716 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Springe? Springe?
Altså..
Jeg har hørt at man ikke må springe med en gravhund, men er det sandt?
Eller må man godt bare springe lidt?
Det vil sige omkring de 20 cm.?
0 synes godt om
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 340
Er det fordi at hunden er for "lang?"
okt 2007
Følger: 69 Følgere: 65 Hunde: 5 Emner: 61 Svar: 686
man det gør nok ikke noget hvis man går det nogen gange bare ikke ret højt
maj 2009
Josefine er meget god til at springe
Men hun forstår det ikke helt endnu, men jeg har sat et spring op i mellem vores port om til haven :D-. Jeg sætter mig over på en anden side og kalder på hende, og så kommer hund. Men ellers springer hun ikke. Ved ikke hvordan at jeg skal lære hende det, har i/du nogle idéer? Så skriv venligst med det samme.
okt 2007
Følger: 69 Følgere: 65 Hunde: 5 Emner: 61 Svar: 686
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.244
Jagthunde og især vores gravhunde forcerer jo alle former for forhindringer i skovbunden og ikke alt kan man kravler eller gå under !
Nu har jeg haft gravhunde i snart 25 år og alle de gravhunde jeg har/eller har haft har været i stand til at hoppe op i sofaer og andre møbler ! og ingen af mine gravhunde har nogensinde haft noget med ryggen !
Det er netop når folk begynder at tro på sådanne historier at deres gravhunde bliver udsat for fare ! hvis man begynder at forbyde eller forhindre en gravhund i at hoppe eller bevæge sig naturligt, det være sig på trapper eller i naturen, så risikerer man netop at hundens muskler og led ikke er vant til bestemte former for bevægelse og dermed kan de så komme til skade når de bruger disse muskler eller gør en bevægelse de ikke er vant til.
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 77
Så jeg forsøger da at skåne Mille og Olivers rygge. De hopper op i sofaen. Og til træning hopper de over pinden, hvis de gider! De er faktisk ret gode til agility. Og de nyder at komme rundt uden remmen er på dem.
Men tanken er der altid med ryggene. De kan sidde smukt . Men jeg tør ikke træne lige det med dem. Trapper har vi et par trin.
Det vil sige at jeg ikke skal være så bange for de kommer til skade?
Det vil da være skønt at kunne smide de tanker om dårlige rygge ud til højre nu.
maj 2009
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.085
træn hvad i vil med jeres hunde, de vil nyde at opleve noget, røre sig, og være sammen m jer og andre hunde.
men som med så mange andre ting, er ENSIDIGT arbejde belastende for os alle
maj 2009
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 5 Svar: 11
Men jeg springer som en gal med mille.
Og hun har hverken dårlig ryg eller noget andet.
Hun springer som det lyster, og nyder det (:'
Hun springer og meget til agility
maj 2009
Springe?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside