{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

Gode råd? {{forumTopicSubject}}

Jeg kom til at tænke på idag om der dog ikke skulle være nogle som har nogle gode råd. små fif eller kneb som bliver brugt med mellemrum sådan i almindelighed?
Som f.eks efter jul er det tit der er fløde på tilbud ... sommetider helt ned til en femmer for en ½ liter ... så køber jeg gerne en 3 litter eller mere ... hælder det i isterningeposer og fryser det ned. Så har jeg altid fløde til gryderetten eller bare som lidt ekstra til sovsen.
Eller når jeg køber store portioner hakket kød og fryser det ned så sørger jeg for at pakkerne(poserne) er så flade som muligt fordi så er de lettere at stable og derfor går der mindre plads til spilde i en forvejen alt for lille fryser.
Eller bruge en skraber til keramiskekogeplader til at fjerne genstridige pletter på fliser og klinker fordi den ridser ikke.
Eller putte sin mobiltlf i en lille frostpose når man skal på stranden fordi så bliver den ikke fuld af sand eller får vand.
Eller når jeg har købt en ny ost så skære jeg med det samme skorpen af hele vejen rundt og putter den i en frostpose ... så er den lige klar til at gå til og jeg undgår at få ostefingre fordi jeg kan holde ved posen.
Eller når jeg koger vand i elkedlen og der er en sjat tilbage så hælder jeg det altid i vandkanden .. så er der vand til blomsterne uden kalk.
Eller, hvis jeg ved jeg skal bage mange boller så kan jeg godt lave flere portioner dej, putte dem i poser til de lukker helt tæt omkring dejen og lægger dem i køleskabet. Så ligger de dér og venter på at jeg tager dem ud og sætter dem til hævning få jeg ikke skal rende rundt for at nå at få dejen klar når jeg skal bruge den.

Andre der har sådan ting/råd? =)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd?
Kommentér på:
Gode råd?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce