Mischa bider Chewie {{forumTopicSubject}}
Hej Alle,
Jeg tror jeg måske har et problem herhjemme, men da jeg er itvivl, håber jeg på et par gode råd fra jer:-)
Mischa er begynd at knurrer, bide ud og bide Chewie, hvis han ikke lige gør som det passer hende eller hvis hun bare lige får lyst.
Jeg kan ikke aflæse hende i disse situationer, og er derfor på herrensmark. Jeg vil give et par eksempler for at I kan få en ide om, hvornår hun gør det.
1. Jeg sidder i sofaen, Mischa ligger hos mig, Chewie ligger ved siden af mig på en pude, Mischa bider pludseligt ud efter Chewie. For mig at se, ligger han bare stille på puden og sover/slapper af.
2. Vi er i sengen. Mischa ligger ved min side, chewie vil gerne ligge ved siden af hende, hun bider ud efter ham.
3. Samme situation som i sengen, blot når jeg sidder i sofaen.
Dog skal det siges at HVIS chewie ligger der hvor MIscha gerne vil, så ligger hun sig der bare og nogle gange oven på ham.
Denne tendens er gradvist blevet værrer inden for de sidste 2 uger. I starten troede jeg bare at hun satte ham på plads, fordi han var lidt irriterende. Men nu er jeg blevet lidt bekymret fordi hun OFTE gør det, og nogele gange uden han har gjort noget.
Jeg er godt klar over at de selv skal styre det og de har deres hiraki. Men på mig virker det bare somom hun undertrykker ham helt vildt. Men som jeg også har skrevet i starten er jeg helt blank for hvad jeg skal gøre. Skal jeg sige nej? Skal jeg ignorer det og lade dem klare det selv? Kan jeg gøre noget for at gøre dem gode venner igen, hvis de er blevet uvenner?
Håber på lidt hjælp fra jer:-)
Cille
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 55 Svar: 462
jul 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 100 Svar: 780
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Svar: 11
Kommer lige til at tænke på det gjorde hun også det når hun lå i sengen med mig, og hvis Messi eller Audi kom for tæt på eller gik forbi hende bed hun efter dem, men det var kun når jeg lå i sengen og puttede med hende. Derfor tænkte jeg ikke mere over det. For det kan Messi og Audi også gøre mod hinanden. Kan ikke helt huske om hun også gjorde det i sofaen.
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.035
sep 2006
sep 2006
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.035
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.272
Det jeg gjorde var at "skubbe" caspar væk og vende ryggen til ham og nusse Micki og vise "den adfærd acceptere jeg ikke"(jeg skal jo gerne fremstå som lederen, den der har kontrol over tingene)....Ingen skælden ud, bare imellem dem og væk med ham...
Han gjorde det 2-3 gange så fandt han ud af at det gør man ikke her, og ja siden har der aldrig været noget mellem dem:o).... Man kunne jo så se Caspar blev "ked af det" for det værste man kan gøre er at ignorere dem, men efter et kort stk tid gav jeg ham igen opmærksomhed fordi han kom hen og sad fint ved siden af Micki uden at knurre, og så fik han ros til skyerne:o)
Skal siges der havde heller ikke været noget før det de har altid fungeret godt sammen... Men tror simpelthen Caspar fik ejerfornemmelse over mig fordi han fik så meget opmærksomhed fordi han jo var syg...
apr 2006
Følger: 92 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 432 Svar: 6.314
Ellers er der intet...hvis Lynet ligger tæt op a mig, smider Banditræven sig bar - nærmest oven på ham.........og ligger hun hos mig begynder Lynet at "snakke" så flytter hun sig...når han får trang til at ligge hos moar...........:O)
jun 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 386
sep 2006
Tak for alle jeres råd og kommentarer:-)
fru robbie... Det lyder som en rigtig god måde du har løst dit problem på og jeg vil helt klart prøve det samme. Jeg er meget spændt på om det virker, håber meget:-)
Mischa bider Chewie
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside