{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.736 visninger | Oprettet:

Gik lige i panik {{forumTopicSubject}}

Vi havde en hveps indenfor og jeg opdagede den ikk lige rigtigt.. Så da jeg så den ville jeg gå ud og hente noget papir til at få den ud med så står min hund og æder den mens. Jeg går helt i panik men hunden tykker på den og sluger den og så begynder han at ryste på hovedet og lægge sig ned og glide hen af gulvet... Har givet ham en isterning i håb om at det forhindre den værste hævelse som jeg ikk ved om det er i hals eller i munden, Så må jeg jo vente den næste halve time og se wha der sker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gik lige i panik
  • #1   30. apr 2009 ej puha... håber det går og at han ikk hæver helt op...

  • #2   30. apr 2009 Uha det var da ikke så godt håber at han ikke hæver op ellers så må i jo en smut til dyrelægen for en sikker heds skyld for at være sikker på at han ikker er blevet stukket i halsen men krydser finger for
    at der ikke er noget


  • #3   30. apr 2009 ja gør jeg oss. har oss taget halsbåndet af ham. Tror næsten at den der isterning virker

  • #5   30. apr 2009 Dyrlæge med samme!!!!!!! hvis han hæver op, har du nøjagtigt 3 minutter til at til dyrlægen - så hellere tage derhen nu og få antihistiamin til ham.

  • #6   30. apr 2009 Isterning virker ikke mod en allergisk reaktion og hunden kan gå i chock.

  • #7   30. apr 2009 Jeg vil også sige at du skal til dyrlæge med det samme, eller i det mindste ringe til en! Hvis han først hæve op i halsen skal det altså gå forbandet hurtigt!

  • #8   30. apr 2009 ja.. han ligger og kigger ud gennem døren. Det er en time siden det er sket. Så der sker ikk mere nu ;')

  • #9   30. apr 2009 Det er jo slet ikke sikkert at han er blevet stukket og specielt ikke hvis det er en time siden og han ingen symptomer har overhovedet.

    Men synes nu alligevel du skal holde godt øje med ham og måske ringe til dyrlægen og advicere, så dyrlægen er forberedt i tilfælde af at du er nød til at tage afsted med hunden.

    Vær opmærksom på åndedræts-besvær.


  • #10   30. apr 2009 Har jeg nu oss været. Det jo klart at man skal lægge mærke til om hunden trækker vejret. Han blev stukket for han lagde sig ned og gled hen ad gulvet på den ene side fordi den stak ham. Han har det godt nu og trækker vejret normalt

  • #11   30. apr 2009 Jeg er blevet anbefalet at have antihistamin i huset altid, hvis min hund skulle få en allergisk reaktion. Det er det samme som man køber i håndkøb til mennesker. Min gravhund fik en ½ pille og det tog hævelsen ret hurtigt.

  • #12   1. maj 2009 Jeg har antihistamin i huset. Kia er blevet stukket en gang af en hveps i munden og hun fik pronto en antihistamin. Better safe than sorry ...

  • #14   1. maj 2009 Apoteket :o)

  • #15   1. maj 2009 Kradsbørsten ......
    Er det de samme antihistamin-piller som vi mennesker tager ?


  • #17   1. maj 2009 Anja B
    han er en utrolig hårdfør hund.. kan træde på ham ved uheld uden at han siger en lyd. han glor bare på mig ligesom om han spørger hvorfor pokker jeg gjorde det. Han blev stukket men det var i munden...


  • #18   2. maj 2009 Anne R: Her er hvad Dr. Dyr (Ruwald Bille) siger: Antihistamin. Modgift til histamin som kroppen producerer, når den udvikler en allergisk eller såkaldt anafylaktisk reaktion. Histaminet bevirker, at “porerne” i blodkarene udvider sig og lukker blodserum ud i det omkringliggende væv. Dette giver hævelse og kløe. Dette giver så alle de velkendte symptomer på allergi og overfølsomheds reaktioner.

    <b>Alle antihistaminer til mennesker kan også bruges til hunde </B> Tacryl® tabletter på 8 mg er et ganske udmærket “first choice”. Start med 1 til 3 tabletter dagligt. Tacryl® hører til den slags antihistaminer, som foruden at have en antihistamin effekt også har en beskeden sløvende effekt. Et antihistamin som har udpræget og kraftig sløvende effekt, men ringe antihistamin effekt er for eksempel Vallergan® tabletter 10 mg. Dosis er 3 tabl. dagligt, hvis man ønsker at sløve en hund eller fjerne en evt. søsyge eller anden transportsyge. Andre tabletter med samme virkning som Vallergan® er for eksempel Anautin® tabletter 100 mg. Dosis er 2 tabletter 2 timer før virkning ønskes ved transportsyge eller søsyge. Antihistaminer med udpræget antihistamin effekt og ingen eller meget ringe sløvende effekt er for eksempel Semprex® kapsler 8 mg. Dosis er 3 kapsler dagligt. Hismanal® tabletter 10 mg. Dosis 1 tablet dagligt og Teldanex tabletter 120 mg, dosis 1 tablet dagligt er ligeledes stærkt antihistamint virkende, men kun meget ringe sløvende. Husk at antihistaminer skal gives før symptomerne optræder. Det vil sige at de virker forebyggende, men ikke helbredende!

    Til lokale allergiske reaktioner, som insektstik og bistik, skoldninger eller andre lokale kløende steder kan der for eksempel anvendes Locoid® creme 0,1 %. Den kløestillende virkning ved denne creme er sekundær. Ønsker man en direkte virkende kløestillende og bedøvende lokalbehandling, kan man anvende Lidokain® salve 5 % eller Lidokain® liniment 5 %. Se under lokalbedøvelse.

    Jeg bruger selv Cetirizin (staves?)


  • #19   2. maj 2009 Wups kom til at skrive det sidste med fed skrift. Det var kun meningen at det skulle være sætningen: Alle antihistaminer til mennesker kan også bruges til hunde ...

  • #20   2. maj 2009 Hmm det er selvfølgelig fint med en doseringsvejledning af de forskellige midler, MEN!
    Hvor mange kg hund er denne vejledning til? Jeg går ikke ud fra at du mener jeg skal give denne dosering til min lille tynde Chihuahua på lige knap 2 kg?


  • #21   2. maj 2009 Nej. Hvad med at høre din dyrlæge hvor mangle mg en hund af din størrelse skal have?

Kommentér på:
Gik lige i panik

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce