{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.284 visninger | Oprettet:

Savler rigtig meget... {{forumTopicSubject}}

Hej..

Ja som overskriften siger så er vores mopse pige begyndt at savle rigtig meget.. hun er driv våd under hagen og det kan hænge ned i siderne af munden.. og når hun ligger i kurven er den os helt våd efter hvor hun har lagt.. Udover alt savlen opfører hun sig ganske normalt..
Nogen der har oplevet det før eller skyldes det bare varmen?
Hun har aldrig før savlet så meget.. Hun er nu over 2 år...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Savler rigtig meget...
  • #1   27. jun 2009 Nej!!! det er bestemt ikke normalt....Husk at en mops ALDRIG må opholde sig i solen på de varmeste tidspunkter om dagen ex. mellem 12.00 og 16.00 her er mine lukket helt indefor, da der skal så lidt til en overophedning pga deres flade snuder. Jeg ville opsøge dyrlæge hurtigst mulig med hensyn til savlen.

• #2   27. jun 2009 Ja det med de ikke må være i solen, er de heller ikke.. de ligger indenfor hvor der er koldere..
    Men mange tak for dit svar..
    Vi må få kontaktet dyrelægen..

• #3   27. jun 2009 Det tyder også på at jeres hund måske har for stor blød gane og for snævre næsebor der hindre en god vejrtrækning, således at den er nødt til at trække vejret gennem munden og derfor at den så savler. På Karlslunde dyrehospital er de experter i netop denne operation hos mops.

• #4   27. jun 2009 hmm Gitte, kommer nok helt an på hvordan ens mops har det, for Tulle hun kan sagtens være ude i solen hun drikker også når hun sveder og går selv ind og ud som hun lyster og hun nydes solen , har kun 2 dage oplevet hun havde tungen ud af munden og "svedte" men det var godt nok herinde underligt nok, men der er også mere vind udenfor, vi har et alt for varmt hus selvom vi åbner alt herinde er der nærmest ulideligt..

Camilla, jeg ville ikke tvivle et secund ville straks ringe til dyrlægen da jeg ville være bange for noget alvorligt, at hun har spist noget giftigt eller lign

• #5   28. jun 2009 min amy kan også sagtens være ude i solen.. hun elsker at ligge og sole sig, når hun så sys det bliver for varmt ligger hun sig i skyggen.. vi har hende også med på tur osv (bare husk vand) ingen grund til at afskærme sin moppe fra solen.. smiley

• #6   28. jun 2009 Mopsemor: enig kan ens hund tåle det, så lad den dog nyde det, er sikker på de også har godt af solen lige som os mennesker, Tulle er altid super glad og hendes aktivitets niveau er ikke mindre af den grun:)

Hun lægger sig endda under grillen når den er ved at være lun, det nyder hun..
    hun opsøger selv varmen og går jo altid selv i skygge når hun føler behov..

• #7   28. jun 2009 Vi snakkede med dyrelægen i går og han mente det bare var varmen.. og at vi lige skulle se tiden an og køle hende ned under bruseren..
    Det gjorde vi og hun har det allerede meget bedre i dag.. så det var dejligt.. smiley

Kommentér på:
Savler rigtig meget...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce