{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Hjææælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har simpelthen tusind ting som jeg går og tumler med.

Jeg er ved at starte en lille bitte biks op med brudekjoler hvor folk for specialsyet en kjole efter deres mål og ønsker til meget billige priser.
Alt er over nettet, så man kan af gode grunde ikke prøve kjolerne inden. Men idet de bliver syet efter mål, passer de perfekt når man får dem hjem.
Men bestemmer selv hvilken farve den skal have og hvordan den ser ud.

Mit store spørgsmål til jer, er at jeg ikke ved om jeg skulle prøve at åbne en lille butik. Det vil være et kæmpe sats og det vil kræve en masse start kapital for mig. Desuden vil konceptet gå lidt i vasken hvis jeg åbner en butik hvor man kan se og prøve kjolerne. For så vil de ikke være syet efter mål.
Men i stedet tænkte jeg på at tage til messer og den slags med et par giner og tøjstativer med f.eks 5-10 kjoler som man kan se og prøve og her efter afgive bestilling... hvad syntes I??
Skal jeg fortsætte min netbutik som det køre i dag på nettet, eller skal jeg ud og "vise mig" lidt frem i offenligheden?

Jeg har fuldtidsjob ved TDC og er selvstændig fotograf ved siden af. Så skulle jeg starte en butik op, ville det kræve en del af mig. Men jeg er nu villig til at lege lidt videre med tanken.

Til jer som gerne vil se min side, så er den på min profil.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjææælp
  • #1   3. mar 2009 Der er nu godt gang i den og har faktisk en del bestillinger. Og det var nu ikke det jeg spurgte om. Det var om jeg skulle prøve at komme ud blandt folk :O)

• #2   3. mar 2009 Desuden er de så billige at hvis der skulle være en enkelt tilretning, i tilfælde af at folk f.eks taber sig. Så er kjolerne så billige at folk har råd til at få syet dem ind. Normalt koster den slags kjoler mellem 10-18.000kr.

• #3   3. mar 2009 Stine---Hold da op nogle smukke kjoler du har på din hjemmeside----Og så til den pris----------
    Tilbage til dit spørgsmål------så tror jeg ikke det er nu man skal prøve at starte en forretning op----med lokaler mm.......
    Os til det med Messe---- Har ingen ide om hvad det koster-----Men hvis dine ´kjoler kommer ud til en visning---så er det måske nødt til at sætte priserne betydeligt op----Fordi du skal have dække dine omkostninger ------ Nu ved jeg at TDC er også igang med at skulle lave strukturen om---og måske bliver der en del sfskedigelser----Så jeg kan ikke råde dig hvad du skal gøre-----Men dine kjoler de er fantastiske-------

• #4   3. mar 2009 Efter nærmere eftersyn---så har jeg et spørgsmål----Hvem tager målene?????

• #5   3. mar 2009 Nu ved jeg ikke hvor meget plads du har derhjemme. Men måske kunne du dedikere et værelse som showroom og så holde åbnet om lørdagen f.eks. Det har jeg en veninde der gør med børnetøj som hun også sælger over nettet og det fungere bare super. Det har sat ekstra gang i salget. Ja faktisk så meget at hun nu overvejer at gå ned i tid på hendes job.
    Det var måske en mulighed, for så er du jo fri for at skulle ud og leje lokaler i første omgang :o)

• #6   3. mar 2009 S&J - der var ikke plads i teksten til det jeg gerne vil skrive. Så det blev afkortet.

Snow - Folk tager selv mål, efter anvisninger som jeg giver dem. Det er ret nemt og der bliver sendt en tegning over hvordan de skal gøre. Ingen har endnu haft problemer med det.

• #7   3. mar 2009 Lene - kan sagtens følge dig. Jeg har så lige fundet ud af at messer koster KASSEN. 6000kr kan det sagtens koste bare for en lille bitte stand.

Mette- min lejlighed er kun 70 kvm - og har ikke andet end et soveværelse og en stue. Så det kan desværre ikke blive hjemme ved mig selv.

• #8   3. mar 2009 en butik vil give dig en eksta udgift,nemlig husleje,så længe du holder den som netbutik,sparer du husleje,--som du så evt. kan bruge på messer,og ja,jeg var inde og se på din hjemmeside,KORS,HVOR ER DINE KJOLER DEJLIGE--jeg er helt ked at at jeg ikke skal giftes--igen.

• #9   3. mar 2009 Bodil - samme ting slås jeg også lidt med. for det bliver sq dyrt hvis jeg skal starte op fra bunden med en butik. Sådan som det er nu, er udgiften ikke ret stor modsat hvis jeg skulle have en butik og gå ned i tid hos TDC.

Jeg tror også bare jeg starter på de små messer rundt omkring og gør mig lidt bemærket...

• #10   3. mar 2009 Uhh jeg syntes det er et super svært spørgsmål, for som du selv skriver, kræver det en del penge... og det er mange penge at bruge hvis det ikke lykkedes... På den anden side kan man jo heller ikke forvente at vinde noget hvis man ikke satser...
    Jeg tror ikke tiden er til det, og der er mange det holder lidt igen med at bruge penge på fx. Et bryllup. Men jeg syntes alligevel at du skal vælge at lave en butik, bare ikke i nu.
    Det er nogle super flotte kjoler du sælger, og jeg tror sagtens at konceptet kan bære at man prøver kjolerne i en butik. Det der gør det hele så unikt er jo (i mine øjne) at man får en kjole man selv har været med til at designe, den er syet efter ens egne mål, og alt sammen til en pris de fleste kan være med på smiley Og jeg tror også det vil være en gevinst for dine kunder at de kan se stof, blonder og den slags i virkeligheden før de vælger.
    I mine øjne må din første priotet være at nå ud til dine kunder som fx. på messer, men også via reklamer på nettet. Du kan sikkert bruge dine foto evner til at lave nogle fede reklamespots... Bagefter når du har oparbejdet en stor kunde kreds, kan du så udvide med en butik. På det tidspunkt kan du også have sparet nogle penge sammen til det hele, så der er plads til at det går sløvt i en opstartsperiode.
    Har du prøvet at lave en rundspørge hos dine nuværende kunder for at høre hvad de syntes?

• #11   3. mar 2009 Anja - ja det er lidt svært, især nu. Jeg kan især mærke finanskrisen på mine bryllupper som fotograf. Jeg har kun halvdelen af hvad jeg plejer. Så tror bare jeg vil lege med tanken ind til videre.

Lenette : Tak skal du have, det glæder mig at du kan lide hvad jeg laver :O)
    Du siger bare til :O)

Lissi: Jeg har ikke plads hos mig selv. Jeg har intet sted at have dem overhovedet, hverken til udstilling men heller ikke til opbevaring, desværre. Ellers havde jeg gjordt det da.

• #12   3. mar 2009 Er det alle nogle kjoler du har designet ?

• #13   4. mar 2009 Camilla - nej jeg designer dem ikke selv.

Lissi - jeg har slet ikke plads. En kjole fylder vildt meget i sig selv og skulle bare have f.eks 3 kjoler så må jeg ud og finde et sted at opbevare dem, for ellers ville de fylde hele mit tøjskab og det er ikke plads til kjoler i det skab. Min lejlighed er kun 70 kvm. 'Jeg har et soveværelse og en stue og det er det hele. Det er ikke engang plads til en gine i stuen.

Hvis kæresten og jeg flytter sammen, så kan det være en mulighed at finde et sted hvor der kunne være et rum hvor jeg kunne have lidt kjoler og et studie. Men her hvor jeg bor nu, er det ikke en mulighed, desværre

• #14   4. mar 2009 Stine jeg syntes du bør overveje at spare sammen til noget større (måske sammen med kæresten). På den måde får du 2 fluer med et smæk - du vil få mere plads til dine ting, og du vil kunne sælge kjolerne hjemme fra som mange af de andre forslår smiley

• #15   4. mar 2009 Jeg vil være ked af at flytte her fra. Som tingene ser ud med min kæreste og jeg skal der gå et år eller to inden vi begynder at overveje at købe et hus.
    Men jeg tror måske godt at man kan finde et sted hos en ven som har plads til en håndfuld kjoler.

• #16   4. mar 2009 Nu tænkte jeg heller ikke decideret på et hus, men måske bare en større lejlighed smiley Men hvis du har en ven der er villig til at hjælpe dig på den måde, så ville det jo være lige så godt smiley
    Held og lykke med det!!

• #17   5. mar 2009 Hvis jeg var dig, ville jeg få internet butikken godt op og køre, inden jeg gik ud og lavede en "fysisk" butik, det er ret dyrt at leje lokaler, strøm udstillings ting, kasseapparet, dankort terminal, renovation m.m. så jeg ville personlig sørge for at min internet butik gav et pænt overskud inden jeg bandt mig til lokaler m.m. De fleste steder holdes der Bryllupsmesser her i forår'et prøv at få en stand sådan et sted, og få lavet nogle flyers og visitkort som folk kan få med, så de husker dig når de går derfra, en mulighed kunne også være at kontakte nogle guldsmede og spørge om du måtte ha' en gine med en kjole stående hos dem, guldsmede ville jo også kunne bruge det som en form for dekoration, til deres ringe. Jeg har selv mit eget lille tegnefirma, og det køre jeg bare herhjemme fra.

• #18   5. mar 2009 Anja - jeg har en lidt speciel holdning til det med at flytte rundt, fordi jeg har 11 barndomshjem. jeg har boet sammen sted nu i 7 år og næste gang jeg skal flytte er fordi der skal være plads til børn og der vil jeg blive boende altid. Så det skal være hus næste gang jeg flytter :O)

Betina - jeg har faktisk fået lavet visitkort som jeg tror jeg vil smide rundt omkring.
    Det skal så lige siges at jeg kom til at skrive salgschef på kortet, det var bare for at se hvordan det så ud og slettede det igen, men det kom så med på kortet. Det ser ikke dumt ud, men det virker forkert på en måde.
    Men ja, det går nok alligevel. Det er et smadder flot kort som passer til min hjemmeside. Det er samme design.
    Det med Ginen var en super ide - jeg kørte faktisk forbi en bank igår som havde en gine stående, hvor jeg tænkte FEDT - og faktisk har jeg en gine som jeg fik for et fotoshoot for en veninde. Så kunne da godt have et par stykker stående :O) Det er god, billig/gratis reklame. Og på strøget i århus er der jo en miliard mennesker som hele tiden vil se den :O)

Rikke - linket virker desværre ikke :O(

• #19   5. mar 2009 Det vil jeg lige gøre smiley Tak skal du have for hjælpen smiley

• #20   6. mar 2009 Stine,var lige inde og se dine fotografier--hold da helt kæft,de er godt nok vildt flotte--kjolesyning og fotografering--du har sg'u da talenter så det kan ses.

• #21   6. mar 2009 Tak Bodil smiley

Jeg syr så ikke kjolerne selv. Men fotografierne står jeg 100% selv for. Ideen, billedet og redigeringen

• #22   6. mar 2009 Rikke - hold da op en fed side!!! TAK

Kommentér på:
Hjææælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce