1.377 visninger
|
Oprettet:
hundeavl eller dyreplageri??? {{forumTopicSubject}}
dags dato handlede i går om hundeavlere der indavlede nogle racer for at få en bestemt udseende, hviket resulterede i at mange hunde har virkelig slemme sygdomme i dag.
Jeg har selv en hund med DKK-bog, og jeg blev virkelig forskrækket over at sådan noget kan foregå i den britiske kennel klub. Håber ikke at "vi" er sådan her hjemme i DK.
Vil høre hvad i syntes - har i "race"-hunde, og er der opsat nogle regler inden for jeres race i form af, hvor meget man må avle på hver hund?
Hvor mange led ud mener i der skal være før man må pare to hunde..?
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 214
nov 2008
Men hvis man nu havde en af de "race"-hunde der var omtalt i går, som har slemme sygdomme. Vil man så ikke være mere forsigtig her hjemme. eller er "vi" lige så slemme som der ovre?
Jeg syntes bare at det er forkert at avle på hunde med risiko for at få sygdomme, fordi man avler for tæt i linierne. Det er jo på hundenes bekostning, det er dem som lider...
nov 2008
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 69 Svar: 374
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 184
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 803
feb 2008
Følger: 124 Følgere: 121 Hunde: 3 Emner: 167 Svar: 1.059
En blandingshund er da på ingen måde sundere end en racehund. forskellen ligger i at man ved racehunde kan se aner langt tilbage, ved blandingshunde kan man kun gisne om hvad de små individer munder ud i.
Jeg er IKKE imod blandingshunde, og jeg synes rigtigt mange af dem er skønne, men der forekommer da mange sygdomme hos dem også-de er bare ikke racebetingede....
Jeg synes det er uhyre vigtigt at man printer ind i baghovedet at det altså er en udsendelse fra england, som ikke går under fci, og at man i DK er miiiiilllllleeeevvviiiiidddtttt fra dem, da der er restriktioner og regler der skal følges for at få lavet hunde med tavle
Er ikke sur, bare uenig i at blandingshunde skal være sundere end racerene hunde eller hunde med tavle. Et fordel når de er med tavle er jo at man netop kan se hvordan familien forud er /ikke er ´relaterede til hinanden
Mvh maja
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 803
jan 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 67
Nu handler det ikke om blandingshunde, men man skal jo passe vildt meget på hvilke racer man får blandet. Jeg har selv en ren GD (uden stamtavle) og så kender jeg en der har en GD blandet med labrador. Prøv i lige at forestille jer hvordan det er at have en GD med damp rendende. Og så er det jo ikke engang det værste karaktertræk man kan ende ud i.
nov 2008
Jeg har haft en eneste hund med stamtavle, den var jeg uheldig med, den var syg fra ca ½ år gammel, og til vi fik den aflivet på grund af sygdom da den var 3 år, vi brugte tusind vis af kroner på dyrlægen til den, det har jeg aldrig været udsat for med mine hunde uden stamtavler, så NEJ; det var IKKE ironisk ment, men, men, så er det sagt, man skal aldirg blande hunde uden omtanke, lige med lab og golden er de så ens, at der aldrig vilske noget ved at blande dem
nov 2008
feb 2008
Men det er jo som tina også skriver ikke det udsendelsen handler om-overhovedet...
feb 2008
Folk skal tænke sig om når de laver blandingshunde...
feb 2008
nov 2008
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 9
hundeavl eller dyreplageri???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside