Hjælp - alene hjemme problem! {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Min kæreste og jeg har et stort problem med at lære Chelsea at være alene hjemme. Vi startede med et træne alene-hjemme-træning da hun var ca. 10 uger (vi fik hende da hun var 8 uger og vi syntes lige at hun skulle falde til og blive tryg ved omgivelserne før vi startede). Vi gik ganske langsomt frem og gjorde hvert trin mange gange. Først gik vi bare hen til døren og tog i dørhåndtaget, så åbnede vi døren og lukkede den igen, så åbnede vi døren gik ud og ind igen, så gik vi ud et par sekunder og gik ind igen osv. Og som sagt øvede vi hvert trin mange gange. Men problemet er så at hun aldrig har lært at være alene hjemme af det. Vi kom op på ca. 10 minutter og måtte så starte forfra igen fordi det gik galt og de har vi gjort nogle gange. Vi har haft fat i to adfærdsbehandlere for at ¨få hjælp til at komme videre, men de kunne ikke bidrage med noget vi ikke vidste... I sidste omgang sagde adfærdsbandleren at vi skulle prøve at gå videre selvom hun klynkede lidt i starten. Vi var på det tidspunkt på ca. 20 minutter. Det prøvede vi så at gøre og det virkede også som om at det hjalp lidt og blev bedre. vi havde en gang på 30 minutter hvor hun slet ikke sagde noget og endda lagde sig ned i 5 min(normalt står hun stift foran døren). Vi var rigtig glade, men så gangen efter var det helt galt, hun hylede bare vi gik ud af døren og stoppede ikke. Og nu er det helt galt, alt alene-hjemme-træning er glemt. Vi kan ikke engang gå ned af trapperne før hun hyler. Hun er nu et år gammel og vi føler virkelig at vi har kæmpet. Vi ved ikke hvad vi skal gøre. Vi elsker hende utrolig højt og hvis bare hun kunne være alene hjemme ville hun være den perfekt for os. Det skal lige tilføjes at vi ikke har ladet hende være alene under trænings-processen, vi har planlagt så der altid har været en hjemme. Men nu vil min kæreste og jeg gerne snart ud og lave noget sammen, så vi ønsker os virkelig at hun kan lære at være alene. Er der nogen der kan hjælpe?!
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 135
Hjælp - alene hjemme problem!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside