Gode råd søges {{forumTopicSubject}}
Vi har to dejlige "børn" på 1 år og 4 mdr. De er fra samme kuld.
Vi fik Felix da han var 8 uger, og Mila fik vi da hun var 11 mdr. Hendes tidligere ejer kunne ikke have hende mere pga. pladsmangel. (Sagde de)
Det har vist sig at hun har slem knæskade, samt dårlige hofter, så dyrlægen mente ikke hun blev en gammel hund, men det var der jo ikke noget at gøre ved, for hun var ikke plaget af smerter, vi begyndte så på en speciel kost fra Hill's for at prøve at stoppe udviklingen af slidgigt i knæet og hoften,
Men for ca. 2 måneder siden gik det helt galt efter hun havde været ude og lege med nogle andre hunde, og hun har siden da haft smerter hele tiden, og halter en del, eller trækker på benet. Vi begyndte så til svømning, da det jo skulle være rigtig godt, men hun kan faktisk heller ikke holde til det, 3 lille ture i vandet er hvad hun kan holde til, og bagefter halter hun meget.
De sidste to måneder har de stort set ikke været sammen med andre hunde, da hun jo ikke kan holde til det, og jeg har det så dårligt med at efterlade hende derhjemme, og tage Felix med ud og lege med legekammeraterne, for når han så kommer hjem er han jo træt, og hun er klar til at lege. (Hun er et rigtig energibundt, og har været det hele tiden.)
Vi er meget i tvivl om hvad vi skal gøre, for hun skal ikke lide for vores skyld, men hun er så glad en hund, det er utroligt den livsglæde hun udviser, men det påvirker jo dem begge at de ikke kommer ud og være sociale med andre hunde, de er jo kun sammen de to.
Jeg går på barsel d. 1. maj, og har snakket om at måske få hende aflivet derefter, da det vil påvirke Felix rigtig meget, også vil jeg gerne kunne være hjemme ved ham. Men hvad er bedst for Mila?
Har i nogle erfaringer, vil jeg meget gerne høre dem.
Beklager det blev så langt.
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 31 Svar: 196
Pyha det er trist at tænke på. Vi håber aldrig aldrig aldrig at Mangos knæ bliver rigtig dårlige igen. Det er ikke til at holde ud at skulle tage sådan nogle beslutninger.
Føler med jer.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Men hvis det var en af mine, fik de lov til at køre på fuld skrue, og smertestillende. Ja om det så bare var/er en uge eller mere, så er det sådan jeg ville gøre det. Hvis man har en meget aktiv hund, ska den også herfra aktiv. Syntes det er synd at begrænse en aktiv hund.
Og det er som sagt bare sådan jeg vil gøre det hvis det var mig og mine hunde, og jeg vidste de var uhelbredeligt syge.
Men sender mange varme tanker til jer Louise.
Gode råd søges
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside