{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.980 visninger | Oprettet:

Advarsel - Forsikringsselskab {{forumTopicSubject}}

Står du og skal skifte forsikring vil jeg advare dig om at vælge Alm. Brand - Vi har pt. en sag kørende hos dem hvor vi er skadelidte, den korte historie er at en bil kørte igennem vores hæk og standsede inde i haven.

Det tror man jo ikke skulle være noget problem at få udbedret, da det jo er bilens forsikring som skal dække skaden, denne bil er så forsikret hos Alm. Brand.

I korte træk - Så tog det 3 uger for dem at kontakte Taksator, påtrods af at der er optaget politi rapport, jeg har indsendt flere billeder, samt avis artikel fra lokal avisen.

Taksator kommer ud, bruger ca. 1-2 min og kan jo godt se at hækken har et fint hul på 7 meter, så "gider" han ikke se mere, og vi går inden for og skriver nogle ting ned, bla. at der skal fjernes glas fra græsset, og dette SKAL udføres af skadeservice.

ca. en uges tid senere ringer jeg for at tjekke op med gartneren for at høre om de har haft snakket med forsikringen, det havde de så samme dag. Godt så 2 dage senere vupti ny hæk er oppe.

Hvad så med glasset - her snakker jeg igen med gartneren da jeg kan se at de har fjernet noget glas. Han kan så fortælle mig at forsikringen havde sagt at de skulle fjerne det !!
Ikke det der var aftalt, så jeg går på glas jagt, og da jeg havde fundet en pæn håndfuld, var jeg pænt sur.
Gartneren havde sagt da han var ude at give tilbud på det, sagt at han ikke kunne fjerne glasset bedre end vi selv kunne (håndkraft).
Da man jo har en hund som løber rundt ude i haven er det jo ikke fedt, hvis der er noget glas som ikke er fjernet vel... Dette har jeg lagt meget vægt på både overfor forsikring samt taksator -

Så nu er der lagt ny besked på taksators telefon svarer, fordi forsikringen vil ikke have mere med det at gøre nu da taksator har været på, så ved de lige pludselig ingenting.....

Beklager at det blev lidt langt, men har forsøgt at korte det ned...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Advarsel - Forsikringsselskab
  • #2   22. jun 2009 Det er rigtig surt - Det går jo også ud over ens humør, så jeg har sagt til folk omkring mig, at hvis jeg lige pludselig tænder af over ingeting, så er det altså pga. forsikringen...

Men er kommet til det punkt at de får til udgangen af denne uge til at udbedre det sidste, ellers går jeg videre med sagen - Er heldigvis stædig som bare pokker, så nu er det blevet en princip sag for mig.

Kan de ikke fjerne det, ja så må de sgu fjerne alt græsset og lægge nyt rullegræs i stedet for.

• #3   22. jun 2009 Ja det er træls med sådanne problemer.
    Ønsker at alt vil ordne sig.

• #6   22. jun 2009 Mia - Du kan tro at de vil modtage en dyrlæge regning hvis det er, det er jo netop også derfor at jeg ikke selv vil fjerne det, taksator var hurtig til at tilbyde os penge for selv at gøre det.

Nej tak jeg vil sgu ikke have dårlig samvittighed over at jeg ikke har gjort det godt nok.

Jeg er også sikker på at de trækker det i langdrag, for så kan det jo være at man giver op og tager sig til takke med det man kan få..
    Ikke her...

Var udsat for noget lign. med en skade på bilen for et par år siden, der var én som havde kørt i den, det tog så 3 mdr., men fik da tilsidst udbedret skaderne - Men hvorfor skal man bruge så meget energi på det... - Den gang truede jeg med at melde det til politiet som hærværk, hvis der ikke skete noget... Dagen efter ringede værkstedet at de havde fået grønt lys fra forsikringen.. ( Det skal så lige siges at modparten ikke ville indsende parpirerne, de havde dog ringet og meldt skaden)

• #7   22. jun 2009 Søren - Hvorfor skal de bare trække folk gennem alt dette lort - Kan forstå hvis der er spørgsmål omkring skyld eller om det var pga stormflod, og hvad findes der ellers ikke af ting som kan trække sager i langdrag - Her er det da ganske klart - Årsag til skade - Tja bilen kørte jo ligesom gennem hækken .....

• #8   23. jun 2009 GIK DET HÅRDT UD OVER HÆKKEN?
    For nogle år siden på min egn var der en bil der hørte ind i hæk og var i flere år om at komme op igen, men nu er den fin.
    Ja det var på grund af lidt tragiks uheld at en ung havemand og havde benzindunke bagi bilen og ville opsolut sendt på natten køre derfra.
    Det gik stærk både udbrændt bil og en forbrændt havemand som ikke kunne redes.
    Nå det var jo tragik.
    Nu lover de godt vejr og ønsker rigtig god Sangt Hans aften.

• #9   23. jun 2009 Birthe - Puha, så slemt gik heldigvis ikke til her, ham der havde ført bilen blev udskrevet fra sygehuset 2 dage efter, men han tog da også lige en elmast, så det kunne nemt have gået den anden vej...

Vi måtte fjerne 7 meter hæk (se fotoalbum), men fik så sat en ny færdig hæk i fredags, den har samme højde som resten, den mangler bare at blive lige så tæt som den anden, men næste år så tror jeg såmen at den er vokset til - lige på nær bredden, men det betyder ikke så meget...

• #10   23. jun 2009 Øv, har da også ejerskifteforsikring der... De er de eneste der optager bevaringsværdige huse i ejerskifte... Ikke meget valg man så har.

• #11   23. jun 2009 hmmm.... træls.. har lige skiftet til dem for ikk særlig lang tid siden.. nu er min hund lige blevet opereret og der kom pengene ind meget kort tid efter...
    Men mon ikk der er både godt og skidt ved alle forsikrings selvskaber??
    Men forstår godt du er pisse sur, det er FA.. irriterende sådan noget:o(

• #12   23. jun 2009 har også ualmindelig dålig erfaring med Alm. brand. for 14 år siden, lækkede vores nabo's olietank, og den sendte alt olien ned under vores hus, alm. brand dækkede alle naboens udgifter, men de ville slet ikke dække hos os. Kommunen tog dog oprensningen inde i huset, men vi stod selv med alle følgeudgifter, så som genhusning, nyt inventar pga at olielugten ikke kunne fjernes, maling, tapet og gulvtæpper. så får vi en skrivelse for 3 år siden at region syd, skal lave en måling, da der er mistanke om at alt ikke er blevet fjernet, hvilket de så desværre får ret i, så nu står vi med et hus, registreret på en olieforurenet grund, med værditab til følge. Så spørg om vi elsker alm. brand???? NOTTTTTT

• #13   23. jun 2009 Anne Sofie - Jo der vil altid være et eller andet, men i denne her sag er meget klar, der er ingen tvister eller lign. - Der er sket en skade på vores grund som skal udbedres...

Har så snakket med min egen forsikring i dag, for at høre hvad jeg kan/skal gøre nu, for taksator kan jeg ikke komme i kontakt med....

Men han foreslog at jeg selv kontaktede skadeservice så de kunne komme og fjerne glasset, og så bede dem om at sende regningen videre til alm. brand, da jeg jo har skade nr osv. Skulle vi så få tilsendt en regning, skulle jeg bare afvise den, og henvise til forsikringen..

Men nu vil jeg i første omgang se om jeg ikke kan komme i kontakt med taksator, for han skal vide at jeg ikke finder mig i, at man bryder en klar aftale... Så han har efterhånden en del beskeder på telefonsvareren, og der kommer flere. Har tænkt mig at give ham ugen ud....

• #14   24. jun 2009 jeg har hundeforsikring på to hunde hos alm. og jeg har aldrig haft nogen problemer overhovedet... men synes da generelt man hører at mange forsikringsselskaber ikke er glade for at punge ud... når der sker skader...

• #15   24. jun 2009 Det er da ikke altid dårlige ting der fra vil jeg sige, vi har al vores forsikring der inde og har ikke nogle problemer med det.

• #16   24. jun 2009 dejligt at høre at ikk alle har dårlige oplevelser... men tror generelt desværre det er sådan mange steder nogle ting skal man kæmpe med længe og andre ting får man betalt med det samme uanset om det er sole klart at de burde betale...:o(

• #17   24. jun 2009 hej ej hvor træls kan godt forstå at du er sur, vi er også igang med en sag i samme selskab, vi ringede for 1 uge siden i mandags ,da vi havde haft en håndværker ude ang vores kloark, det tog en uge for at finde ud af om de skulle smide et kamera i vores brønd ,da hånværkeren mente at vores kloark er klappet, så i mandags gik håndværkeren igang med, at brække vores flisegulv op i udestuen og kom så tirsdag morgen, da vi ikke fandt stedet mandag ,min mand var så begyndt at grave uden for og fandt det heldigvis, så tirsdag morgen stod håndværkeren og han gravet hullet større og tog nogen billeder af kloarken og hvad de havde gravet op i udestuen, men vi har så fået vandskade i køkkenet vores gulv har slået sig og i dag har vi enten hørt ,vores udestue er et jordhul og vores kloark er gravet op og det stinker i hele kvateret, hvor vi bor af kloark ,da oven på kan man lugte kloark ,alt stå bare åben og vi har så 6 små hunde der elsker at hoppe ned i hullet og grave lækkert, det kræver et bad hvergang ,jeg var grædefærdig da de kørte efter 30 min ,da vi ikke kan bruge køkkenvasken ordentlig og vandet nu stiger op ude i udestuen og ude hvor det er faldet sammen, samt løber ud af køkkenskabet syntes minst at de kunne ha snakket med forsikringen om at lave kloarken, men det kan jo være at forsikringen slet ikke vil betale så står alt ødelæggelse på egen regning desværre og må selv igang med at bygge op ,men det er så problemet, da min mand lige har været i knæoperation og jeg er handicappet har ingen funktion i højre arm ved fra tidligere, at det kan tage mdr før alt er normalt igen, det har vi prøvet før desværre men det er bare udmattende at man skal ringe hver dag har i fundet ud af noget og hvad sker der i sagen og det er jo ikkedem der skal leve med det så åhh hvor jeg føler med dig og det væreste er jo at for jeres vedkommende at i har hund og det er meget lidt smart med glasskår i poterne det er dels hammer synd for jeres hund og det kan jo medføre dyrlægeregninger held og lykke med det kh sanne

• #18   24. jun 2009 Mixerne - Puha det er godt nok ikke rart for jer, så kan man vist sige at vores ikke er noget særligt...

Håber da at jeres kommer i orden hurtigst muligt, men man har jo sine bange anelser....

Men der er ikke andet at gøre end at ringe til dem hver eneste dag, det fik jeg mere eller mindre at vide i et af mine raseri udfald, hvor hun sagde til mig at det sagtens kunne have taget længere tid, hvis jeg ikke havde haft ringet til alle de gange..

Så hæng i, ryk dem hver eneste dag, der er ikke andet at gøre - pøj pøj med det, og du skriver bare hvis du skal have lidt luft eller noget, så skal jeg nok ligge øre til smiley

• #19   24. jun 2009 KAn kun sige at alm brand er frygtelige. Blev for snart 10 år siden kørt ned på cykel. Bilen som var skyld i ulykken var forsikret hos alm brand. Jeg var ung og nyuddannet, men kunne ikke arbejde i over 1 år, og herefter i job prøvning osv. Ikke så meget som en aconto udbetaling fik jeg. Hyrede en advokat via retshjælp og efter 4½ år fik jeg min erstatning. Var ved at gå fallit pga de lovede og lovede at sagen snart var løst. Så ALDRIG Alm Brand til mig.

/Henrik

• #20   25. jun 2009 Så bliver sagen snart afsluttet - Efter jeg endelig fik fat på taksator, skal jeg da lige love for at der skete noget.. Blev vist også meget sur smiley

Men 10 min. efter jeg havde snakket med ham, blev jeg kontaktet af skadeservice som kunne komme kl. 11.00 i dag - Og de har så været der nu og støvsuget hele området smiley

Samt der kommer 1000kr på en check - Fordi vi selv fjernede det ødelagte hæk.

Så nu kan denne sag snart afsluttes, men også kun fordi at jeg stortset har haft ringet hver eneste dag.
    Så til I andre derude - Klør på.

• #21   25. jun 2009 det var da dejligt at høre de fik fingren ud af en hvis legemesdel:-)

• #22   25. jun 2009 Ja det synes jeg man hører med mange forsikringsselvskaber, man skal virkelig være efter mange af dem..

• #23   26. jun 2009 Det glæder mig du har haft kræfter og gåpåmod og sagen endt godt.

• #24   26. jun 2009 ej hvor skønt at det snart er slut for jer er du ikke bare lettet?? smiler selvfølgelig er du det griner stort tillykke krammer

her ente det med at de smed kamera ned i kloarken igår efter forsikringen ikke vidste om de vil betale tros de havde forlangt at brække gulv op og vi så selv fandt brudet på kloark men da kameraet kom ned viste det at det var galt flere steder

håndværkerne kommer først mandag igen og hvisdet ikkestank inden slamsugeren var her og spule og sætte kamera ned ja så stinker det 20 gange så slemt nu

håndværkerne når nok kun at få lavet kloarken med resten som gulv og køkken går det nok over 4 uger før det bliver lavet det er sku laaaang tid

men det positive er at nu efter over 14 dage mener håndværkerne og slamsuger at der er ingen tvivl om at forsikringen skal betale men ved stadig ikke med udestuen da de ikke fandt noget der suk knuzzer sanne

• #25   26. jun 2009 Mixerne - Jo jeg er meget lettet - Bliver hvertfalde ikke så nemt sur mere smiley

Puha sådan en stank og så i denne varme, føler med jer, men ja det værste tidspunkt det kunne være sket på her i ferie tiden, kan I ikke presse på så det bliver lavet, I kan jo ikke bo i sådan noget...

Ellers må i forlange en skurvogn eller noget andet...

Men pøj pøj med det smiley

• #26   27. jun 2009 Her idag køligere og ønsker god sommer og fremgang og god påmod.

Kommentér på:
Advarsel - Forsikringsselskab

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce