{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

Forkæler min datter {{forumTopicSubject}}

ja som overskriften siger forkæler jeg nok min datter lidt meget..
men nu går jeg også og tænker på om hun får et helt forkert syn på penge hvis jeg fortsætter??
lige nu har hun ingen begreb om hva penge er, da hun er 20 mdr, men senere hen vil hun måske komme til at tro at hun ka få hva hun peger på..

har feks købt en pony til hende, som jeg selv er igang med at videre uddanne, så den er rigtig godt skolet, når hun blir stor nok til selv at ride rundt på den.. hun rider allerede rundt på den nu, men self med mig bagpå eller en der trækker ponyen og en der holder hende..
en af grundene til det køb var self at jeg håber hun beholder sin interesse for heste, så vi har fælles interesse, men nok os fordi mine forældre altid har kæmpet imod at jeg red og ikk interesseret sig for det, så har været en kamp for mig bare at ha en hest.. har så alligevel holdt ved i over 15 år og blir ved!

og køber os en masse legetøj, tøj osv til hende.. elsker at købe ting til hende og se hvor glad hun blir for det..

men hvor går grænsen?? har virkelig ingen ide.. vil bare helst ikk ha hun tror hun ka få alt hva hun vil ha, for hun sku gerne ha begge ben på jorden og ha en smule realitetssans når den tid kommer..

ja, blev næsten en hel stil, så stopper her..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forkæler min datter
  • #1   17. jul 2009 Der er faktisk noget om det i Dr Phil lige nu på TV3 !!

• #2   17. jul 2009 Hey Pernille - Hun skal da forkæles, lille My, - men ja der er grænser, ellers lærer hun aldrig pengenes værdi... Når hun begynder at forstå konceptet af penge, så indfør lommepenge, giv hende mulighed for selv at spare op til det hun gerne vil ha, - og lad hende glædes ved selv at have købt det...

Tro mig, ungerne passer 100 gange bedre på det, de skal betale for end de får foræret....;o))
    Lær hende at det koster penge at have hyphest, opstaldning, smed, dyrlæge, og forlang at hun selv spytter lidt i kassen....

Ja, ja altså ikke nu jo, men når hun blir ældre ;oD

• #3   17. jul 2009 sanne: hehe sad lige og så det:-) så vildt som det er i dr phil blir det aldrig her, for det er jeg sku for fattig til.. hehe

simba: ja regnede os lidt med at hun måske ku hjælpe til i huset for lommepenge og sådan, så hun selv tjente til hyphest og hva hun nu vil ha..
    fik selv 150 kr i lommepenge om mdr da jeg var yngre og dem tjente jeg ved at lufte hund, støvsuge, vaske op osv osv..

lige nu er hun så lille at hjælpen består i at dække bord og opfører sig ordentligt;-) og dække bord er hun faktisk blevet rimelig hardcore til.. hehe

• #4   17. jul 2009 Uhh godt. Vildt at det kan komme så langt ud men sejt med de metoder man kan bruge :o)

• #5   17. jul 2009 may: ja vi bruger os meget tid sammen og derfor synes jeg os det ku være rigtig dejligt at hun ville med ud i stalden..
    men jeg tror os at jeg ku være slem til at gi hende ting jeg selv gerne ville ha haft.. og det er jo ikk smart, for 2 dage efter blir den dyre dyre gave kedelig og så ligger den bare der.. heldigvis er ponyen slet ikk kedelig for hende nu.. virker som om det er dagens højdepunkt at gi ham en tot hø..

johanna: hehe håber hun tænker det samme..
    tror os lidt af det har noget at gøre med at jeg er alene med hende og ikk vil ha hun mangler noget eller tvivler på jeg elsker hende.. ikk at jeg vil vise det ved dyre gaver og sådan, men bare at jeg gerne vil være der for hende og vise det..

• #6   17. jul 2009 johanna: ja det ka gå begge veje:manglende interesse og alt for meget interesse.. har sagt fra starten at my (min datter) ikk ska tvinges til noget.. min far ville rigtig gerne ha at jeg sejlede og vi endte derfor med at ha 2 både og jeg ka da helt vildt godt li at sejle, men hvis det stod til mig var de penge brugt til hest..

hvis my vil gå til fodbold, kommer jeg og ser alle de kampe jeg ka, hvis hun vil spille musik, ska hun ha lov til det og jeg vil støtte hende.. vil ikk ha at hun ska ha det som jeg har haft det, hvor jeg fik (med stort besvær) lokket min far til at komme og se da jeg var til dm i mønstring, men at han sad gemt bag en avis hele stævnet.. sådan noget ska hun på ingen måder opleve

• #7   17. jul 2009 sanne: ja over 27 tusind dollars på sit barn er pænt mange penge!!! alt det hun ejede, det var jo helt vildt.. men ham dr phil er sku en klog mand..

• #8   18. jul 2009 jannie: hehe så er jeg ikk den eneste der storforkæler ungen;-) hehe

ja det er lige det med at ha tiden til hesten, men er en del nemmere når hun gerne vil med ud i stalden og gå og gi alle hestene hø, gulerødder osv..

• #9   18. jul 2009 det der med hesten - altså! jeg er virkelig misundelig..! jeg har tigget og bedt om en hest, tilbudt at lange til med penge og jeg ved ikke hvad (jeg har været ridepige siden jeg var 3 og har tigget så længe jeg kan huske) men det er stadig ikke lykkedes mig at få min egen. :S

Kommentér på:
Forkæler min datter

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce