878 visninger
|
Oprettet:
Alene hjemme {{forumTopicSubject}}
Hey hey
Jeg har en amstaff/boxer tæve på lidt over 2år. Hun har de første 1.5år af hendes liv været vant til at gå med min gamle hund, men da mig og eks'en gik fra hinanden, skulle hun til at være selv.. Hun er MEGET knyttet til mig, og har rigtig svært ved at være alene hjemme, hun er det faktisk aldrig.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at lære hende at slappe af når hun er alene hjemme, så jeg håber I har nogle gode råd herinde...
På forhånd tak
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
Hvis ikke starter du processen på det tidspunkt hvor hun først reagerer på, at du skal afsted og øger sværhedsgraden efter hendes tempo - sørg for hun aldrig oplever ubehag ved denne proces. Du kan eventuelt tage noget visuelt som en hat på, når du træner alene hjemme - så hun altid føler sig sikker.
Samtidig ville jeg også træne noget problemløsning - på hendes niveau- for at øge hendes selvtillid.
Zylkene, DAP eller baldrian kan hjælpe processen . hunde reagerer forskelligt på disse naturlægemidler.
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
sep 2007
Med problemløsning mener jeg f.eks hvordan får jeg min godbid, når den lægger under en kop? eller under et stykke tæppe. Når hun har løst dette problem, gør du det en anelse sværere o.s.v. Det vil også gavne hende med spor og søg.
Zylkene gives så du har nemmere ved at træne alene hjemme og sørg for at hun er motioneret og mentalt træt når du starter træningerne :o)
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
Jeg ville også bruge Zylkene som en hjælpende hånd:-)
sep 2007
Alene hjemme
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside