4.578 visninger
|
Oprettet:
Min hund løber efter bilerne?? {{forumTopicSubject}}
Jeg oprettede dette emne tidligere i dag i det alm forum, men kom nu til at tænke det nok var en god ide at henvise til det herinde også, i håb om nogle af jer der har nogle gode råd..:-)
På Forhånd tak
Trine
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
en Border har brug for hjerne gymnastik og aktivering.........
man behøver ikke absolut træne på får, men skal tilbyde den en anden form for træning, agilit, rally, lydighed, spor, tricks........
og det at løbe efter biler, skal trænes væk.
beløn hunden når den kan gå ved siden af biler UDEN at bare så meget som at se på dem........
positiv træning kommer man længst ,med.........beløn for rigtig opførelse
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 530
Hailie gjorde nøjagtig det samme med bilerne.. men som **Skønheder med hjerne* * siger, så kan det trænes væk... Hailie stoppede dog, da hun løb med 110/t efter en bil, og ikke opdagede at der var en hegn... Er ikke i tvivl om at hun blev vildt forskrækket og samtidig slog hun sig en smule...
Men check denne hjemmeside, som Emmy har... hun har beskrevet en løsning:
http://hazyland-og-b.blogspot.com/search?q=Biljagt
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 299
Tak for jeres svar...
Jeg har fået mange råd i dag, mange forskellige, men må jo bare finde ud af hvad der passer på min hund. En ting er sikkert det med godbider hjælper ikke så meget da hun bare ikke gider dem...
apr 2006
mine drenges favoritter er olivers trainings bite, ost og frikadeller.
på frikadeller kan jeg få dem til at hoppe på tungen....næsten.
klikker træner du ??
måske det var en udvej.....
apr 2006
Ang kliktræning så nej ikke sådan. Jeg ville have gjort det, men efter at have købt en bog om det og læst den synes jeg ikke helt jeg kan forholde mig til det... Men jeg har meldt mig til noget hvalpetræning som desværre først starter op i slut marts men det er kliktræning, men jeg ved ikke om jeg ender med at melde fra det igen og så melde mig til noget alm træning, noget for dressurtræning.
Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal og ikke skal hvad det angår...
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 58 Hunde: 8 Emner: 398 Svar: 2.780
Nogle hunde jagter biler bare for sjov altså bare jeg keder mig og laver et eller andet. Andre, meget få, hyrder bilerne. Hvis din hund virkelig hyrder skal du have fat i den ellers nytter det ikke noget.
Jeg håber for dig at den bare keder sig.
Held og lykke
/Rikke
apr 2006
Nu ved jeg ikke hvordan man kan se om den virkelig hyrder dem eller bare gør det for sjov. Men kommer der en bil forbi så vil hun gerne rende ud mod den og når den så er kørt forbi render hun efter den. Dog får hun ikke lov til det, jeg siger NEJ og viser hende bestemt at det må hun bare ikke...
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 58 Hunde: 8 Emner: 398 Svar: 2.780
Personligt er det "no go" og jeg tager altså hunden i kravetøjet og forklarer den meget tydeligt at det ikke er en adfærd jeg bryder mig om.
Men prøv at få din på klikkeren
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 745
en udmærket gruppe for Border Collie-ejere og Border Collie fan. Der har det for nogen uge siden været en laaaang diskussion om hvordan man stopper hunde som jagter biler.
For en gang skyld var hyrde-udstilling og agilityfolk enige: Red din hund fra at blive dræbt: Tag fat i den! Lær den at det er forbudt at så meget som tænke BIL, endnu mindre kigge på den.
Læs HELE tråden!
apr 2006
Den får også klart at vide at det er NEJ til bilerne. Den får ikke lov bare det mindste eller hvad man kan sige.
Ang klikkeren så ved jeg endnu ikke helt min holdning til det.
Åsa:
Har prøvet på at gøre sådan at jeg kan komme ind i den grupppe du henviser til der da en igår allerede henviste til den, men ved ikke helt om det lykkedes for mig.
apr 2006
Ang. klikkertræning synes jeg du meget skal overveje det.........jeg synes det er en rigtig god måde at træne en Border på, og de "belønner" jo meget præcis, hvis man forstår at gøre det rigtigt.
apr 2006
Det var også min drøm til at starte med men efter at have læst den der bog stod jeg godt nok lidt af. Kan desværre ikke huske titlen på den, men de henviste til den ved dem jeg har bestilt hvalpetræning ved, da det er via klikker træning.
Men det er nok bare mig der nok tolker det jeg læser forkert. Jeg kunne i hvert fald ikke helt forholde mig til det jeg læste og kunne ikke helt sætte det ind i min dagligdag.
Men tror jeg gør det at jeg holder fast i det hvalpetræning med klikker som jeg har meldt mig til. Når jeg så har været der så kan jeg bedre danne mig et indtryk af om det er sådan Ziggy og jeg skal træne, eller om jeg skal fortsætte med noget alm hundetræning, ved en hundetræner som er jæger.
dec 2007
Følger: 44 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 706
Min hund løber efter bilerne??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside