{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilket foder??
  • #2   5. sep 2009 hvorfor det?? ..:)

• #5   5. sep 2009 louise: det her foder er brunt ligesom kaninpiller.. der bare bitte små og runde...
    der er intet farvestof i dette her..

men tusind tak for jeres råd

• #6   5. sep 2009 Jeg skriver lige det der står på pakken:

Fuldfoder til unge dværgkaniner.
    Sammensætning: korn, vegetabilske biprodukter, grønsager, mineralstoffer, olie og fedtstoffer, gær.
    Indholdsanalyse: 15,4% råprotein, 11,7% råfibre, 0,8% kalcium, 0,6% fosfor.
    Tilsætningsstoffer: 7.600 i.E. vitamin a. 900 i.Evitamin D(3), 45mg vitamin, 12mg kobber somkobber-(ll)-sulfat, pentahydrat, 0,3mg jod som calciumjodat.
    (Det står der på siden af pakken)

Et enestående ernæringskoncept. Alt i en foderpille
    - afbalanceret fuldfoder for unge dværgkaniner
    - hver foderpille indeholder alle vigtige næringsstoffer
    - opfylder de specifikke ernæringsfysiologiske krav
    - på basis af nyeste videnskavelige resultater
    (Det står på bagsiden)

Best for kids up to 6 months
    - optimal forhold mellem calcium/fosfor for stabil knoglevækst
    - værdifuld protein for sund vækst
    - jod for en optimal udvikling af kroppen
    (Står også på bagsiden)

3x Special
    1. for unge dværgkaniner - alderstilpasset fodring med mindre foderpiller
    2. alt i en foderpille - ingen mangelforekomster på grund af foderselektion
    3. strukturede fåfibre gavner slibningen af de konstant voksende tænder
    (Også på bagsiden)

• #7   5. sep 2009 Vita Kraft er godt som slik, men ikke foder. Der er for meget fedt i.

Vi fodrer vores kaniner med kaninpiller og byg, to del byg en del piller - og så har de en fastedag hver tirsdag, hvor de kun får hø efter anbefaling fra dyrelægen smiley

• #8   5. sep 2009 Linza: er det en god ide at give ham her i´starten når han er så tynd men ellers sund og rask..? kan høre jeg skal ud og hente noget andet foder så..:)

• #9   5. sep 2009 Det er aldrig godt at fodre med fedtrigt foder, da kaniner er meget modtagelige overfor fedt og MEGET nemt bliver overvægtige smiley

Det er jo rigtig træls at have købt en masse foder og det så bare er lige til at smide ud, men hvis det var mig ville jeg vende min kanin til det fra starten af da kaninpiller og byg bare er sundest og mest naturligt for kaninen at spise. Og så adgang til frisk hø døgnet rundt, selvfølgelig smiley Vi giver forresten vores kaniner en dl. foder om dagen.

Men du kan selvfølgelig blande dit vitakraft op med byg og kaninpiller, så den ikke får det rent. Der er jo nogle vitaminer i, som er gode og så går det ikke til spilde smiley

• #10   5. sep 2009 jeg må ud og købe kaninpiller på mandag så..:)
    jeg ved godt hvilke grønsager de skal have, samt hø og vand- har haft kanin før men er en del år siden og der fik de faktisk også bare kaninpiller..

• #11   6. sep 2009 Mine får kaningrønpiller, men jeg blander en lille smule luxusblanding i (nok mest for syns = min skyld)
    Her var det i øvrigt mig der fortalte vores lokale fodermand, at luxusblandingen fedede mere end godt er, det vidste han ikke..

• #12   6. sep 2009 vi fodre både kaniner og marsvinene med møllers kaninpiller..
    (og ja ved godt det hedder kaninpiller så marsvin ikke skal have det fordi de skal have c-vitaminer. Men de får pulver og frugt/grøntsager og klare sig fint) smiley tro ikke jeg er sur er bare lidt "sur" over de mærkelige folk der ikke kan finde ud af at holde hund.. tag jer ikke af mig.. smiley

• #13   6. sep 2009 så har jeg købt kaninpiller:) han synes vidst de smager meget godt, for de gled hurtigt ned

• #14   6. sep 2009 hehe... kaninpiller <3<3<3<3<3

• #15   6. sep 2009 fodre du trygt med vitakrafts special produkter (bruger selv Regular og best for kids) mange siger det feder, men den effekt har det ikke på mine kaniner, og de rigtig glade for at spise det (: Det er noget af det bedste kaninfoder.

• #16   6. sep 2009 Team tasso: blander det også op med hans piller, så han kan få lidt af begeg dele, der skulle være rigtig mange gode vitaminer og mineraler i..

• #17   6. sep 2009 ja, jeg har kun hørt godt om fodret, men også at det kan fede. Det har jeg dog ikke oplevet. det kommer an på hvor meget man motionere med ens kaniner (:

Speedy er utrolig kræsen, men det spiser han (:

• #18   6. sep 2009 Julie: okay, men mine tager ikke på (: så så længe de elsker det, er det dejligt (:

• #19   6. sep 2009 Jeg kan klart anbefale Rabbit Royale, det er det bedste foder man kan få efter min mening. Alle mine har den flotteste blanke pels:0) nu bruger jeg mine til hop, er de bare små energi bomber når de kommer ud:-)

Jeg fik det anbefalet af en udstillings dommer til min hare, fordi han var lidt mat i pelsen i en periode efter fældning.

Det er lidt dyrt, giver 199 for 15 kg. Men det er alle pengene hver. Det er ikke alle fodercentraler der har det, men det kan købes over nettet f.eks dyrenes netto, der kan man både få 5 og 15 kg.

Kommentér på:
hvilket foder??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce