{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billige gode gryderetter
  • #1   3. aug 2009 Jeg følger lige med her smiley

• #2   3. aug 2009 Følger også med smiley

• #3   3. aug 2009 Altså der er jo altid kødsovs og ris (da jeg ikke bryder mig om spaghetti og pasta *G*)

Jeg gad godt have en opskrift på svinekød i karry, som man får i en kinesisk restaurant...

• #5   3. aug 2009 http://www.opskrifter.dk/

ellers denne hjemmeside. Der kan du taste hvor mange personer retten er til, og den regulerer mængden... den viser også hvad retten koster pr person!

• #6   3. aug 2009 Her er et par forslag . Mængderne kan jeg ikke rigtigt angive, for når jeg skal lave gryderetter bliver det hele bare lidt på slump, alt efter hvad jeg har, og så smager jeg til.

1: med oksekød og kål
    hakket oksekød
    hakket hvidkål
    gulerod i strimler eller groftrevet
    løg + evt hvidløg (hakket)
    olie til stegning
    Peber, paprika. spidskomen samt salt og evt. en bouillonterning opløst i kogende vand eller bare vand
    Kogte ris

Svits kødet og derefter løg og kydderier, tilsæt de øvrige ingridienser undtagen bouillon/vand. Når det hele er godt brunet og dufter tilsættes lidt bouillon/vand og lad det stå og simre lidt. Man kan så blande risen i eller servere ved siden af.

Billig kyllingeret:

Frosne kyllingestykker
    løg
    peberfrugt
    gulerod
    kinakål
    evt. ananas fra dåse
    soyasauce
    carrypulver
    ingefærpulver
    vand
    Maizenamel
    Kogte ris
    olie til stegning

Kyllingestykkerne forkoges i microovn og steges til de er let gyldne (tag kyllingerne op)
    brun løg, peberfrugt og gulerod samt krydderier.Tag det op af gryden. Hæls lidt soyasauce og vand i gryden/wok'en og giv det et opkog, jævn med maizena. Tilsæt ananas, kinakål og de allerede stegte ingr.. Lad det lige varme igennem, smag til med salt, sukker, soya og server til ris eller risnudler.

• #7   3. aug 2009 Ellers kan man jo altid krydre de almindelige hakkebøffer med f.eks. hvidløg, oregano, peberfrugt, thimian, lave dem som en stor flad bøf og smide ind i ovnen ovenpå et lag af skiveskårne kartofler.

• #8   3. aug 2009 Det var da nogle gode ideer smiley takker smiley

• #9   3. aug 2009 Hov forresten, den jeg skrev med kylling, er jo ganske fin som svinekød i karry. Der bruger du bare skinkeschnitzel el. lign., skærer i strimler og steger. Det er hurtigt gennemstegt og mørt.

Oksekødretten kan også (hvis du ikke har blandet risen i) bruges i pandekager dagen efter. Du kan evt. varme den sammen med en dåse chilibønner og evt. tilsætte mere chili....

Jeg er selv en fattigrøv, så meget økonomisk med min madlavning.

• #10   3. aug 2009 jeg lever meget fattigt (og usundt desværre) i forvejen, men nu skal jeg bruge nogle penge snart, så er nødt til at spare lidt

• #11   3. aug 2009 Fyldt hvidkål.... ka jeg huske min mormor lavede da jeg var barn...

• #12   4. aug 2009 Flere spareretter:

Øllebrød
    Brasede kartofler med løg og pølser + ketchup
    Kartoffelmos m. brændende kærlighed (jeg spiser dog ikke selv kartoffelmos, så har ikke en opskrift)
    Biksemad (Brasede kartofler med stegte kødrester og eller bacon/skinke, engelsk sovs, ketchup spejlæg og rødbeder)

Stegte ris med grøntsagsblanding:
    Kogte ris, 1 portion blandede frosne grøntsager, 50 gr. rejer eller skinke, løg lidt soya og 1 bouillontern. som risen koger i samt olie og lidt ingefær.
    svits rejer/skinke og grøntsagerne i en gryde, bland risen i og svits med. tilsæt evt. 1-2 rå æg som røres i blandingen til de stivner let og server med soyasauce og evt. brød.

Æggekage med bacon serveret med purløg, tomater og rugbrød til.

Toast med baked beans

Råkostsalat til alle retter (gulerødder, hvidkål, æbler, agurk, rosiner og så bare en marinade af citronsaft, salt og sukker og hvad du kan lide)

Ej, nu skal jeg nok holde....

• #13   4. aug 2009 Næh fortsæt du da bare smiley Kan altid bruge nye ideer smiley

Jeg får meget biksemad og brændende kærlighed smiley

• #14   4. aug 2009 følger lige med:)

• #15   4. aug 2009 Kylling, hakket kylling.......du kan bruge aller former for kød.

Brunes sammen med løg og æbler+ krydderier.....karry skal der i.
    Når det er brunet tilsættes væske ( jeg er jo til piskefløde LOL ) men ellers vand, boullion.
    Når kødet er færdigt tilsættes bønnespirer og kokos mel.

Serveres med ris.

• #16   4. aug 2009 miemiv
    hardu en opskrift på øllebrød

• #17   4. aug 2009 Rodfrugtfad:

Kartofler, gulerødder, pastinak, squash og løg skæres i passende stykker og lægges i et ildfast fad. Tilsættes buillon, peber og estragon så det dækker knap havvejs op.
    Lav en frikadellefars og fordel ovenpå. Drys med lidt rasp og et par smørklatter
    Steges i ovnen ved 180-200 gr. ca 45 min

Kan sagtens fryses og varmes en anden dag.

• #18   6. aug 2009 Og ellers kan du rationere..

Jeg spiser ofte grød som f.eks øllebrød, havregrød og risengrød. Øllebrød køber jeg i pulverform, men havregrød og risengrød laver jeg fra bunden..

Risengrøden kan spises i et par dage, og derefter laves til klatkager..

jeg får ikke kød hver dag, og når jeg gør, bruger jeg mindre end normalt.
    Hvis jeg f.eks laver en gang kødsovs hvor folk normalt ville bruge 400-500 g. kød, bruger jeg omkring 250-300 og revne gulerødder for resten..
    Det er sundere, godt for maven, og billigere..

Skift alle drikkevarer ud med vand (hvis du ikke allerede har gjort det) og brug saft som forkælelse i stedet for sodavand. Jeg har vænnet mig til at drikke tynd saft, så det også holder længere..

• #19   6. aug 2009 Jeg er desværre meget kræsen *G* Så spiser ikke øllebrød og havregrød.. Risengrød kan jeg sagtens spise..

Jeg får heller ikke kød hver dag. Langt fra.. Men lever ret ensformigt og usundt.. Ville godt leve lidt sundere og varieret smiley

Problemet med vand er at jeg så bare ikke drikker.. Jeg synes vand er kedeligt.. Men jeg har gjort det, at jeg nu køber hyldeblomstsaft og blander, så jeg får saftevand i løbet af ugen (derhjemme) og så drikker jeg te på job.

• #20   6. aug 2009 jeanette,
    jeg er også kræsen, men man er jo aldrig kræsen på samme måde! smiley

Det tog mig lang tid at lære at drikke vand..
    Jeg har altid 0-5 litersflasker i køleskabet, helt op af bagvæggen så de bliver drønkolde! Kan kun drikke rigtig koldt vand nemlig!..

Den med saftevand er go, for det er altså billigere end sodavand..

• #21   6. aug 2009 Mine tænder isner, hvis noget er for koldt *GGG*

Ja jeg er sgi besværlig, sorry

• #22   8. aug 2009 Her er der masser af inspiration at hente:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/prislag/billig_mad-2.php?id2=40

• #23   8. aug 2009 Et godt råd er, at bruge årstidens grøntsager, og spare på kødet smiley

• #24   8. aug 2009 Jeg kommer lige i tanke om, at du kan få opskriften på vores bønnegryde smiley

Når jeg laver retten, så skal jeg jo mætte 5 maver smiley men hvis du er alene, så kan du jo enten lave en mindre portion, eller også har du mad til 2 dage i min opskrift smiley

Ingredienser:

3 dåser baked beans ( jeg køber dem i fakta)
    2 mellem store løg
    2 fed hvidløg
    2 terninger hønsebouillon
    4 - 5 stængler bladselleri
    ½ røget medister ( eller anden pølse - gerne en krydret pølse)
    1 wok blanding fra fakta ( det er en pose frosne grøntsager - blandingen indeholder sukkerærter, majs, peberfrugt, gulerod)

1 spsk god olie til stegning.

Sådan gør man:

Løg og hvidløg skæres i passende stykker, og bladselleri-stænglerne skæres i stykker på ca 1 cm.

Olien varmes i en gryde ( gerne en stegegryde) løg, hvidløg og bladselleri hældes i gryden, når olien er varm, og her skal de steges, til løgene er næsten klare i farven - så tilsættes posen med de frosne grøntsager og pølsen ( pølsen skal være skåret i passende skiver) - når de frosne grøntsager næsten har fået varmen, hældes bønnerne i gryden ( husk at væden/sovsen som bønnerne ligger i, det skal med i gryden smiley ) de 2 boullion terninger smuldres ned i gryden, og retten skal nu bare simre til grøntsager og pølsen er ordentligt gennemvarme.

Man kan spise retten som den er, eller man kan hælde ekstra væde ved, og så spise ris til. Man kan også sagtens undlade at komme pølse eller anden form for kød i retten smiley retten smager også godt med en smule frisk chili i smiley

• #25   9. aug 2009 Åh det lyder godt.. altså lige bortset fra bønnerne *rødme*

• #26   9. aug 2009 Det var en skam, for retten koster max 30 kroner at lave, og så er der til 2 dage smiley

• Mia K
    Mia K Tilmeldt:
    apr 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #27   29. apr 2020 Jeg vil anbefale koteletter i fad. Det er en noget af det bedste, når det skal være gammel dansk mad smiley Jeg laver det også altid, så der er til to dage.
    Jeg bruger denne opskrifter på koteletter i fad https://www.vores-opskrifter.dk/koteletter-i-fad/

Kommentér på:
Billige gode gryderetter

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce