ideer til ny hundelov! {{forumTopicSubject}}
Hvad med krav om mentaltest af hunden? evt forbyde krydsninger og kun avle med tavle.? ved godt det rammer MANGE hundeejere, men så ville de helt billige hunde ikke længere være på markedet. Dette ville selvfølgelig kræve at alle muskelhunde uden tavle blev neutraliceret.
Har selv været imod dette forslag, men måske er dette den eneste løsning??? Alle hundeejere skulle endvidere bestå et kursus ligesåvel som hunden skal chippes og registres. Tror at dette ville løse problemet. nuværende aldersgrænse for at købe hund er endvidere 16 år så vidt jeg har kunnet finde ud af, måske denne skulle hæves til 18 evt 21år for særlige racer??? Nogle der har et bedre forslag???
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 205
Jeg synes man skal være 18 år for at anskaffe sig en hund (tænker mere på unge som bor alene og ikke hjemme ved forældrene) og 25 år for at anskaffe sig andre specifikke racer - som kan være svære at styre, hvis ejeren ikke selv kan disciplinere den.
- Aldersgrænser
- Chipning
- registrering
- Evt. kun avle på hunde med tavler
- På noget hundeskole i en måned eller to- og bestå
Det synes jeg da ikke er meget at forlange, når det er et andet væsen man skal passe på. Det er jo det samme med mennesker - hvis en uansvarlig forældre ikke kan klare at passe sin børn, jamen så må man jo også ind og fjerne børnene, for både børnene men også forældrenes skyld.
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 184
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 205
Så den kan ses fra to sider.
Men igen det er jo smag og behag hvad folk tænker på, når man siger hundelov.
Selvfølgelig er chancen for indavl større og med det følger sygdomme.. men så er det jo også opdrætterne man skal kigge på.
Selvfølgelig skal man også kigge på dem som køber hundene... Var også det jeg skrev nederst i mit sidste indlæg.
jun 2008
Følger: 30 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 569
Lidt rodet, men håber i forstår
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 67
Hvis der sker en ups'er mellem to rene racer som sker en gang imellem, så ville du have at de hundehvalpe skulle aflives, fordi blandingshunde jo skulle afskaffes? Så er der sgu mange hunde der skal aflives , hvis loven træder i kraft ?
"Nogle af de mest interessante 'hundepersonligheder' findes blandt krysninger. De arver gener fra flere racer end racrene hunde, så deres karaktertræk er en kompleks blanding, der ofte viser styrkerne i hver enkelt hunderace, og samtidig formindsker de somme tider uønskede træk ved rene racer" - et uddrag af "Din kloge hund" af David Taylor
Og i skriver at så ved man ikke rigtig hvad man får - Øøøh hvis i bare for at vide hvilke racer den er blandet med, kan i vel nogenlunde vide hvad det er for en hund?
(Undskyld men synes lige jeg skulle ud med det)
jan 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Emner: 238 Svar: 1.728
nov 2008
jun 2008
Der findes skræmmende mange muskelhunde meget billigt til salg det gælder specielt hvalpe, men syntes også at der er tendens til at de ofte sælges igen som 6-8mdr når de når lømmelalderen, ja nogle sælger endda efter 2 uger... Hvad bliver der af disse hunde??? omplacering på omplacering er desværre realiteten for nogle af disse andre bliver skøre af den opdragelse de får og ender ud på forsiderne. er det det vi vil. tror at alternativt vil det blive amstaff der får skylden og bliver forbudt hvilket jeg syntes er en skam og dette forbud vil så holde befolkningen hen til der atter sker et uheld og hvilken race bliver så den næste. er bange for at de vil fortsætte til der ikke er flere muskelhunde.
Jeg har selv kun blandinger og elsker dem vildt, men jeg ville ikke lave hvalpe på en blandingskund uden at kende dens linjer og arvelige sygdomme. mange avler desværre på ravl og krat det er dem jeg mener der skal stoppes og ja det vil ramme mange på vejen- desværre
jan 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Emner: 238 Svar: 1.728
nov 2008
jun 2008
Tror det er den eneste løsning der er for at ALLE kan beholde deres hunde og alle racer fortsat bliver bevaret
ideer til ny hundelov!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside