Råfodring/barf-gruppen

Råfodring/barf-gruppen

Medlemmer: 734
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
744 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Barf nybegynder Barf nybegynder

heej har en amerikansk bulldog tæve på snart 15 måneder og en han chihuahua på snart 19 måneder og vi overvejer at fordre dem med råt køb.. nu har jeg været inde og læse mig frem til en masse, men der er stadig nogle spørgsmål jeg ikke fandt frem til som jeg håber i kan hjælpe med herinde...

1. hvor meget fordre man med om dagen?

2. hva slags kød er bedst?

3. er der ellers andet der er vigtigt?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barf nybegynder
  • #1   19. sep 2009 2 til 3 procent af deres krops vækst siger man ! men jeg ligger på 4-5 stykker der freja spiser meget!

vil ikke sige noget er bedst så længe de for varieret kød. og gerne 3 4 forskellige varianter om ugen . ko høne hest lam får kylling fasan hare vildt i det hele taget. nogen siger gris no gow . men jeg fodrer med nogen lækre kødfyldte ben en gang hver 14 dag . men helst ikke for meget gris . en gang i mellem skader tværtimod ikke :).

nogen siger tilskud ved siden af er vigtigt . men der har jeg en anden holdning . ulven for jo heller ikke alverdens vitaminer og tilskuds vare kastet i halsen , så der for spiser de osse grønt en gang i mellem . . freja freks for kun sin barf og så rå æg ved siden af en gang i mellem og appelsin vis vi har noget!

håber du kunne bruge det . andre har jo nok en anden mening så prøv dig frem til hvad der passer bedst til jer .

held og lykke herfra smiley

• #2   19. sep 2009 hmm altså min bull vejer ca 30 kg skal hun så kun have 60gram mad om dagen? og min chi vejer 3 kg skal han så ha6 gram om dagen?? de kommer da vel til at sulte?
    appelsin? jeg har altid fået af vide at hunde ikke må få citrus frugter..
    er det så rå æg du giver eller kogt?
    men kan slet ikke komme over så lidt mad de skal have..

• #3   19. sep 2009 Samina:
    Din bull skal have ca. 600g om dagen.
    Din Chi ca. 60gram.

Kig på hundene og giv dem lidt mere eller mindre alt efter om de tager på eller taber sig...((o:

• #4   19. sep 2009 nårh okaii... det lyder lidt bedre:D
    men så har jeg læst at en masse hunde har diarre i et par måneder når de begynder og få barf? og så lii en ting til hvordan er det bedst at begynde, for har læst at man skal faste hunden 24 timer og så begynde.. men er det ik lidt for meget for hunden at bare kaste sig på den måde ud i det.

• #5   19. sep 2009 Mine havde ikke diarré de første par måneder. Et par dage med lidt tynd afføring og det var alt :o)
    Jeg fodrede om morgen og aften da de fik tørfoder. Spraang aften over og startede op næste morgen med kallun..... De fik kallun i 4 eller 5 dage og så begyndte jeg at variere. Bruger ikke at holde astedag ud over at de den ene dag får mad morgen og næste dag eftermiddag/aften...*S*

• #6   19. sep 2009 Indsær selv de manglende bogstaver...*G*

• #7   19. sep 2009 Chico startede med at faste 24 timer, og så fik han kun grøn kallun den første uge, det fungerede fint for ham.

• #8   19. sep 2009 nårh okai.. jamen mange tak for det smiley hva vil det koste os for de 2 hunde sådan ca om måneden?

• #9   19. sep 2009 Min tæve vejer 33 kg. Det koster vel 500,- til 700,- pr. måned vil jeg tro....
    Jeg køber hovedsageligt hennem RHM og er dårlig til at købe ind når der er gode tilbud rundt omkring...

• #10   23. sep 2009 det meget forskelligt , der ingen barfere fodrer ens. det med citrus så længe de vil spise det og det ingen skade giver på hunden syntes jeg alt frugt og grønt er okay . Jeg bruger ca 500-600 om måneden på barf til freja . hun vejer 18 kilo men hun spiser ca 500 g om dagen . ja det et par hundrede for meget men ja hun spiser meget den fede hund smiley

ANG ÆG . nej jeg koger ikke æget det bliver pisket og så for hun det bare råt og hun elsker det . ved nogen koger det andre ikke . jeg gør det ikke . der jeg går meget op i at hun for alt hendes føde råt!

Kommentér på:
Barf nybegynder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce