{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

tiggeri {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skriver på vegne af en veninde. Hun har en hvalp på 13 uger som tigger ved bordet, når de spiser. Hun har en lille pige på 16 måneder som selvfølgelig taber lidt en gang imellem, og hvalpen Charlie har selvfølgelig fundet ud af det. Hvordan lærer hun Charlie at lade være med det. Hun har prøvet at flytte ham væk derfra og sige nej men han begynder at knurre af hende. Har i nogle gode råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tiggeri
  • #1   27. aug 2009 Jeg så igår i "det er mig eller hunden" at hun gik imod hunden og fik dem ind i stuen .. hun sagde ikke noget , men hver gang den gik hen til bordet rejste hun sig og blokeret for hunden og bordet imens hun kig "ind" i den .. det hjalp vist til sidst

• #2   27. aug 2009 Hmm har ikke selv børn og kan godt se det er svært når de taber noget. Men mon ikke hvalpen må sættes ud af rummet når de spiser så. Normalt ville jeg sige: ignorér, ignorér og ignorér, men det er jo svært når der bliver tabt bider.

En anden ting er at jeg synes godt nok det er MEGET TIDLIGT at den knurrer ad hende hvis den kun er 13 uger, det bør hun nok arbejde lidt med.

• #3   27. aug 2009 pepsi ballademager: Hvordan skal hun arbejde med det knurreri?

• #4   27. aug 2009 jamen det er jo svært at vide når man ikke lige ser situationen, men jeg synes det er helt vildt hvis en hvalp på 13 uger allerede viser den slags tendenser. Hun skal i hvert fald gøre det helt klart at det er uønsket adfærd, ellers får den sig da hurtigt nogle uheldige vaner.

• #5   27. aug 2009 pepsi ballademager: ja men hvordan skal hun gøre det. skal han flyttes væk derfra eller skal han lokkes væk med noget andet?

• #6   27. aug 2009 Jeg vil ikke begynde at udtale mig om hvad der er mest rigtigt på det punkt.

• #7   27. aug 2009 Jeg ville ikke have problemer med at en en hund/hvalp spiser hvad der falder på gulvet.... kender flere hunde der gør det - uden at det behøver at være problematisk.... hvis jeg taber noget spiseligt på gulvet - så er der også straks en Boston Terrier der snupper det - og det vil jeg ikke prøve at lave om på. Selvfølgelig skal I være OBS på at Charlie ikke tror at det er ham der bestemmer og derfor knurrer - men falder der mad på gulvet så synes jeg ikke at det er en katastrofe at han spiser det ( hvis hans mave kan klare det ;0)

• #8   28. aug 2009 Hvalpen kan også knurre fordi den er utryg ved situationen. Hvis ejeren er for voldsom i sin irettesættelse.

Jeg ville helt undgå situationen med f.eks et batnegitter i døren så tilliden mellem hvalp og ejer ikke brister.

• #9   28. aug 2009 dorte g: jeg synes jo heller ikke det er noget problem, jeg har selv en hund der rydder op efter de små. Men jeg kan jo ikke bestemme hvordan de skal have det. tak for svarene. jeg vil sige det videre og håber selvfølgelig at de kan løse det.

• #10   31. aug 2009 en kravelgård eller et bur den kan være i mens de spiser.. Og det skal selvfølgelig være med tilvænning.
    Det der med at de knurrer er jeg nu ikke så bekymret for.. de må bare ikke blive bange for den, det helt sikkert.. .. Men det kan undgåes hvis den bliver sat væk under middagen..

Kommentér på:
tiggeri

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce