{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpepakker..
  • #1   14. mar 2009 Mine hvalpe får altid en beskrivelse med, der informerer om vaccinasioner og ormebehandlig, samt en fordervejledning.
    De får et tæppe, der dufter af mor og søskende, som ejeren først må tage i brug når de kommer hjem med den lille ny, det vil jo være ærgeligt om hvalpen kaster op på det på hjemturen. Hvalpefoder og vejledning fra Royal canine, samme slags som de er vant til, så de ikke skal udsættes for foderskift i starten. Samt et stykke legetøj.

• #2   14. mar 2009 Jeg gav et lille A4 ringbind med Kontrakten, stamtave, DKK ejerforholdspapirer, Dansk Hunderegister papiret, Hundepas, sundhedsattest, diverse info om racen, fodring, sundhed, opdragelse, træning, giftige planter m.m. Derudover en CD. rom med billeder fra kuldets første 8 uger. hvalpepakke fra Royal Canin og et lille halsbånd og snor. Det sidste var egentlig overflødigt, da alle hvalpekøberne havde købt det de ville have. Jeg giver ikke legetøj og guffer, da de nye ejere allerede har købt diverse ting og sager.

Men som der bliver sagt, så er det ekstremt forskelligt hvad der gives med.

• #3   14. mar 2009 Tak for jeres svar:-)

Jeg var ikke klar over at dyrlægen giver som beskrevet med gratis, har jeg aldrig hørt før nemlig..

Jeg tænker nemlig også at legetøj og halsbånd m.v. er noget køber allerede har købt og egentlig også gerne vil købe selv. Jeg kan meget godt lide det du skriver malou med et ringbind og billeder, det var en god ide. Og den med tæppe inge den er også go:-)

Jeg havde tænkt noget i stil med startspakke foder, en bog (evt en om racen eller et leksikon med sygdomme, plejer og gode råd generelt), et års medlemskab af bulldogklubben og så vil hanhund ejer give et gratis hvalpe motivations kursus med i pakken også.. Men fik så lige et par ideer mere her i tråden.. smiley

• #4   14. mar 2009 Et gratis hvalpemotivationskursus lyder som en super ide´, jeg sælger helst kun hvalpe, til folk der vil gå til hvalpemotivation.

• #5   14. mar 2009 Nete.. Jeg prøver at se hvad dyrlægen her siger, ellers så køber vi det bare:-) Bor nær faxe og bruger derfor faxe dyrehospital..

Inge.. Ja det synes jeg også det er:-)..

• #6   14. mar 2009 Nete.. Din søster har ret, de er rigtig dygtige og søde:-) Tak for tippet..

• #7   15. mar 2009 Giver ud over alle papirene, eu-pas, bog om at have spanielhvalp, gavekoert til traening, gavekorrt til udstilling i spanielklubben hvalpeklasse, 1/2 aars medlemskab af spanielkluben, a4 mappe med info om hvalpen og kuldet (ca 25 sider tror jeg jeg ender paa), cd-rom med billeder af de foerste 8 uger, scaningsvideo paa cd-rom, giver ikke halsbaand og line med det tror jeg de gerne selv vil koebe men giver nok en rigtig god shampoo og condioner med til hunden for jeg synes det kan vaere et uoverskueligt marked at finde den der egner sig til pelstype. Taeppe med lugt af mor. Kan ikke lige komme paa mere nu smiley

• #8   15. mar 2009 Kennel Cantian - Hvad hvis de slet ikke er interesseret i at udstille?

jo jeg betaler forresten også det første års medlemskab af Beagleklubben + de får nogle af klub magasinerne med hjem ;0)

• #9   15. mar 2009 Hvad mener du med hvis de ikke er interesserede i at udstille? Det eneste direkte udstillingsrelaterede der er med er jo det gavekort til baby/hvalpeklasse og det kommer sammen med bogen saa kan de jo lige saa godt faa det smiley
    Desuden skal de udstille en gang det er i kontrakten, for at jeg kan faa lidt feedback paa kuldet generel smiley

• #10   15. mar 2009 Nu hvor vi er ved det der med kontrakter, må jeg så spørge jer hvad i skriver på i jeres, hvilke krav tænker i at stille til køber.. Jeg har tænkt lidt at man jo rent praktisk kan stille alle de krav man har lyst til men overholdes de ikke så kan man egentlig ikke rigtig stille så meget op aligevel eller??

Tænker selv mht mine hvalpe:

Hunden/hvalpen skal tilbage til opdrætter i det tilfælde at den af en eller anden årsag skal skifte hjem.
    Hunden må ikke bruges til avl uden at være blevet avlsgodkendt samt tjekket for div racerelateret sygdomme og må kun parres med hunde med DKK tavler.
    Når hunden fylder 1 år kan ejer få taget HD billeder og få dem registreret hos dkk, derefter komme med regningen til mig og få pengen for undersøgelse/registering herfra.

..... og så ved jeg ikke herfra eller om jeg egentlig har mere:-)

• #11   15. mar 2009 Kennel Cantiah's - Jeg tænkte bare hvis de ikke ville udstille så var de penge "smidt" undøvendigt ud, men det er de selvfølgelig ikke hvis SKAL udstille en gang alligevel. Dog ikke noget jeg bruger selv. Jeg beder dem i stedet sende billeder for jeg kan se dem.

Anja - Jeg har også med i min kontrakt at jeg har forkøbsret til hunden i tilfælde af at de vil af med den. Derudover står der, at såfremt hunden på et givent tidspunkt skal anvendes i avl, skal den avlsgodkendes efter DDK eller beagleklubbens regler, eller anden FCI anerkendt klubs regler.
    Og når hunden har haft fuldt tandskifte skal jeg have status for om bidet og tænderne er korrekte.

Jeg sælger KUN hunde som familiehunde. Forstået på den måde, at jeg ikke kræver at de skal udstilles. Men vil de må de naturligvis gerne ;0)

• #12   15. mar 2009 Malou. Jo det er rigtigt men bogen og udstillingsgavekort haenger sammen naar man bestiller det og saa kan de jo lige saa godt faa det med. Jeg mener heller ikke det er det samme at se et billede af hunden og saa have den i haenderne og kunne maerke paa den.

• #13   15. mar 2009 Jeg vil heller ikke sælge hvalpe som udstillingshunde:-)

• #14   15. mar 2009 Jeg saelger altsaa heller ikke hunde som udstillingshunde vil jeg godt lige prioritere! det er som familiehunde og det er ogsaa det der staar i kontrakten, hunden skal bare med en enkelt gang i loebet af de foerste aar hvornaar folk nu har lyst.
    Har de ikke lyst at udstille skal jeg ogsaa nok goere det, som sagt primaert for at faa en udenfra kritik af hunden og for selv at have den i haanden.

• #15   16. mar 2009 Kennel Kennel Cantiah's - Nå det er sådan en "sampak" af en form fra specialklubben så?

Nej det er ikke det samme at se billeder, det vil jeg give dig fuldstændig ret i ;0) Men skal man / vilman se hvordan den udvikler sig, siger en babyklassse nu heller ikke noget. Skal selv have en af mine "hvalpe" med til efteråret, men der er han også ... ca. 1½ år. og så har jeg 2 i udlandet fra samme kuld som udstiller og sender billeder i massevis. Så lige der har jeg været heldig ;0)

• #16   16. mar 2009 Malou. Jeg har maaske forklaret daarligt. JA gavekortet er en sampak fra spanielklubben og derfor kan de ligesaa godt faa det med saa kan de selv om de vil bruge det eller ej. Jeg haaber og ved ogsaa at i hvert fald den koeber som med sikkerhed er godkendt allerede er interesseret i udstilling og derfor vil vise hvalpe senere i livet det er selvfoelgelig det optimale at se dem faerdigudviklede i stedet for hvalpeklassen og det haaber jeg som sagt jeg ogsaa ahr muligheden for.
    Med en enkelt tvunget udstilling haaber jeg de faar aflivet nogle af fordommene der kan vaere mod udstilling og kommer igen smiley

• #17   16. mar 2009 Ja, det kan være svært at lokke folk til udstillinger hvis de slet slet ikke har nogle intentioner eller ønsker om det. Det havde jeg sådan set heller ikke, men min opdrætter fik lokket mig med på et skue. Min hund vandt, og så var jeg bare opsat på at prøve at udstille.... og så sidder jeg her i dag. Så nu prøver jeg at lokke dem til skuer ;0)

• #18   16. mar 2009 Haha malou LIGE min historie om igen. Jeg skulle i hvert fald ikke udstille og tiah skulle kun vaere nussehund. Hun er stadig nussehund men ikke kun smiley

• #19   16. mar 2009 Nej nej, det der udstilling var jo kun for folk der ville vise sig og sin hund frem.... og det var da SLET ikke noget for mig. Tja, de ord har jeg vist måtte sluge mange gange. Men jeg fortryder absolut intet ;0))

Kommentér på:
Hvalpepakker..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce