16. sep 2008 Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 58 Svar: 303
Barf nybegynder Barf nybegynder
heej har en amerikansk bulldog tæve på snart 15 måneder og en han chihuahua på snart 19 måneder og vi overvejer at fordre dem med råt køb.. nu har jeg været inde og læse mig frem til en masse, men der er stadig nogle spørgsmål jeg ikke fandt frem til som jeg håber i kan hjælpe med herinde...
1. hvor meget fordre man med om dagen?
2. hva slags kød er bedst?
3. er der ellers andet der er vigtigt?
aug 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 175
vil ikke sige noget er bedst så længe de for varieret kød. og gerne 3 4 forskellige varianter om ugen . ko høne hest lam får kylling fasan hare vildt i det hele taget. nogen siger gris no gow . men jeg fodrer med nogen lækre kødfyldte ben en gang hver 14 dag . men helst ikke for meget gris . en gang i mellem skader tværtimod ikke :).
nogen siger tilskud ved siden af er vigtigt . men der har jeg en anden holdning . ulven for jo heller ikke alverdens vitaminer og tilskuds vare kastet i halsen , så der for spiser de osse grønt en gang i mellem . . freja freks for kun sin barf og så rå æg ved siden af en gang i mellem og appelsin vis vi har noget!
håber du kunne bruge det . andre har jo nok en anden mening så prøv dig frem til hvad der passer bedst til jer .
held og lykke herfra
sep 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 58 Svar: 303
appelsin? jeg har altid fået af vide at hunde ikke må få citrus frugter..
er det så rå æg du giver eller kogt?
men kan slet ikke komme over så lidt mad de skal have..
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.566
Din bull skal have ca. 600g om dagen.
Din Chi ca. 60gram.
Kig på hundene og giv dem lidt mere eller mindre alt efter om de tager på eller taber sig...((o:
sep 2008
men så har jeg læst at en masse hunde har diarre i et par måneder når de begynder og få barf? og så lii en ting til hvordan er det bedst at begynde, for har læst at man skal faste hunden 24 timer og så begynde.. men er det ik lidt for meget for hunden at bare kaste sig på den måde ud i det.
nov 2006
Jeg fodrede om morgen og aften da de fik tørfoder. Spraang aften over og startede op næste morgen med kallun..... De fik kallun i 4 eller 5 dage og så begyndte jeg at variere. Bruger ikke at holde astedag ud over at de den ene dag får mad morgen og næste dag eftermiddag/aften...*S*
nov 2006
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 133
sep 2008
nov 2006
Jeg køber hovedsageligt hennem RHM og er dårlig til at købe ind når der er gode tilbud rundt omkring...
aug 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 175
ANG ÆG . nej jeg koger ikke æget det bliver pisket og så for hun det bare råt og hun elsker det . ved nogen koger det andre ikke . jeg gør det ikke . der jeg går meget op i at hun for alt hendes føde råt!
Barf nybegynder
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside