Shar Pei

Shar Pei

Medlemmer: 71
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
990 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Hvor lydig er din .... Hvor lydig er din ....

Hej!

Jeg har læst at Shar Pei kan blive vældig dygtige til lydighed, men jeg må indrømme at mine ikke altid er super lydige. Hvis de selv syntes de liiiiige skal have snust færdigt eller der kommer en hund, de har sat sig for at de vil hilse på, går lydigheden fløjten! De kommer når de er klar - men ellers er de rigtig dygtige til at komme ved indkald.

Jeg har så gået og bildt mig ind at det er deres natur, at det ligger til racen at gå deres egne veje, men er det nu rigtigt? eller er det bare mig der har været for sløv med træningen?

Hvor lydige er jeres shar pei???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor lydig er din ....
  • #1   28. sep 2009 hej Karina
    Jeg vil mene at Alma er lydig. Jeg indrømmer dog gerne at jeg sagtens kunne nå videre med hende, men har nok været lidt sløset på det sidste...hmmm
    Men hendes søster Ally er superhård i rallylydighed. Vi mødte dem til skue, og de klarer den bare altid super duper. Var vist på den øvre side af 90 point ud af 100, mener jeg.

Den lille Betty vi har er en helt anden historie *gg* Hun er sp til fingerneglene-de kan bare komme an allesammen.. Og så træner hun nogenlunde-HVIS hun har LYST og HVIS belønningen er god nok den dag. Særligt herhjemme er hun super-kommer vi ud puster hun sig bare op og giver de andre hunde lange-poten *gg*

Ja, Alma og Betty er virkelig som dag og nat-yiang og yang. Alma kan sagtens med andre hunde, jeg har indimellem mine tvivl med den bette

Naturligvis er vi lige glade ved dem begge to af den grund, men i forhold til betty er der ikke meget sp over alma :o)))

Til en vis grænse må jeg give dig ret i at de gør som de skal NÅR de vil, ifølge deres natur. Alma er bare undtagelsen der bekræfter at alle hunde kan være raceAtypiske :)))

Knus Maja

• #2   29. sep 2009 Ha ha ... hvor er det skønt med den forskelighed ;o)

Men altså når vi går til træning (har gået til hvalpetræning og klikkertræning med Mango og soft agillity med dem begge) er de meget dygtige. Men Thilde skal dog motiveres en del, hvis hun finder øvelserne kedelige (hun gider ikke lave for mange spring) og så kan hun altså ikke sitte hvis græsset er vådt! Mango kan også pludselig få en grille med noget han pludselig bare ikke vil.

Men det er ved indkald når vi er på tur der er problemet. Har vi skoven, hundemarken eller stranden for os selv kommer de promte når der kliver kaldt. Men hvis de som sagt liiiige er ved at snuse eller der sker noget andet, kan jeg hoppe og danse så meget jeg vil. De kommer kun når de er klar! Det er SÅ træls jeg ikke kan kalde dem ind, når det virkelig gælder.

Jeg håber der er andre herinde som vil fortælle om deres oplevelser med deres shar pei og lydighed. At sammenligne 4 stk. giver jo ikke ligefrem et bredt billede ;o)

• #3   3. okt 2009 Hej hej..
    Hehe ja jeg gik også og tænke at denne race ikke kunne betegnes som super lydig hund.

Vores Emmy er mellem... vi går til træning med hende hvor alt lykkes... men ja enig i at når vi så er i skoven eller på stranden og der kommer noget spændende, så er vi ikke første prioiteten.. griner...
    Min kærestes mening er at han ikke mener at de hører godt nok, ja så det er vores tolkning... Og netop fordi at når man så står og råber efter hunden og den er på vej anden retning efter anden hund, og når man så når derfrem , så bliver hun vildt glad som når man lige kommer hjem osv..

Men ja hvis man nu virkelig gør alt i at gå til div hundetræning mv, så skulle hunden jo nok også lære det mere og mere... Emmy er afsted en gang om ugen og derudover træning vi lidt hjemme...

Så ja det er sgu ret sjov...
    Og fantastisk hund...

Kommentér på:
Hvor lydig er din ....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce