{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DM i Tyskland
  • #1   27. sep 2009 Det var flot farmand ;0)

• #2   27. sep 2009 Gino v. d. berghalbinsel er blevet nr. 3

Ety har nu også haft en super hundefører i Marcus... så det er kanon de er blevet mestre...

• #3   27. sep 2009 det er dejligt at se at en køn hund også kan arbejde :o),
    jeg har hørt fra flere, han lavede et rigtig godt stykke arbejde til IFR og nu også til tysk mesterskab, han er EZA kåret, tysk champion og har vist alt en rottweiler kan ha at byde på.. flot :o)

• #4   28. sep 2009 Eksteriør mæssigt er der vist delte meninger om den sag--- Uli... for regner med du taler om Ety. Han er eksteriør mæssigt, det man må kalde ordinær, Men arbejder rigtig flot, men igen takket være en fortrinlig hundefører og træner han har fået i Marcus.

Havde du nu ment Gino von der berghalbinsel, ville jeg give dig ret, her er en hund der kommer så tæt på idealet som det kan lade sig gøre... en af verdens bedst vindende rottweilere på udstillingerne, gekört, champion i flere lande og sidste år var både han og hans far Chuck udtaget til tyskemesterskaber, Her blev Chuck nr. 5... 8 år gammel...

• #5   28. sep 2009 Hvor er det vildt der er 36 hunde, som deltager...
    Her har DK vist noget at leve op til.....

• #6   28. sep 2009 Rikke - der er 36 hunde UDTAGET, man kommer ikke til tyske mesterskaber uden at kvalificere sig. Så der er først lokale udtagelser, derefter regionale og det er kun de bedste der ender til selve mesterskabet.
    Så bare det at blive udtaget/kvalificere sig, er et bevis på at hunden og føren er super gode... Så ja det siger alt om kvaliteten i lille Danmark

• #7   28. sep 2009 Hmmm det gør da det absolut ikke bedre.... For så viser det jo der er klart mange flere hunde, som er egnede....

Men de eneste som kan lave om på det, tja det er os hundeføre i DK. Vi må da kridte skoene og gøre en indsats ;0) Kunne da være fedt hvis bare der var 10 hunde til et DM - IPO 3'er.

• #8   28. sep 2009 jacob, jeg tror ikke vi kan underminere Ety hvad angår udseende.. med en udstillingskarriere som hans.. VDHCH INTCH EZA osv.. V2 på klubsieger, så er han vel næppe gennemsnitlig !! at han ikke er din type er vist nærmere sandheden... At han ikke har været stillet nær så mange gange som Gino er at han mistede en tand, så hans udstilingskarriere stoppede der
    Gino er også en all round hund, dvs både brugs og udstilling..

• #9   28. sep 2009 deltagerantallet ved helnholdsvis det tyske som det danske mesterskab afhænger jo også af engagementet i hundeverden, herhjemme kan vi sjældent stille mere end 4-5 til diverse brugsprøver og da er det ofte begynderprøver og desværre er der mange der ikke kommer videre..
    I Tyskland har de en halt anden mentalitet med deres hunde, de arbejder mere med dem da de skal bruge det i deres ZTP og måske der får de flere med og videre i deres brugsarbejde. om det er nemmere at bestå prøver og få gode point i tyskland skal jeg lade være usagt, men de arbejder mere med dem og får vist dem frem.

herhjemme er der primært fokus på udstilling og selv det er for nedafgående i danmark, de sidste udstillinger har været ualmindeligt sløvt besat og fortsætter det på den måde, med faldene prøver og faldende udstillinger så bliver vi vel næppe den store konkurrent til de andre brugshunderacer.

• #10   28. sep 2009 hva mener du med konkurrent til de andre brugshunderacer?

• #11   28. sep 2009 jacob rottweileren har tidliger kunnet måle sig med i hvertfald schæfere i de forskellige brugsprøveprogrammer, men hvis interessen er så dalende, som det virker til på landsplan for at træne sin rottweiler, så kan vi næppe håbe på at racen kommer op på niveau med dem igen.. større konkurrence giver større resultater. så vi mangler flere der konkurrerer med deres hund og ikek bare får prøven for så at lade hunde indtage sofaen igen. de skal stilles og vises frem, for det øger vores kendskab til vores race og måske også den almene interesse for at bruge hunden til noget.

• #12   28. sep 2009 Gider egentlig ikke indgå i en diskussion omkring det her med dig Uli, men bliver nødt til at korrigere dig med din påstand om at rottweileren har konkurreret på lige fod med schæferen...
    Det er I min bedste overbevisning ikke sandt, blev nødt til at gennemgå samtlige FCI IPO3 VM siden 1995 og ikke en eneste gang er en rottweiler blevet placeret i så meget som top 29, tilbage i 1999 blev en vis belgier nr. 30 ellers ligger stortset samtlige Rottweilere og roder nede som nr. 60 eller derunder...
    Schæfer og malenoir er dem der deler samtlige andre pladser fra nr. 1 og nedefter...
    Rottweileren er ikke, har aldrig været og vil aldrig blive en konkurrence hund, der kan dyste på lige fod med de 2 andre racer... det er en stor kraftig mollosser der skal fungere som vogter og ledsager... en brugshund, men ikke en konkurrence hund, som IPO programmet er bygget op til....

At man i DK i mange år har prøvet at avle sig frem til en sportshund, er netop grunden til at racen i vores land, er af så ringe eksteriør mæssig kvalitet... selv svenskernes standard er væsentlig bedre end de 'gamle' danske linier....

Mange tidligere østlande, her i blandt rusland og eks. jugoslavien har stadig, den kraft (knogle kraft og fylde) som vi ikke har her hjemme, samtidig med at de i mange linier stadig har en enorm eksplosiv drift kombineret med et stabilt og stærkt væsen... hvilket netop burde kende tegne vores race.
    Dette kombineret med tyske linier kan bringe os frem til igen, at avle en sund, stærk og korrekt rottweiler... og ikke en skravlet lille, sportstype der ikke har noget med en rottweiler at gøre.
    Jeg er fuld ud klar over at mange ikke er enige med mig i disse, betragtninger men, det hænger meget sammen med de kriterier vi har for hunden, hvad vi vælger at avle på oh imod...
    Er ked af hvis dette indlæg bevægede sig væk fra, overskriften men, tingene og opfattelsen af hvad vores race er, hænger nøje sammen...

• #13   29. sep 2009 jacob, nu kategoriserer jeg ikke en brugshund udelukkende efter IPOprogrammet og hvem der vinder VM, jeg ser lige så meget på hjemmebane og der har rottweileren blandet sig i både DM i IPO flere gange med top 3 placeringer samt PH programmet, hvor rottweileren sagtens kan måle sig med både maller og schæfer.
    At du vægter kraft og fylde frem for brugsegenskaber er jo din disposition, selv vægter jeg den hele hund, der både af udseende og brugsmæssigt kan gøre det rottweileren er tiltænkt, nemlig bruges til mange forskellige grene indenfor hundesporten.
    Jeg tror næppe tyskerne vil fremme alt for tunge hunde med al den bevægelse de vægter så højt på deres udstillinger, Og ser du på klubsieger er det heldigvis sjældent at det er overtypede hunde der står øverst på skamlen, det er de hunde der kan klare 20 minutter i fuld trav og stadig holde ryggen og svævet i løb, det gør sig næppe med en 60 kg rottweilerhan.

• #14   29. sep 2009 Se Uli... nu sidder du og fortæller mig hvad jeg foretrækker i min avl, hvilket du ikke har det mindste begreb om... hvis du læste hvad jeg netop skrev længere oppe, så foretrækker jeg en rottweiler med en eksplosivt drift og et stærk, ligevægtigt temperament, som samtidig har rottweilerens udseende... dvs. den komplette hund...

Hvad angår de tyske dommere og hvordan de dømmer, har du ganske ret. Derfor er det i store træk, også derfor det er russiske og eks. jugoslaviske kenneler og deres opdræt der løber med titlerne på bl.a. ADRK klubsieger, udover de tyske hunde... Da de netop har formået, at bibeholde den racetypiske hund, samtidig med at de har drifterne og temperamentet...

Hvad angår de konkurrencer der har fundet sted i danmark, er jeg egentlig ligeglad med, da det må være internationalt vi skal måle os, hvis vi skal gøre os forhåbninger om at højne den danske standart.

Hvad angår en 60 kg. hanhund, mener jeg igen du tager fejl. Tag en hund som Djuke vom vilstaler land, særdeles stor og kraftig, hvis ikke 60 kg, så meget tæt på, han var en af de bedst vindende hunde i hans årgang og vinder stadig alt han stiller i, efter han blev solgt til USA.
    En rottweiler han skal ligge på 50-55 kg, og kan sagtens stadig arbejde og bevæge sig fantastisk.

Fremover så lad venligst vær med at gøre dig klog på, hvad jeg vægter i mit opdræt, da du desværre tager grueligt fejl. Forhold dig istedet til dit eget opdræt og racen som helhed. Det ville klæde dig bedre ikke altid at skulle nedgøre andre opdrættere (i både ind- som udland) som ikke gør tingene på den måde du lige mener er den rigtige.

• #15   29. sep 2009 Jacob jeg konkluderer bare ud fra de hunde du har og de du vælger i dit opdræt, at det ikke er brugsresultater du vægter højest.
    for så vidt russiske og ex jugoslaviske hunde så har nogle af dem godt nok en brugstitel, oftest kun en IPO1, ingen stiller til de store konkurrencer, så om de har drifterne eller ej, det får vi jo nok aldrig at vide, med mindre de vælger at brugsprøve deres hunde noget mere..
    djuke som du vælger at fremhæve er da en flot hund, men hvis han vejer så meget som du siger han gør, så holder han jo ikke standarten, der siger en han på 65 cm skal ligge på ca 50 kg..
    store hoveder og massive benstammer gør ikke en rottweiler, det gør en adræt, men kraftig hund der udover at udstråle kraft og fylde også kan bevæge sig mere end bare 2 gange rundt i en udstillingsring.

• #16   29. sep 2009 Uli - Jeg er egentlig ked af at det altid skal ende op i diskussioner, sådan oplever jeg det... ikke kun os to, men opdrættere på kryds og tværs.
    Det er altødelæggende i en eller anden udstrækning at, folk i danmark altid har så travlt med at nedgøre andres opdræt og avl.
    langt hen af vejen tror jeg faktisk vores mål med racen og vores opdræt er det samme.
    Men folk har så travlt med at gå op i hvad andre laver, at de vil gøre hvad som helst for at ødelægge det for hinanden. Menneske som man stoler på, viser sig at stikke en i ryggen og bagtale en, til alle der gider lægge øre til det.
    Man har utroligt svært ved at glæde sig på hinandens vegne og se andres gode resultater, som et plus for en selv.

Tror nu at det ikke vil ændre sig foreløbigt, da rottweiler verdenen er gennemsyret af misundelse og jalouxi... måske vi alle skulle koncentrerer os om vores eget og så glædes på andres vegne når det går dem godt, selvom vi ikke er 100 % enige i det de tror på...

• #17   29. sep 2009 Alle de hanner jeg har brugt er brugsprøvede... de fleste med 3'er prøver...
    lad vær med at konkludere noget ud fra, hvad du tror om mit opdræt...

Jeg kunne sagtens nedgøre dit opdræt vis jeg gad synke ned på dit niveau Uli, men håber bare det du gør viser sig at fungere for dig..
    Jeg er tilfreds med mit, der begynder at tegne godt, udfra mine krav til den perfekte hund...

• #18   29. sep 2009 Jacob du har helt ret i at alle burde avle for en god og sund hund, smuk af ydre og indre og give sine hvalpekøbere de bedste forudsætninger for at få dejlige familiehunde, som de kan træne og dyrke hundesporten med.

at der er politik i hundesport kommer vi ikke udenom, at vi har hver vores indgangsvinkler til hvad en rottweiler er og bør bruges til, det er og vil altid være et debatemne vi kan tærske langhalm på..

problemet som jeg ser det lige nu er at der er for mange penge i hundeavl, det er blevet lukrativt at avle på hvad som helst der har en titel, får mange tusinde kroner/euro for sine hvalpe og så glemme alt om dem sidenhen, alt er til salg for højest bydende. det sker herhjemme og også i udlandet. vores rottweiler ( og mange andre racer ligeledes) er blevet en handelsvare og brug og smid væk.. desværre for hundene.

tilbage til emnet, så slår det mig at mange af rotterne til dette tyske mesterskab leverer flotte spor ( over 90), mens de ved det nys overståede IFR ikke helt leverede samme kvalitet på sporet, er tyskerne så meget bedre på hjemmebane, fordi de får højere point generelt til deres prøver, eller er de bare bedre ??

• #19   29. sep 2009 Uli - Hvad angår point givningen skal jeg ikke gør mig klog på, hvad der kan være årsagen til det. Men tyskerne har altid (hvad jeg har kunnet se på resultaterne) lavet mange point på sporet i deres egne konkurrencer, om kravene i tyskland er mindre end i andre lande eller internationalt generelt kan man så kun gisne om.

Ja der vil altid være politik i hunde sport, det er noget af det man som ny i faget må kæmpe imod, men det ændre desværre ikke på at, opdrættere imellem burde respektere hinanden og hinandens indfaldsvinkler til vores opdræt. Ikke sprede 'lort' om hinanden, men opføre os som voksne, modne mennesker og behandle hinanden med respekt.
    Dette inkludere selvfølgelig også mig selv.

Vi må gå udfra, at når man vælger at avle og opdrætte, så gør man det for racen bedste og de mennesker der i god tro køber hvalp hos en.
    Som du selv formulere det: 'alle burde avle for en god og sund hund, smuk af ydre og indre og give sine hvalpekøbere de bedste forudsætninger for at få dejlige familiehunde, som de kan træne og dyrke hundesporten med.'

Jeg ønsker selv det bedste for andre og glæder mig når de laver et super kuld... da det kun kan være med til anspore mig til at lave noget der er lige så godt eller bedre...
    Det gavner racen på sigt, da vores mål derved bliver sat højere og højere

• #20   29. sep 2009 jacob der er vi fuldstændig enige.. ( utroligt ;o) )

hvis vi alle efter bedste evne forsøger at forbedre ( efter de forudsætninger vi nu avler efter hver især) så så skulle vi jo også gerne se resultater i udstillingsringen såvel som på brugsresultaterne.
    sundheden skal selvfølgelig altid være i top. for hvad nytter det at ha en flot hund, der arbejder kanon, hvis hofter og albuer ikke holder til det.

• #21   29. sep 2009 Klik godbid til Uli og Jacob ;0)
    Synes det er super dejligt, der endelig er en debat - hvor der ikke bliver revet hoveder af hinanden....

Håber de fleste opdrætter avler fornuftigt. Dem der ikke gør, skulle have frataget retten.

Jeg skal da ikke være blank for at sig det ekstiørmæssig går jeg ikke så meget op i, selvfølgelig skal det ikke ligne en gravhund. Men jeg kigger mere på arbejdsglæden end udsenet. Men der er vi jo alle så vidt forskellige.

En måde at få flere hunde på banen, kunne være at opdrættere henviste til nærmeste rottweilerklub. Evt. også betalte for det første ½ år - prisen kunne jo evt. ligges oven i købsprisen, så det ikke kostede opdrætteren noget. Men mange hvalpekøbere kommer ik engang ud på pladserne og ser, hvad der forgår, så de ved ikke, hvad de går glip af. Flere i folk i klubberne, ville også skabe en større opmærksomhed omkring prøverne...

• #22   29. sep 2009 Rikke du har helt ret iat flere folk i klubberne er vejen frem, men det kræver at klubberne har kapacitet til at tage alle de hvalpe, med uddannede trænere og engagerede folk til at hjælpe dem til rette, jeg kan kun ud fra mine enge erfaringer i odense rottweilerlub sige at vi generelt mangler trænere, ikke så meget på begynder/hvalpeniveau, men senere hen kan det knibe at få de trænere til vores hunde, der gør vi kan stille til brugsprøverne. selv mener jeg jeg har god erfaring med at træne mine egne hunde, men som ny hundefører ville jeg nok have svært ved at nå helt til en brugspr'øve, i mangel på kvalificerede trænere videre frem.

jeg ved rottweilerklubben arbejder på videreuddannelse af de eksisterende trænere og forhåbentlig også uddannelse af nye trænere, det er tiltrængt, selv kunne jeg da godt trænge til en opfrisker i de forskellige dele af sporten og søger da også diverse kurser for at pille "rusten" af.

• #23   29. okt 2009 En god måde at få flere medlemmere i klubben passive som aktive kan være at gøre som i bulldogklubben. en super velgfungerende klub.
    For det første koster medlemsskabet 365 kr, det er gratis at annoncerer på hvalpelisten. Men det jeg så mener er en god ting ved bulldogklubben, som evt kan bruges i rottweiler klubben også er, at man som opdrætter kan tilmelde sine hvalpekøbere, det koster 170 kr for det første år. herefter er det så selvfølgelig hvalpekøber selv, der afholder udgiften. Men på den måde kan man få nogle flere medlemmer, da jeg tror at langt de fleste af hvalpekøberne, der alligevel så er blevet medlem vil betale giro kortet når det dumper ind af døren. For nok får klubben ikke fuld pris for medlemsskabet for det første år de er med, men de taber troda alt heller ikke noget ved det, og så har de oven i købet fået nye medlemmer også, som der jo bliver efterlyst.

Bare et forslag .

• #24   29. okt 2009 Lykke:

Ideen er super god. Har efterspurgt det i Rottweilerklubben, men det har man ikke på nuværende tidspunkt smiley

• #25   29. okt 2009
    Haiki x Djuke vom Vilstaler Land : ja, det er nemlig en super god ide, for om ikke andet kan man jo håbe på at de nye medlemmer hænger ved, og på den måde er med til at redde klubben. Man kan da kun håbe på, at det bliver lavet sådan at i kan gøre det:-)

Kommentér på:
DM i Tyskland

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce