{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

Nogen der har solgt denne hvalp? {{forumTopicSubject}}

Faldt lige over denne annonce
:(link fjernet)
Det ser ud som om ejeren har haft den max 2-3 uger..
Tænkte der måske var en opdrætter som gerne ville gøres opmærksom på det ??
Ik for at dømme.. men måske temmelig dumt at skaffe sig en hund, når man ik har tiden efter 2-3 UGER!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der har solgt denne hvalp?
  • #1   18. jun 2009 Hvor ville du lige hen med sådan et indlæg????

Utroligt, men tror at nogen kikker salgsannoncer, bare for at kunne finde noget at kritisere og debattere herinde. Har efterhånden set det flere gange, også prøvet at være den det gik ud over. Heldigvis kan jeg se annoncen ikke er tilgængelig mere, så jeg ved hverken alder, race eller noget om den. Heldigt for dem der måske står i en vanskelig situtation, som der så slipper for at være skydeskive herinde.

• #2   18. jun 2009 Det var nu ik for at bare at finde et offer. Men som der står i annoncen sælger ejeren pga den ikke har tid og hvalpen ( alaskan malamute )har en alder af 10 uger. Undskyld mig meget.. men hvordan i helved kan man komme med sådan et udlæg efter 2 uger ??? Det ser jeg som en uansvarlig hundeejer. Alle kan begå fejl.. JA . Men man ved da, at når man ska ha en hund ( især hvalp ) kræver det en vis tid fra start. Ku da forstå , hvis man var blevet overrasket, når den var kommet i lømmelalderen.
    Der jeg ville hen med indlægget, er at nogle gange er der jo indført i kontrakter mellem ny ejer og opdrætter, at opdrætteren ska ha budet om at købe hvalpen tilbage inden den blir sat til salg. Måske dette var tilfældet her..
    Og hvordan kan du kritisere mig, når du ik en gang har set annoncen ?

• #3   18. jun 2009 Ved mennesker kan der ske så meget, inden for kort tid. Hvis det er en meget ulykkelig situtation de står i lige nu, hvordan tror du så de har det ved måske at finde din "efterlysnings annonce"? Hvad tror du de vil føle??? Har du tænkt på det??? Nej vel, men at såre andre mennesker betyder måske ikke noget for dig.

Det havde været pænere at du evt. havde skrevet en privat besked på annoncen, da du så den. Så havde du måske fået et svar, på alt det du søger offentligt her.

Hvis de nu havde haft sådan en kontrakt du nævner, tror du så ikke de havde udnyttet sig af den? Efter så kort tid har de nok kontakt til opdrætteren endnu. Havde de kunne aflevere den igen det havde været nemt og smertefrit. Men ikke alle opdrættere vil gå med til sådan noget.

• #5   18. jun 2009 Nej måske ser du det sådan. Men jeg har lige haft noget på tæt hold, med et par også lige havde fået hund. Fyren kører galt og dør, pigen stod tilbage med 2 små børn og en 12 uger gammel hund, oveni så var der lige huslejen der var baseret på to indtægter. Hun havde ikke det overskud til at stå med det hele selv, men valgte i første omgang at det var hunden der måtte væk. Hun havde ikke det overskud der skulle til, for at hunden fik et retfærdigt liv og en god og sund opdragelse. Hun måtte så flytte i lejlighed med børnene bagefter, det havde heller ikke været et liv for en hund.

JO der kan ske meget hurtige og drastiske ting, som gør at man skal tage en hurtig beslutning.

• #7   19. jun 2009 Maibritt for det første fatter jeg ikke hvad DU laver i en malamute gruppe - du har så vidt jeg er orienteret ingen malamute og i mine øjne må din interesse for racen ve og vel ligge på et meget lille sted når du parrer en mutte tæve på ikke engang halvandet år med en boarder for derefter at sende hende videre...

Det er ikke alle der kan have en malamute hvilket DU burde vide eftersom du heller ikke magter en! og malamuteopdrættere (dem som er ordentlige og avler med tavle, vi har jo desværre to i DK som er nogle svin til dette) gør meget ud af at oplyse om racens negative sider og hvis der var ting som var uheldige ville enhver anerkendt opdrætter tage hvalpen tilbage med det samme.

Jeg syntes det er flot af Marlene at oprette dette oplæg, hun giver nemlig muligheden for at DET RIGTIIGE MALAMUTE folk, dem som ønsker noget GODT for racen (dvs IKKE DIG MAIBRITT) kan gøre noget godt for denne lille stakkel så den ikke ender som kastebold.

Og ja jeg beklager min jeg har den vildeste foragt for det du har gjort mod min hunds søster

• #8   22. jun 2009 Majbritt, hvis jeg ville såre denne person med annoncen, havde jeg nok skrevet i mere skarpe vendinger. For personlig synes jeg det er forkastelig at sætte en så ung mutte til salg, ISÆR pga tid!!!.

Og hvis nu det utænkelige skulle ske med en ulykke el. lign. så ville man da som noget af det første, kontakte den opdrætter man har købt af ( hvad enten det er med tavle el ej ). Og hvis det er en ordentlig sælger, vil de da hellere end gerne være med til at formidle hunden videre. Det er det indtryk jeg har, af de fleste som opfostrer mutter..og hunde generelt! Og hvis man som opdrætter ikke ønsker det, ja så sku man nok lidt over, hvorfor man egentlig sætter disse hvalpe til verden, hvis man ik er interesseret i at de har det godt fremover.

Og til det med at skrive en personlig besked... det kan man desværre ik på Gul og gratis. Som du også ville vide, hvis du nu havde læst annocen.

Jeg kender ikke noget til dig...men du synes åbenbart, jeg dømmer og sårer uden at kende folk.
    Har du tænkt over, at du måske gør nøjagtig det du beskylder mig for?

• #9   23. jun 2009 malene.
    syntes det er et fint indslag du har oprettet..
    I mine hvalpe kontrakter står der tydeligt at hvalp købt fra mig skal tilbage til mig, før skrev jeg at den ikke måtte viderformidles uden min viden, det tog folk dog ikke helt seriøst derfor der nu står i mine at hunden SKAL levres tilbage til mig, og så skal jeg finde nyt hjem eller beholde hvalpen.
    Dette burde alle opdrættere efter min meing skrive i deres kontrakter, men ved dog godt at ikke alle opdrættere er så heldige at have plads og tiden til at tage hvalp/hund tilbgae , ligesom jeg har, men hvor ville jeg som opdrætter blive ked af at se mit afkom på dba eller lign, det jo mine børn.
    mvh Line

• #10   4. jul 2009 I min verden skal man som opdrætter have tid og plads til at tage en hvalp eller voksen hund tilbage,og ja jeg ville også blive meget ked af at se mit opdræt til salg på dba eller lignende steder.
    mvh Dan

• #11   4. jul 2009 Hej Dan.
    Dejligt i har samme syn på dette som mig..
    Da vi i sin tid begyndte at lave hvalpe, var minmand og mig meget enige om kun at lave hvalpe så længe vi havde muligheden ffor at kunne tage dem retur i tilfælde at det blev nødvendigt.
    Alt for mange laver hvalpe bare for pengenes skyld, og når hvalpen er solgt er den ude af deres liv og tanker, det er så uforståeligt..

Kommentér på:
Nogen der har solgt denne hvalp?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce