Er så glad :) {{forumTopicSubject}}
Nu har vi kørt på barf et par uger.
Draco ELSKER det, han er nærmest på vej ned i fryseren når jeg skal tage kød op til næste dag.
På et par uger er hans pels blevet en smule blankere(der er stædigvæk lang vej at gå der, men der sker noget) han "lugter" ikke længere så voldsomt ad hund (kilde:min veninde ) hans ånde er blevet bedre, hans øjne er ikke så snaskede som de plejer at være (førhen kunne jeg vaske øjne på ham flere gange om dagen.) han var ved en hundefrisør den anden dag der konstaterede at han er begyndt at sætte ny pels så forhåbentlig får han snart en fuld hårpragt i stedet for at se halvskaldet ud.Han virker utroligt tilfreds og kan danse på bagbenene hele vejen hen over køkkengulvet når han opdager det er madtid. Jeg er simpelthen så glad og håber det fortsætter med at give flere positive resultater med tiden... Er bare så glad for at jeg på så kort tid kan se forbedringer og slår mig selv i hovedet over at jeg ikke havde tænkt tanken før.
og tak til alle de søde mennesker herinde der har delt deres erfaringer med mig og alt den gode rådgivning vi har fået.
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
-Det var nøjagtig de samme erfaringer jeg gjorde mig da jeg startede..
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 275
feb 2008
Følger: 32 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 315 Svar: 2.121
Han er allergihund, og i den første uges tid, da han fik barf - blev det helt vildt.......jeg var noget betænkelig - men det skulle være helt efter bogen ......udrensning - så jeg fortsatte, og i dag har jeg osse en hund, der er vild med sin mad, og han har en ejer, der er vild med sin smukke hund som stortrives.......!
jan 2008
feb 2008
Jeg har nu (heldigvis) ikke stået i så store overvejelser som du, men der har været meget, og jeg har ikke været fuldt tilfreds før nu - Kejser har altid været en glad hund på trods af sin kløe - han ku´ jo ikke vide, at det kunne være anderledes - men det vidste jeg jo - og nu syns jeg først, at jeg gør det optimale for ham........
jan 2008
feb 2008
jan 2008
jan 2008
feb 2008
Jeg har heller ikke lige en dyrlæge med mig nu, men jeg hører gerne om dyrlæger på Sjælland, som går ind for barf - gerne på Sydsjælland, for det vil betyde meget at kunne rådføre sig trygt med sin dyrlæge - altså ikke noget med at skulle forsvare sin handling.
Jeg kan da fortælle, at Kejser normalt blir vaccineret mod husstøvmider hver 4. uge - og han skulle ha´ haft sin vaccination i lørdags. Der plejer at være tegn på, at det er ved at være tid - men ikke denne gang, så jeg har indtil nu undladt at vaccinere ham.......hmm.......!!!???!!!
jan 2008
Jeg har skiftet dyrlæge nu for jeg synes simpelthen de blev for meget, dem jeg havde. de ville bla lave en operation på dracos øjne fordi hans tårekanaler stoppede til (hvilket er begyndt at klare op). de ville vippe hans nedre øjnlåg ud. og konsulterede en anden dyrlæge en dag, da der opstod en akut situation mens vi var på playdate. og den dyrlæge vi var til der var choket over at de ville operere ham og sagde jeg ville resikere yderligere øjnproblemer med ham i værre grad hvis jeg havde givet dem lov. så skyndte mig at skifte da jeg generelt synes behandlingen har været ringe dernede. det var mere en pengemaskine end noget andet.. SUK. men nu er Draco i bedring og min nuværende dyrlæge er ikke meget for barf, men har dog accepteret at han ser væsenlig forbedringer på Draco. Det er lidt rart han indrømmer at selv han ser ændringer... i stedet for at fylde hunden med medicin og underlige shampooer og bade for ofte osv osv... det er et sejt træk at have en hund med allergi-eksen og sart mave. så tro mig ved hvad du går igennem med din også dejligt at vide man ikke er alene om det
feb 2008
Og ja, det er dejligt at tale med nogen om det........
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.400
jan 2008
Er så glad :)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside