{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

tom l
tom l
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15

Mad! {{forumTopicSubject}}

Det undrer mig at Fiona 6 mdr. ikke spiser sin mad med velbehag?
Giver kun tørfoder i bedste kvalitet og laver selv en blanding af diverse. Jeg kan få hende til at spise såfrem jeg håndfoder hende, men der skal virkelig overtalelse til.
Køber så et nyt produkt som hun de første dage er vild med, men så er det som om hun bliver træt af det?
jo, kan få hende til at spise med vellyst hvis jeg blander lidt A38 i. Egentlig er jeg kommet til den antagelse at hun således ikke er sulten, men jeg skal jo også være sikker på at hun får det hun har behov for.
Det er min første hund nogensinde (er 44 år) er vant til katte, troede at hunde og især Mopper elskede deres mad....... Har også prøvet at stille maden frem en 1/2 time og derefter væk igen, hun virker ligeglad. Har oplevet flere gange at fremmede vil give Fiona en godbidder, hun gider det ikke.
Hun er sund og rask og hører ikke til de mindste.
Har I nogle tips til mig?
Hej fra Marianne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mad!
  • #1   8. apr 2009 Hej

Har du prøvet Royal Canins racespecifikke foder til mops som hedder Pug 25 - det får mine og så blandet med en spiseskefuld af hills dåsefoder med kylling. Jeg syntes at du skal blive ved med at kun lade maden stå fremme i 15 minutter og derefter fjerne det igen - for det er ikke naturligt at have mad til rådighed hele tiden for en hund. Mine mops er totalt madgale og de får 2 gange om dagen kl.06.30 og kl. 15.30,.

• #2   8. apr 2009 Jeg synes da bare du skal blande lidt A38 i hver gang, hvis det får hende til at spise..

Ellers ville jeg kontakte dr. dyr, da det kan være pga. maveinfektion eller andre problemer!

-Jeanette

• #3   8. apr 2009 Altså Tulle spiste med velbehag hendes royal canin foder en periode så gad hun det ikk, så fik hun det i foder bold, så var det intressant nogle uger, så måtte jeg lokke med lidt tomater, tun osv nogle gange for at få hende til at spise .. så skiftede jeg til Eukanuba, så spiste hun hurtigt sin mad en periode, men nu gider hun den igen ikke, hun kan godt gå en hel dag uden at spise men næste morgen æder hun så løs, fordi hun vel fandt ud af der ikk kom noget andet mad og hun jo var sulten...
    men må igen lokke med lidt tun, markrel, tomat, ris, a 38 eller noget engang imellem... men det syndes jeg heller ikk gør mig noget... for det ikke noget der skader hende..
    Så derfor hjælper det ikk altid at skifte foder mærke, ihvertfald ikk i længere tid fandt jeg ud af:(

• #5   8. apr 2009 Bonzo: hihi ja, de ved godt hva de vil ha de skøre mopse:)

Jeg har den ide, at jeg faktisk godt forstår hunden blir træt af at æde det samme dag efter dag, tænk hvis vi sku leve af leverpostejs mader uden smør morgen og aften en måned, jeg tror også hellere vi ville undvære mad nogl gange så for at slippe, og kun spise hvad vi var nød til for at overleve, lige præsis derfor ser jeg ikk noget problem i at give hunden lidt godt i maden engang imellem, dog ting der er gode for hunden så som a 38,(godt for maven) ris,(er i flere slags foder i forvejen) tomater(gode for øjnene) mm..

bare hunden spiser og ikke er tyk og fed, så er det jo rigtig godt...

• #6   8. apr 2009 Cosmo er heller ikk ret glad for at spise sin mad, kun hvis der kommer lidt A38 i, ellers gider han ikke ha det og jeg har prøvet meget forskelligt foder..
    Men hvis A38 kan gøre ham glad, så er det fint med mig smiley
    Bløder i jeres foder op i vand??

• #7   8. apr 2009 nanna nej endelig ikke, tørfoderet er jo med til at holde tænderne rene(tandsten mm) og de skal jo bruge deres tænder, så ingen grund til at bløde det op hvis hunden drikker fint med vand smiley

• #8   9. apr 2009 Okay, men min hund tygger ikke sin mad, han sluger det.. Såh det hjælper nok ikke så meget på hans tænder ?? smiley

• #9   9. apr 2009 nej det korrekt, det gjorde min også indtil hun fik en foder bold og fik alt sin mad deri, så sku hun arbejde for det og havde god tid til at spise lidt ad gangen, hun fik i en måned kun mad på denne måde da dyrlægen sagde det var usundt for maven at sluge det hele, og efter der har hun tygget alt sin mad.. så har du ikk prøvet en foder bold kan det anbefales at prøve smiley

• #10   9. apr 2009 okay, lyder oss som en god ide med en foderbold smiley Men har jeg prøvet og han vil kun spise hvis der er A38 på og det er jo ikke nemt at putte i en foderbold smiley Såh det er lidt svært hvad jeg lige skal gøre ved at han sluger det :S

• #11   9. apr 2009 prøv at kom foder i foder bolden giv ham et par af dem lige som hvis du træner, gi pote osv, leg med bolden og ellers lad den lægge og det kan godt være han ikke rør den første dag, men hvis du fjerner hans madskål og der ikk kommer andet, ej heller godbider, så burde han spise når han blir sulten nok, men det vigtigt at holde fast i der INTET andet er end mad fra foder bolden smiley

Det er et forsøg værd:)

Kommentér på:
Mad!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce