{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

Så kom vi endelig igang {{forumTopicSubject}}

Så startede Apollo på sin Barf. Dejligt at se ham spise med så stor lyst, det er noget helt andet end det kedelig tørkost.
Vi startede med at købe lidt hos rigtig hundemad en god omgang blandet.
Han er startet ud med et par dage på kallun, og i dag er vi så igang med planen.

Vi købte noget tilskud til ham også, noget der hedder Seagreens Pet Granules, nogen der kender det.
Ville også høre hvad i andre brugte som tilskud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så kom vi endelig igang
  • #1   17. feb 2009 Ja det er dejligt, at se hvor stor hundens velbehag er når de spiser.

    Jeg har lige fået lagt en foderplan i Barfklinikken og mine startede med 6 dages kallun - så maven vænner sig til det rå, ved siden af får de lammefedt, hvidløgspulver, grøntsags- / vitaminpulver samt glucosamin. Og de stortrives og er allerede blevet meget flotte at se på i pelsen, og deres afføring er blevet formindsket væsentligt - så der er ikke så meget at samle op efter dem.

    Kender ikke det tilskud du benytter.


    / Trine


  • #2   17. feb 2009 Her bruges ingen tilskud, kun kød og ben =)

    min hund spiser hverken grønt eller tilskud, han er mester i at sortere, så jeg gider ikke forsøge ; )


  • #3   17. feb 2009 Gizmo får Hoka mix gelenk, med diverse vitaminer, sporstoffer og glukosamin. Har før prøvet pulveret, men det ville han godtnok ikke spise, så har købt tabletter, de kan knuses og gemmes i maden og det går fint :).Så får han et skvæt olie i, af det vi nu lige har stående.

  • #4   17. feb 2009 Nina får Koen ikke noget for hans HD?

  • #5   17. feb 2009 Giz - Jo han får for sine led når jeg husker det ; )

  • #6   17. feb 2009 Gizmo lader ikke til at have problemer med ledene endnu, men med de skæve stænger han render rundt med, får han jo nok problemer før eller senere, så glukosaminen er vist en god ting til ham smiley

  • Des (
    Des ( Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 47
    #7   17. feb 2009 Det dér glukosamin, hvad er det helt præcis det gør? Min hund har nemlig fået noget med bagbenet der gør, at han halter af og til. En af mine venner nævnte glukosamin, men har aldrig prøvet det...

  • #8   17. feb 2009 Det jeg bruger stammer vist også fra tang. men hvad er glukosamin og hvad er de forskellige ting godt for?

  • #9   17. feb 2009 Nu har jeg læst lidt om glukosamin og også noger der har nogenlunde samme virkning på led nemlig MSM (Methylsulfonylmethan).

    Andre der ved om tang bliver brugt i andre produkter. Jeg ved at tang indeholder store mængder omega 6, mere end fisk. så det lyder naturligt at det er sundt.


  • Des (
    Des ( Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 47
    #11   17. feb 2009 Jeg ringer også til dyrlægen imorgen smiley Der var som sagt bare en ven der spurgte om jeg havde prøvet det på ham, og det måtte jeg jo så svarer nej til....

  • #12   17. feb 2009 Hej Christa når du skriver naturligt glukosamin, er der så noget glukosamin man ikke skal bruge kunstigt ell lign. ?



  • #16   18. feb 2009 Ok jeg vil købe noget glukosamin, kan se at man kan få det til heste også sikkert det samme bare i en større bøtte som sikkert er billigere pr kg.


    Men det naturlige siger du at man kan finde i knuste skaldyr. Er det alle skaldyr rejer, krabber, muslinger mm. og i så fald kan man så ikke bare hente en god portion af det, og så en tur i fryseren, og derefter i den hånddrevne kødhakker og så velbekomme eller hvad? og i så fald hvor ofte skal de ha det naturlige og hvor meget?

    Uhaa mange spørgsmål.

    Og Esther, selvfølgelig går jeg heller ikke på kompromi med Apollo, men der findes altså andre muligheder end DBC, så jeg tager ikke alt hvad et firma siger for gode vare, det er trodsalt et firma der lever af at sælge deres egne produkter. Jeg vælger i stedet at se åbent på de forskellige forhandlere, tilføjer mit eget, lytter en del herinde og på andre hjemmesider og så bruger jeg det fra de forskellige som jeg tror på, for der er rigtig mange meninger om Barf og Råfodring.
    Jeg tror egentligt at de fleste herinde gør alt hvad de kan for at gøre det bedste ligesom dig.


  • #18   18. feb 2009 Kan man købe det naturlige glukosamin

  • #21   18. feb 2009 Enig enig. men jeg kunne forestille mig at et produkt som eks. glukosamin sagtens kunne findes på nettet til en billig pris ligesåvel som en kylling i rema nogengange kan være ret så billig. Og jeg er en af dem der gerne vil fodre barf, men prisen må godt holde sig på et niveau hvor jeg kan være med.
    Men en stor tak til jer alle for jeres indlæg. Det er rart at vi kan hjælpe hinanden


  • #23   19. feb 2009 Egentligt håber jeg på at få et par gode forbindelser til nogen der slagter en gammel høne ell. han i ny og næ.
    Hvad var det for et program, var det det hvor de viser hvor meget vand de propper i fersk kylling?


  • #24   19. feb 2009 Ja det er sygt. det bedste var om man kunne have signe egne i haven. for prisen for en øko kylling nærmer sig oksemørbrad.

  • #25   19. feb 2009 nå ok. det gør jeg. Også til mig selv.
    Hvorfor? hvis man må spørge


  • #26   19. feb 2009 Ja ok

Kommentér på:
Så kom vi endelig igang

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce