{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

Åh nej, Lulu er blevet indlagt:'( {{forumTopicSubject}}

Så skete det utænkelige. Vi har måtte efterlade Lulu på Kbh's dyrehospital. Hun havde ikke appetit i morges, hvilket ikke er specielt usædvanligt...men hun begyndte så at brække skum op. Jeg bad min søde mand om at ta' en "hund-syg"-dag og holde øje med hende. Det fortsatte og efter han havde bedt hende drikke lidt vand, så fik hun blodig diarre...eller der var faktisk ingen afføring i, men kun blod, vand og slimhinde. Afsted på hospitalet. De undersøgte hende (med mundkurv på...), ga' hende antibiotika og et eller andet skud noget og besked på at komme på skånekost en periode...Tomas insisterede på at få hende røntgenfotograferet...jeg er panisk angst for hjerte- lungeorm nemlig, men der var intet at se, ingen fremmedlegemer eller andet....
Da var jeg endelig noget frem...og vi ventede og ventede...endelig kom dyrlægen ud...Lulu havde igen haft blodig diarre og de ville beholde hende med mistanke om parvovirus:( Hun var allerede kommet i isolation og fået drop og vi måtte ikke hilse på hende*snøft* Så vi måtte køre hjem og vi kan slet ikke holde ud at tænke på, at prinsessen liger der helt alene og græder...puha hvor er det bare hårdt:'((((((


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh nej, Lulu er blevet indlagt:'(
  • #1   21. aug 2009 *da var jeg endelig nået frem...

  • #2   21. aug 2009 Puha det lyder ikke godt... krydser fingre for det ikke er for slemt, selvom en sådan mængde blodig afføring ikke lyder for godt.

  • #3   21. aug 2009 Men Parvo.... det er godt nok sent at få det...
    Er hun ikke vaccineret?


  • #4   21. aug 2009 Årh nej da... ;(

    God bedring til hende, håber snart hun er frisk igen...
    Varme tanker og trøste kram herfra..!


  • #5   21. aug 2009 Tak skal I ha'.
    Anna, jo hun er naturligvis vaccineret og har overhovedet ikke virket sløj på nogen måde...


  • #6   21. aug 2009 Anna, nu ser jeg at du er veterinærstud...så jeg spørger lige dig. Jeg var slet ikke forberedt på, at de kunne blive smittet med parvo, når de er vacc...er det i en svækket form så og når du skriver, at det lyder alvorligt, skal jeg så blive mere nervøs end jeg er i forvejen?

  • #7   21. aug 2009 Jeg har lige snakket med sygeplejersken, Lulu er superfrisk og slår og hyyyyler og prøver at grave sig ud af buret. Hvis ikke hendes tilstand ændrer sig i løbet af natten, kan vi få hende hjem i morgen:)

    Jeg håber vi er sluppet med skrækken...


  • #8   21. aug 2009 Det var dejligt nyt - krydser alt hvad krydses kan for at det fortsætter så hun kan komme hjem imorgen :O)

  • #10   22. aug 2009 (:Rie og Sylfiderne:) : Puha, det lyder dejligt.
    Altså jeg ville synes det var meget usandsynligt at hun som 2 års skulle blive smittet med parvo, når hun er passet med vaccinationer osv.
    Men intet er selvfølgelig umuligt når det er levende dyr man har med at gøre.
    Nu har jeg jo ikke set hende, men hvis hendes afføring er rent blod som du siger, lyder det da ikke for godt.
    Til gengæld vil jeg mene at hun er i rigtig gode hænder på KBH dyrehospital, og hvis de allerede nu siger at hun har det meget bedre, synes jeg da det er super fint.

    Men bliv endelig ved med at holde øje med hendes afføring et stykke tid, hvis i får hende hjem i morgen.

    MVH Anna


  • #11   22. aug 2009 Hej Rie..

    Sikke en omgang med lille lulu..:-(

    Jeg har selv en hund med nøjagtig de samme symptomer som du beskriver (han lavede ud over dr dyrs gulv så han fik syn for sagen:-) og sagde at det var meget voldsomt synes han, at der var meget blod:-(
    Og også han startede med at komme ind fra haven om morgnen med skum om munden, tænkte ikke videre over det, tænkte han havde spist græs og han var jo frisk som en havørn.. Indtil kl 3 om natten så blev han bare syg:-(
    Efter det lille uheld hos dyrlægen har han ikke lavet en eneste gang og er her til morgen egentlig sig selv fuldstændigt:-):-)

    Så det får mig til at tænke på om der kan være noget i omløb... hmmm.. ellers har både Lulu og Gilbert måske bare spist noget skidt på den samme dag begge to:-)

    Håber hun er lige så frisk som min, men det lyder til det.. Go bedring:-)


  • #12   22. aug 2009 Godbering til det lille pus

  • #13   22. aug 2009 Cisco - en hvalp må ikke forlade opdrætter hvis den er syg!!! Den må først sælges og afhentes når den er rask igen... Så det gør mig da endnu mere trist for den lille fyr ;(

  • #14   22. aug 2009 Undskyld jeg først kommer på nu. Jeg har været forhindret af en fuldstændig overstadig, glad, men også træt hund:) Jeg har også selv været ret kvæstet, har ikke fået så meget søvn igen. Vi blev ringet op kl. 9.00....hun var fortsat superfrisk (jeg har ikke kunne få nogen til at indrømme om hun har drevet dem alle til vanvid;)) og mere end klar til at komme hjem. Hun har en kraftig mave-tarm infektion og skal behandles med antibiotika, men ellers kunne de ikke komme det nærmere. Hun blev sååååååååååglad for at se os, det lille skønne pus:)

    Tak for alle jeres dejlige tanker:)

    Anna, nej jeg synes også det var ret voldsomt med det blod og slimhinde...jeg er ellers ikke såååå pylret igen, men det er sgu ikke rart når ens englebasse er dårlig, man er så magtesløs:(

    Anja, rigtig god bedring med Gilbert.

    Cisco, puha det lyder hårdt med en lille hvalp, rigtig god bedring med det lille pus.




  • #15   22. aug 2009 Tak tak.. Og glædeligt med Lulu:-)

  • #16   25. aug 2009 Cisco - nu kan jeg selvfølgelig ikke engang finde et link til det.... Men man sælger ikke en hvalp som er syg - opdrætter skal beholde den til den er rask og først derefter overdrage den til køber... Medmindre man har gjort sælger opmærksom på sygdommen - fx hvis den har navlebrok, så kan den godt overdrages, så får køber blot en reduktion i købsprisen...

Kommentér på:
Åh nej, Lulu er blevet indlagt:'(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce