, så kan jeg altså ikke forestille mig det kan være særlig rart for tæver at få det direkte på sig

• #19   23. nov 2009 rolig nu * Maibrith * - du kunne jo prøve at duppe det på pelsen rundt om DIN skede.. og gå rundt med det en halv dags tid.

og til Louise som vi prøver at vejlede og hjælpe - jeg syns du skal undgå diverse kemikalier og dufte til dine hunde og hvis det bliver aktuelt, så bare informere om løbetid i informationen ved ankomst. Så skal du nok få at vide hvordan du skal forholde dig. - du vil ikke blive bortvist og du skal nok få bedømt din hund .

• #20   23. nov 2009 Jeg har engang fået en tæve bedømt uden for, forde en anden tæve var i løb, så skulle alle tæver i denne klasse, bedømmes udenfor.

Men når solen skinner hvad gør det så

• #21   23. nov 2009 Nej det er nemlig det smiley Og de fleste hunde præsenterer sig faktisk også bedst udenfor smiley :-) Så det kunne jo også være en fordel!!

• #22   23. nov 2009 Jeg synes et eller andet sted at tæver i løb skal holdes væk, men det er nemt at sige når man har hanhund;)

Kommentér på:
tilmelding til uds. og løbetid

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce