{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

R.I.P Thor.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
ved godt jeg først lige er oprettet men har brug for at komme ud med det..

jeg var oppe ved dr. dyr og mig og min mor havde bestuttet at det var nu min hund skulle aflives. det er en Boxer og han blev næsten 13 år ville han have været i næste månede, så jeg har haft ham siden jeg var 7 år..

som sagt kom vi op til dr. dyr en mandag kl. 14:30 jeg skulle vente lidt ude i venteværelset for der var nogle andre der inde, så thor (hunden) gik bare rundt som om der ikke skulle ske noget og snuste til det hele.
der kommer så en dame og mand ud med en transportkasse med tre valpe i,, ikke så sært min hund mit brugt snusetøjet sådan. jeg kommer ind til dr. dyr og han går faktis i gang med det samme. bære ham op på bordet og min hun er meget bange og er næsten ved at vælte bordet, jeg tager rundt om ham og siger der ikke vil ske ham noget og kysser ham, dr. dyr sætter i mens en nål i højre forpote på ham og det bløder meget syntes jeg og spørge om det ikke gør ondt men mente han ikke, da giften er kommet ind i ham falder han med det samme om og falder i søvn og snorker så fint. der efter får han en sprøjte mere i bagbenet. på det tidspunkt går det først op for mig og jeg bryder helt sammen, græder så meget ud over ham at han bliver helt våd, kysser og krammer ham, og syntes faktis ikke vi skulle have gjordt det alligevel.. min dyrelæge give mig ikke engang en stykke papir , han kan ser hvor synderknust jeg er, og der står på bordet lige ved siden af ham..
Dr. dyr tage halsbåndet af ham ret hård syntes jeg og er virkelig ude af den,, står helt alene og ser min hund bare lægge der og bare er væk.. min mor ville ikke med ind for hun ville ikke kunne holde det ud..
kan jeg heller ikke ser det for mig hele tiden ved ikke hvordan jeg skal komme videre..
nogle der har nogle gode triks til han komme videre han var mit et og alt, hvad skal jeg gøre?

Jeg har virkelig svært ved at komme mig over det, ved godt der ike er gået så lang tid endnu, men jeg lave ikke andet end at tænke på ham og hvordan det gik ved dr. dyr.. jeg græder meget og min kæreste er heldigvis sød til at trøste mig, men jeg kan slet ikke stoppe igen når jeg først er begyndt..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  R.I.P Thor..
  • #1   19. jun 2009 tak skal du have.. det er bare meget svært når den var så dårlig.. men de godt tanker er så småt begyndt at komme tilbage..
    har fået eller hans pivedyr og hans halsbånd af min mor så glemmer jeg ham ikke smiley

• #2   19. jun 2009 Helt enig med Charley. Og du var jo med ham. Passede på ham og sørgede for han havde det godt. Oveni det var det en flot beslutning at sige farvel og ikke lade ham leve for jeres egen skyld og ikke for hans. Du har gjort det rigtige og det fortjener du mange ros for. Husk de mange gode stunder med ham og glæd dig over dem. Vær glad for at han havde det godt gennem sit liv og var en glad hund ;o)

• #3   19. jun 2009 Du skal gå ind og tænde et lys for din dejlige ven på dyremindet.dk

(link fjernet)

og så skal du græde ud, men samtidig skal du også holde fast i alle de gode minder du har, skubbe de oplevelser du havde ved dyrlægen fra dig - og med et kan du smile af alle de fjollede dejlige ting i har lavet eller han har gjort igennem de næsten 13 år du har fået sammen med ham

kæmpe trøstekrammer herfra
    det er meget smertefuldt at miste en man elsker
    Men bær ham i hjertet - og smil ved tankerne om ham, for det er helt sikkert med et smil han helst vil huskes

• #4   19. jun 2009 jaa.. det er rigtigt.. men svært.. og i dag sidder jeg bare helt alene hjemme og er træt så er ekstra pyldter!! smiley

• #5   19. jun 2009 Nåe mine hunde er blevet aflivet tænker jeg altid: "Jamen, jeg VED at jeg har gjort hvad jeg skulle for dem og de har haft et skønt liv". Mere kan man vel ikke forlange? De har været højt elsket og fået det at vide mange gange om dagen.
    Det har Thor sikkert også. Så tænk på alt det sjove, I har lavet sammen og så mind ham på den måde:-)
    Mine tanker går til dig:-)

• #6   19. jun 2009 Det er så ufatteligt hårdt og sige farvel til sin dejlige hund, og man er knust.og kan ikke se lys forude. Jeg føler virkelig med dig og syntes det var flot gjort at du var ved din hund til det sidste. Det har gjort det mere trygt for Thor du var der.
    Du skal have lov og græde, det er den bedste medicin.
    Knus og kram herfra.
    R.I.P Thor.

• #7   19. jun 2009 tak.. det er jo os der har det hårdt og ikke vores elskede dyr.. hehe det er vores store sorg!!

• #8   19. jun 2009 Han havde haft et godt og langt liv og han mærkede ikke hvor voldsomt du oplevede det, som du selv siger snorkede han dejligt og sov trygt. Det er træls at du fik sådan en dårlig oplevelse ved dyrlægen. Jeg ville også selv tudbrøle og bryde helt sammen - og gør det den dag det er mine hundes tur. Han synes nok det var dejligt du var dejligt at du var med smiley Kan godt forstå det er hårdt men han var jo en gammel hund... Husk hvor god og sød han var og at han havde et godt og dejligt liv!

• #9   19. jun 2009 Stakkels dig,stort trøstekrammer herfra
    knus Bodil,Xelma og Aslan

• #10   19. jun 2009 PS: Jeg synes det er rigtig flot at du var med inde mens han faldt i søvn... han følte sig helt sikkert tryg og glad ved at du var der... det er synd at dyrlægen var som han var men du var fik sagt pænt farvel og var der til det sidste og det må være det vigtigste smiley

• #11   20. jun 2009 Først vil jeg sige at jeg virkelig føler med dig, for jeg ved hvordan det er at skulle sige farvel til sit kæreste kæledyr.
    Du har været stærk, og du formåede at vise din hund kærlighed til det sidste, også selvom du syntes dyrlægen tog det lidt for koldt og kyninsk. Og som du beskriver det, kunne jeg også godt have ønsket lidt mere sympati fra hans side.
    Du og din familie har givet hunden et godt og langt liv, og det er de tanker du skal bære videre. De dejlige minder, de sjove stunder og skøre episoder og den uforglemmelige varme din hund har givet og modtaget.
    Det er helt ok at græde, men tro mid, du kommer over det og på et tidspunkt har du stadig din gamle hund i dit hjerte men ønsker nyt liv omkring dig og forelsker dig i endu en hund. Ikke som ersttatning for den første, men fordi du også gerne vil give en ny hund et langt og dejligt liv.
    Held og lykke med fremtiden smiley

• #12   20. jun 2009 gi mig en staveplade:
    mid=mig endu = endnu

• #13   20. jun 2009 Det gør mig ondt med din hund. Jeg føler med dig
    R.I.P. Thor.

Men sikken en kold og følelsesløs dyrlæge du har haft der.

Jeg var til dyrlægen med min Enzo i torsdags for at få ham aflivet, det foregik helt anderledes. Med det samme jeg kom fik jeg at vide jeg kunne gå ind i undersøgelsesrummet, dyrlægen gik straks med. Vi snakkede lidt, han forklarede mig hvordan det skulle ske. Jeg tudede, så han gav mig straks et stort stykke papir til at tude i.
    Enzo fik en sprøjte i baglåret, den gjorde avs så han skreg lidt, men det havde dyrlægen forberedt mig på. Derefter gik dyrlægen ud, sagde han ville komme ind og kigge til os ind imellem for at se hvornår Enzo var langt nok væk. Jeg sad så bare med Enzo på gulvet og nussede ham og holdt ham i poten, mens han faldt i søvn. Dyrlægen kiggede forsigtigt ind flere gange, kom på et tidspunkt ind og gav Enzo lidt mere af bedøvelsessprøjten, så han var sikker på han var langt nok væk når den endelige sprøjte kom.
    Da det var tid, kom dyrlægen forsigtigt ind, lyttede til Enzo, spurgte om jeg var klar. Det var jeg ikke, så han sad bare stille ved siden af. Spurgte igen lidt efter om jeg var klar, jeg sagde "Nej, men gør det bare". Dyrlægen lyttede til Enzo efter hans hjerte, stak forsigtigt sprøjten ind. Sad lidt og lyttede så til Enzo - "Han er væk nu" sagde dyrlægen. Han sagde så, at jeg kunne bare tage mig al den tid jeg havde brug for og så gik dyrlægen forsigtigt ud igen.
    Da jeg var klar, gik jeg ud og spurgte om jeg kunne få regningen og betale den over netbank derhjemme. Ikke noget problem der. Dyrlægen blev hentet for at sige farvel og jeg samlede Enzo op og kørte hjem med ham.

• #14   20. jun 2009 hmm bare det var mig der havde haft den oplevelse.. min faldt bare om på 2 sek. hans ben faldt bare væk under ham!! ville gerne have siddet med ham på gulvet.. men tak for jeres omsorg!!

• #15   21. jun 2009 Didde H
    Det gør mig ondt, at det har været en så trist oplevelse omkring aflivningen. Det gør ondt på folk når deres kære dyr skal væk, det mindste en dyrlæge kan gøre, er at vise noget respekt og omsorg.
    Håber du kan lære at se væk fra den oplevelse og mindes de gode oplevelser med Thor i stedet.

• #16   21. jun 2009 jaa er ved at være der nu.. det tager bare sin tid!!

Kommentér på:
R.I.P Thor..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce