{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.249 visninger | Oprettet:

Avlshunde + legetøj {{forumTopicSubject}}

Hej igen

Der er en masse snak om at midler der bruges til at blødgøre plastisk - Pthalater.

Det er vist blevet forbudt at bruge i børne legetøj - fordi det er mistænkt for at have en ret stor indvirkning på forplantningsevnen - hos både piger og drenge.

Er der nogen af jer - der har hunde der påtænkes at blive brugt i avl - der gør jeg tanker omkring dette og køber legetøj uden?

Jeg har været lidt på jagt efter legetøj uden, men hvor sikker kan man egentlig være?

Jeg har skrevet til et par butikker som oplyser at Kong og Genius Canine - Leo legetøjet er uden og Safedog.dk har også et produkt de reklamerer med som skulle være uden.

MIne hunde ELSKER pivedyr og den slags i plastisk, men måske skulle man helt droppe det og bare give noget andet i stedet?

En evt. ny hund vil jo ikke vide hvad den går glip af....

Murphy har rigtig ringe sædkvalitet - han skal ikke bruges i avl af andre grunde, men han var da købt med det ønske for øje.

Nu kan man jo ikke lade være med at tænke om alle hans elskede pivedyr som han har gnavet i i timevis, har haft en indvirkning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avlshunde + legetøj
  • #1   19. mar 2009 Har tænkt samme tanke, og mine får af den grund heller ikke pivedimser eller lignende.

  • #2   19. mar 2009 Mine har ikke legetøj liggende, jeg gider ikke at de leger indendøre. Når de har legetøj er det sådan nogle bidereb og bolde med snor. De har også en fodbold.

  • #3   19. mar 2009 der har været en artikkel på DKKs hjemmeside om emnet og pthalater er lige så hormonforstyrrende for hunde som for mennesker.

    mine har ingen bløde pivedyr, helt bevidst.


  • #4   19. mar 2009 mine hunde har ikke legettøj, da det skaber splid i flokken


  • #5   19. mar 2009 Jeg køber aldrig legetøj - jeg laver det selv.

    Et stort hit er en papkasse hvor der hænger en flab nede de kan suse ind og ud i. Jeg laver sammen rullet tøj-apport-bukke - kun stof ting - og så får de kødben ret tidligt.
    Dertil har jeg en børnestol - den er også et hit
    Jeg bruger at lægge lidt spor til dem - kører ud med dem og går osv der aktivere deres sanser (hvor der ikke er andre hunde naturligvis)
    Ja så får de også "snust" til vildt før de forlader reden.


  • #6   19. mar 2009 leoén har i alt fald ikke.....

    tror ikke man skal frygte det så meget, men det da altid godt at tænke over det smiley
    men syntes måske det er lidt trist hunden så kun får 2 typer legetøj hele dens liv ....

    hvis shoppen skriver legetøjet er foruden de skadelige stoffer, behøver du ikke ligge alle tankerne i om det passer, for bliver det opdaget de snyder med teksten får de kæmpe problemer (det jo falsk reklame)

    Mine bullmastiffer skal da (såfremt de er gode nok og kan gavne avlen) også i avl, og de leger med det hele.....
    hunde leger jo ikke så længe ad gangen med legetøjet som babyer.
    Jeg er i alt fald ikke bekymret smiley


  • #7   19. mar 2009 Er der phtalater i KONG tror i? Det er umiddelbart det eneste plastiklegetøj jeg lige kan komme i tanke om at jeg har derhjemme

  • #8   19. mar 2009 Jeg køber ikke pibedyr til mine hunde, men det er nu mest fordi jeg mener at det er penge ud af vinduet, da de max holder i 10 min herhjemme...:-)))))



  • #9   19. mar 2009 Det er begrænset hvad vores har af plastic legetøj... Her er papkasser, brænde og tøjstykker det store hit...

  • #10   19. mar 2009 Anne Mie - nej jeg har spurgt en butik som sagde at det eneste legetøj hun kunne garantere at der IKKE var Pthalater i - var KONG og Leo...

  • #11   19. mar 2009 Det var dejligt at høre smiley

  • #12   19. mar 2009 Jeg har ikke tænkt over det....
    Jeg er dog i den (heldige) situation at mine hunde ikke gider plasticlegetøj... brændestykker, pinde, papkasser, et par gamle tøjstykker og ben er det eneste de gider...((o:


  • #13   19. mar 2009 Pivdyr siger ikke min hund noget som helst, hun er kun til sine bamser og til grene som hun finder i naturen.

  • #14   19. mar 2009 tanken har strejfet mig...men altså..med 14 hvalpe i kassen, så mener jeg nu nok jeg kan ånde lettet op nu........frugtbarheden er nøjagtig som den plejer (bonnies mor fik samme antal i første kuld)

    jeg køber sjældent legetøj til hundene...de får ungernes gamle bamser og elsker at gnave øjne og næser af dem, de har pinde i massevis udenfor og laver også gerne et par træer om til legetøj..så er der gamle t-shirts med en knude på midten, det er alletiders til dem..og indenfor der får de tit tom pap embalage at lege med...det bedste de ved er at snige sig med på toilettet og vente på at rullen er tom og så rende med paprøret eller rende med en knorr's sovse pakke(tom) og splitte den til atomer..................faktisk så er det første gang jeg har købt pivedyr til mine de små nu hér og de hygger da lidt med dem..men ik overdrevent-det bedste legetøj de har ude i køkkenet de små-er en juice karton fra 16 søde..G*....., men egentlig så er den største grund til at jeg ikke har pivedyr, at det tit trækker tæverne i en falsk drægtighed-og dét er pisse træls.........


  • #15   19. mar 2009 *Brak's og 14-lingerne *
    Jeps papruller fra toiletpapir eller køkkenrulle er også et hit her eller hvis man kan få fat i en med parpir på og rulle den ude over det helt og bide den i små stykker ;-), og ja en tom papkarton som kan blive splittet ad også smiley


  • #16   19. mar 2009 uhh..jeg glemte næsten det bedste legetøj...en colaflaske..med eller uden godbidder....

    (link fjernet) 16:45:17

    ehh og den dér med papirrullerne MED papir på...den lader jeg bare som om jeg ik har læst....kors hvor er der meget papir i sådan en rulle...G*...


  • #17   19. mar 2009 JEg har pivedyr, for det elsker min tøs- Men det er de der stof pivedyr, ikke det der latex/gummi. Derudover har jeg aktiveringslegetøj, tov, bolde, gamel (rene) sokker der er slået knuder på, og når det skal være helt vildt, så har jeg en apport jeg har viklet noget kaninskind om. Andre gode og billige (og ikke giftige) muligheder er toiletruller og køkkenruller. Jeg gemmer gerne et par guffer inden i og lukker enderne lidt til. Eller en tom skullet mælkekarton med guffer i. Så er der hjernegymnastik ;0)

  • #18   19. mar 2009 Det er ikke noget jeg tænker over, men der er heller ikke nogen af mine hunde der gider plastik legetøj og siger det piv 1 gang så rør de det aldrig igen for det er jo farligt *LOL* De vil ikke engang gå forbi det, så herhjemme består legetøjet af Bamser og en tennisbold på snor og skal Gizmo forkæles så er det en papkasse han får lov til at splitte ad....

  • #19   19. mar 2009 mine hunde elsker pivdyr.... men da de gennemsnitlig ikke overlever ret længe så elsker deres mors pengepung dem ikke.... konklusion... de har bløde tøjdyr som også kan side piv osv. i stedet for de overlever længere for dem kan jeg reparere på et par gange før de er helt "døde"
    det med blødgøringsmidlerne har måske også lidt med det at gøre...;-)


  • #20   21. mar 2009 Har ikke tænkt over det før du nævner det nu.
    Men vores hunde har ikke meget legetøj og det de har er de der bidereb med knuder i enderne og KONG. Ellers er det tyggeben, som de leger fint med også.


Kommentér på:
Avlshunde + legetøj

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce