13. nov 2006 Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 131 Svar: 1.082
Gode råd? {{forumTopicSubject}}
Jeg kom til at tænke på idag om der dog ikke skulle være nogle som har nogle gode råd. små fif eller kneb som bliver brugt med mellemrum sådan i almindelighed?
Som f.eks efter jul er det tit der er fløde på tilbud ... sommetider helt ned til en femmer for en ½ liter ... så køber jeg gerne en 3 litter eller mere ... hælder det i isterningeposer og fryser det ned. Så har jeg altid fløde til gryderetten eller bare som lidt ekstra til sovsen.
Eller når jeg køber store portioner hakket kød og fryser det ned så sørger jeg for at pakkerne(poserne) er så flade som muligt fordi så er de lettere at stable og derfor går der mindre plads til spilde i en forvejen alt for lille fryser.
Eller bruge en skraber til keramiskekogeplader til at fjerne genstridige pletter på fliser og klinker fordi den ridser ikke.
Eller putte sin mobiltlf i en lille frostpose når man skal på stranden fordi så bliver den ikke fuld af sand eller får vand.
Eller når jeg har købt en ny ost så skære jeg med det samme skorpen af hele vejen rundt og putter den i en frostpose ... så er den lige klar til at gå til og jeg undgår at få ostefingre fordi jeg kan holde ved posen.
Eller når jeg koger vand i elkedlen og der er en sjat tilbage så hælder jeg det altid i vandkanden .. så er der vand til blomsterne uden kalk.
Eller, hvis jeg ved jeg skal bage mange boller så kan jeg godt lave flere portioner dej, putte dem i poser til de lukker helt tæt omkring dejen og lægger dem i køleskabet. Så ligger de dér og venter på at jeg tager dem ud og sætter dem til hævning få jeg ikke skal rende rundt for at nå at få dejen klar når jeg skal bruge den.
Andre der har sådan ting/råd? =)
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 84 Svar: 498
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=2074
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 131 Svar: 1.082
Det er helt i orden. *GG*
nov 2006
Bare husk på at det virker ikke 12 timer =) men nogle timer kan det godt ligge og det er pokkers vigtigt at posen slutter helt tæt om dejen ellers bliver den tør/hård/får en skorpe og den skal bruge lidt længere tid på at hæve end ellers da den jo bliver temmelig kold i sådan et køleskab. =)
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Her er også et par stykker:
- Når jeg køber hakket oksekød på tilbud former jeg også nogle gange til bøffer og pakker dem fladt. Så kan jeg tage det antal op, som jeg skal bruge. (laver tit mad kun til mig selv)
-Køber f.eks. oksefillet, kamsteg eller nakkesteg på tilbud og skærer det selv i skiver til bøffer eller koteletter.
- I stedet for at købe nye "toiletfrisk" (dem der hænges på siden af kummen), genfylder jeg beholderen med wc rens. Det koster kun en brøkdel.
nov 2006
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 84 Svar: 498
Når vi skal ha' stegt flæsk køber vi en ribbensteg og skærer selv. Det er langt billigere end hvis det er skåret.
nov 2006
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.853
kog den stille og roligt op med den mængde mælk der nu skal bruges (kan sagtens gøres i løbet af et kvarter til 20 minutter). tag gryden af og pak den med det samme ind i et viskestykke eller to. tag derefter gryden med ind i soveværelset og pak den ind i en dyne eller to. lad den stå i en times tid, eller 1½ - du behøver ikke kigge til den. når du så skal servere grøden pakker du gryden ud af dynerne, ud i køkkent og pakke den ud af viskestykket(-erne), rør rundt i grøden til den er som den skal være og server.
dette er den allerbedste måde at undgå at grøden brænder på undervejs. jeg kan ikke lave den på anden måde uden at brænde på....
(dette var i øvrigt sådan man gjorde i gamle dage. der kom gryden bare i en "hø-kasse" i stedet for...)
nov 2007
Følger: 76 Følgere: 111 Hunde: 6 Emner: 552 Svar: 4.181
aug 2007
Jeg putter pasta i koldt vand ligesom kartofler og koger 2-3 min. mindre end det der står på posen. - og med låg på. Det er slet ikke nødvendigt at pasta skal koge i 2 l vand uden låg...Hvem har fundet på det?...
De der klædebørster med sådan en fløjlslignende "pude" med luv i én retning er super til hundehår på gulvtæpper og andet stof.
nov 2006
feb 2008
det skal prøves engang...
aug 2007
feb 2008
Gode råd?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside