må jeg give min hund kalkun vinger? {{forumTopicSubject}}
hejsa
Så lige at jeg havde et par vinger liggende i fryseren, som vi har købt af en bekendt som selv avler sine kalkuner (altså økologisk).
oskar har aldrig fået fjerkræ med ben før, og jeg har hørt så mange skræk historier om at benene flækker og bliver skarpe og dermed ødelægger hunden indefra... er der noget hold i det?
han bliver ikke fodret efter barf konceptet længere, da han ikke fungerede kun på det... men han får i ny og næ stadig ben for at holde tænderne vedlige og for hyggens skyld
men kan jeg give ham sådan en kalkun vinge uden at der sker ham noget?
har ikke rigtigt kunne finde noget om det i andre tråde, der stod der kun om salmonella osv...
håber nogen kan svare mig
Rikke
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Ben splintrer kun hvis de er tilberedte. Alle rå ben er okay, og alle tilberedte ben er no-go.
Gaia får ofte lårstykker og hele kyllinger, og det volder ikke nogle problemer..
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 562
er bare så nervøs for om knoglerne vil splintre
og kender ingen der giver det til deres hunde så ville lige høre mig af...
har også hørt at hvis hundene er vandt til at få fjerkræ så er det ikke noget problem, men hvis de aldrig har fået det før så kan knoglerne blive et problem...?!
okt 2007
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Der burde ikke være nogle problemer i at give lidt råt fjerkræ, incl. ben selvom du ikke råfodrer længere, tvært imod vil din hund nok syns det er rigtig lækkert
(dog er nogle hundes maver så sarte at de ikke kan tåle skiftet fra tørt til råt og retur men det er nu de færreste, og når din hund er vant til at få hyggeknogler, så går det jo nok)
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 232 Svar: 4.193
Når Effie har kyllinge dage, så får hun lår at gnaske på, hun elsker dem og vi har ikke haft bøvl med det, hvis hun har fået lidt dårlig mave af noget, så giver jeg altid nogle kyllingelår til hende, de stabiliserer hendes mave rigtig godt
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 562
er meget mere tryg ved at gi ham de vinger nu
vi spiser dem nemlig ikke og synes det ville være synd at smide dem ud!!! så står den på lidt lækkert kylling i morgen wee oskar bliver glad!!! hehe
sep 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 130
okt 2007
må jeg give min hund kalkun vinger?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside