{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Kommer til at bide {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

har brug for et godt råd, eller en forklaring. Min Border på lidt over 1 år, kommer ofte til at bide når vi leger, det er enten hvis det bliver vildt eller hvis man sidder på gulvet med ham... han tager fat i ærmerne og rusker, hvorefter han vil have fat i hænderne/håndled... han er god til at stoppe, men næste gang vi skal lege er det forfra...

Det skal måske siges at han er 1-2 timer på engen om dagen, hvor han også lger med andre hunde...

Har læst et eller andet sted, at man skal lære en BORDER TERRIER ikke at bide... passer det??

Håber at der er nogen der kan give mig t råd eller noget..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kommer til at bide
  • #1   29. mar 2009 Sådan som jeg læser det gør din hund det i leg. Dvs. han bliver vild og vil gerne lege med jer.

Han har sikkert ikke forstået at han ikke må bide jer. Hvis du ser to border terriere lege sammen bider de hinanden i leg. Han forstår ikke at det må han ikke ved jer. I har sikkert ikke lært ham (eller også har han bare ikke helt forstået det) at han ikke må bide jer.

I må igang med træningen. Sige "NEJ" når han bider jer. Med det samme han slipper propper I en godbid i munden på ham og giver ham noget han må lege med - legetøj.

I har en hanhund i lømmelalderen og det er ikke sikkert at motion er nok for ham for at komme af med al energien. Border terriere har også brug for at bruge hovedet. Træn små tricks med ham, lig små små spor til ham, gem legetøjet og lad ham lede efter det. Sådan nogle små hjernelege vil sikkert gøre ham mere afslappet.

Hvis det ikke virker skal du være velkommen til at skrive.

Mvh. Louise

• #2   29. mar 2009 Hej Louise

Tak for svaret.

Når vi er hjemme leger vi søge lege, både med foder og også en leg hvor han skal finde kiks under nogle forskellige skåle. vi træner også at han skal kunne gå forbi en række godbidder uden at tage en, før han får lov. Det er han god til. osv.

Han er begyndet at skulle finde feks. en sok som jeg har gemt et eller andet sted og han elsker det.

Det er kun når vi leger med bolden eller torvet og jeg har "vundet" duellen og jeg har legetøjet i hånder, at han springer på og vil ruske i mig, Hvis jeg så kaster det løber han hen efter det.

Synes det er lidt mærkeligt, for hver gang siger jeg NEJ eller en andn høj lyd, og rejser mig op og vender ryggen til. Så kan han finde på at bide mig bag i. smiley av

Men han er blevet bedre, så håber det har med alderen at gøre.

Når vi er på engen træner vi også tænkelege, hvis der ikke er nogen at lege med, så bliver han dækket af og skal blive mens jeg går, må komme når jeg giver lov.

laver zigzag mellem ben og springer på sten..

I hvertfal mange til for rådet.

Mvh. Nanna

Kommentér på:
Kommer til at bide

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce