min eb'er savler når den ser hvalpe... {{forumTopicSubject}}
Uha - jeg er den helt store emne-opretter idag ;o)
Som nogen af jer nok allerede ved, så har mine svigerforældre fået labrador hvalpe. De er idag 7 uger gamle..
Vi har haft vores engelske bulldog, Bertha, med ude og besøge de små et par gange nu..
Hver gang vi har været derude, så begynder Bertha at savle, og lave "savl-bobler" (Hun savler ellers ALDRIG og har aldrig gjort det før).. Hun savler så meget, at savlen hænger i strenge fra hendes mund -også selvom hun holder munden lukket HELE TIDEN!
Vi har valgt ikke tage hende med derud igen, idet vi er bange for at hun ikke føler sig tilpas - men vi søger et svar på HVORFOR HUN GØR SÅDAN?
Der er fire hvalpe i alt, og når man tager én hvalp med ind i stuen, så er hun MEGET interesseret, og kommer hen og snuser til den.. HUN OPSØGER DEN SELV - men savler stadig HELT VILDT..
Håber der er nogen, der kan komme med en eventuel forklaring på HVORFOR?
Hilsen Line
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 991
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
nov 2007
Følger: 24 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 211 Svar: 641
Nej ikke ritig stresset, eller jo - måske? det er virkelig svært at vurdere - hun vil gerne hentil dem, men når de alle fire kommer løbende imod hende, så veder hun rundt og løber væk fra dem igen!
Jeg har bare aldrig set hende reagere åå den måde hun gør.. Hun laver jo nogle KÆMPE savl-bobler rundt i mundkanten.. det ser helt mærkeligt ud!
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 991
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 126
Vores bassemand er også helt tosset med hvalpe, jo mindre de er jo bedre - tror han er en hunhund men født som dreng - lyder det logisk?
Han slikker, nusser og pusler om sådan en hvalp. Vi plejer at være over ham og sige han skal lade være, det stresser ham - for han skal forsøge at lade være med at gøre noget som han har inderligt lyst til.
Dette kender I vel også fra jer selv.
De hvalpe vi har oplevet han er sådan over for - ser nu ud til at nyde både slikkeriet, nusseriet osv i fulde drag - så tror egentlig at det er os som mennesker som finder det for meget.
For rigtig mange år siden med en anden hanhund jeg havde oplevede jeg følgende:
Jeg skulle passe min brors hund, som var med hvalpe (brormand røg akut på syghuset, lå der længe). Hunhunden fødte uden problemer og var en god mor - vores hanhund var meget int. i hvalpene - havde overværet fødslen osv med stor int.. Til at starte med ville mor ikke lade ham komme til hverken hende el hvalpe - hvilket han så fik lov til efter et par dage, meget spændende - han havde også moderinstinkter - gik straks i gang med at vaske og rengøre hvalpene som enhver god hundmor gør og skal. I løbet af en dags tid da den rigtige hundemor havde fundet ud af at drengen ikke ville gøre hendes børn noget ondt, tværtimod - fik han lov til at hjælpe til af hende. Så nu havde børne ikke bare en men to passer - så sjovt ud når den ene hvalp fx var færdig med at spise (hvilket jo foregik hos mor) så overtog han rengøring - mor ligefrem puffede hvalpe over til ham for at han skulle hjælpe til.
Når hun skulle ud for at tisse og han ikke var lige i nærheden af hende, kaldte hun på ham - han kom og var babysitter mens hun var ude at gøre hvad hun nu skulle.
Dette var han lige til alle hvalpe kunne klare sig selv og var flyttet til andre steder.
Ja vi beholdt mor og hvalpene i vores hjem efter at min bror kom hjem - vi var enige om at det nok var det bedste for både hundemor, hvalpene men også for vores egen dreng
nov 2007
Følger: 24 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 211 Svar: 641
Sikke da en utrolig dejlig historie!!
Men min Bertha slikker altså ikke på hvalpene - og nusser heller ikke om dem..
Hun snuser til dem, og går hen i mod dem, hvis de ikke er der allesammen - så jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er fordi hun ikke helt hvad hun skal gøre af sig selv, eller hvad det er...
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 229
sep 2004
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 188 Svar: 1.916
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
(Jeg savler dog ikke ;o)
min eb'er savler når den ser hvalpe...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside