Shih tzu pasning/pleje.

Shih tzu pasning/pleje.

Medlemmer: 100
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
682 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

;o) ;o)

Takker for at blive medlem af denne gruppe...

Der vil sikkert komme mange spørgsmål fra mig da jeg ikke har ejet en shih tzu før og har planer om udstilling smiley

Nellie har netop fået sin første udfordring og har du lyst så kig forbi.... du skal selvfølgelig stemme på den hund du syntes er sødest...

Knus fra os...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ;o)
  • #1   5. feb 2009 Så har jeg stemt på Nellie - men kun fordi hun var sødest smiley

Jeg er selv 1. gangs hunde og shih tzu ejer og det er helt fantastisk (pånær underuld - det er da noget fanden har skabt)

• #2   5. feb 2009 har stemt på Nellie fordi hun var sødeste smiley og min mormor har haft Shih Tzu'er i et par år og har selv to nu så ved nogle få ting om dem og har også en bog med dem så lære mere og mere smiley

• #3   6. feb 2009 Jeg har også købt 2 boger - både om racen, pelspleje, råd og vejledning til udstilling...
    Har virkelig glædet mig til at få min helt egen hund - så nu har jeg Nellie og min mand vores dejlige schæfer Soraya. Det at have noget fælles når vi skal til udstilling blir bare så hyggeligt...
    Underuld kender jeg til fra soraya - men kan jo ikke rigtig sammenlignes i forhold... Tror det er vigtigt at have de rigtige redskaber som kam, børste, shampoo, balsam osv osv - samt at gøre sig til vane at børste hver dag i 10 min... jeg har en ide om at når jeg sidder og ser tv avis så børster jeg samtidig - har købt en blød børste som vi øver med nu så hun vender sig til tanken om at blive børstet...

Men hold da kæft hvor er de bare nusser de små hunde - min mand syntes jo ikke hun er en rigtig hund ha ha men jeg og ungerne er vilde med hende....

• #4   6. feb 2009 Forresten tak for stemmerne - border collien er nu også rigtig lækker - så syntes det skulle være 50- 50 smiler

• #5   6. feb 2009 Min mand spurtge mig om det var en hund jeg havde købt, når nu hun ingen snude havde!!!

Fifi opfører sig godt nok lidt som en kat. Men det passer mig fint. Hun er helt fantastisk. Jeg børster også i sofaen når jeg ser tv. 2 fluer med et smæk smiley

• #6   6. feb 2009 Helt enig Linda - 2 fluer med et smæk... :o)

Ha ha den med snuden har min mand også luftet - men tog ham i går på sofaen arm i arm med Nellie så vare nok ikke længe før de to er pot i pande smiley

• #7   6. feb 2009 Alex kan heller ikke nære sig med at skal ligge med Fifi i sofaen. De er jo heller ikke til at stå for smiley

• #8   6. feb 2009 Nej de er ej - de er bare super nuttede... Elsker det lille underbid griner... virker som en hel skovl når Nellie spiser...

• #9   6. feb 2009 Jeg synes desværre Fifi ikke spiser så meget efter hun var i løbetid i december. Har tænkt lidt på at skifte foder. Bruger Royal Canin til shih tzu. Hvad bruger du??

• #10   6. feb 2009 Hvor sjovt du skriver om foderet...

Soraya spiser jo to kopper 2 x dagligt
    ja og syntes jo ikke at Nellie spiser noget i forhold til griner højt...

Vi fodre også med Royal canin...
    Jeg fodre med mini 33 fordi det er mindre bidder end shih tzu fodret... men er planen at jeg vil overgå til shih tzu blandingen når hun er blevet lidt større...

Ved fra Soraya at når hun er i løbetid så kan hun spise konstant - når hun så stopper med at bløde så kan der godt gå en dag imellem måltiderne... hvorfor ved jeg ikke...

Men husk skifter du foder så gør det over en 14 dages tid... blande det op med den gamle for ellers kan de få tynd mave...

• #11   6. feb 2009 Det jeg køber er shih tzu junior. Det er indtil 10 måneder. Hun spiser kun halvdelen af hvad der står på posen. Hun er frisk og ikke anderledes end hun plejer og virker heller ikke tyndere.
    Måske er hun bare ikke så sulten her om vinteren??!!

• #12   6. feb 2009 Ja hmm der er jeg jo nok ikke ekspert nok endnu... ;o)
    Måske kan hun ikke så godt lide smagen - prøv at gå ned til din lokale dyrehandel og hør om de ikke har små prøvepakker... prøv evt junior 33 -den er Nellie glad for smiley

Ha ha men hun kan jo også nå at ændre sig - for har jo ikke været på fast føde så længe...

• #13   6. feb 2009 Ja - jeg må hellere få et godt råd ved en dyrehandel.

Skøn familie du har (har lige snaget jeres hjemmeside)

• #14   6. feb 2009 Tak skal du have - du huskede at lægge en hilsen i gæstebogen ik griner højt....
    Forresten er jeg vilde med dine tusser he he.

• #15   6. feb 2009 Det må jeg lige huske næste gang smiley

Tak - jeg er også glade for dem - men skal nok ikke have flere. Man må jo have en grænse

• #16   7. feb 2009 Jamen det kan da godt være de ike vil have hvad som helst smiley

Jeg har også kræsne børn - så hvorfor skal hun være anderledes?? smiley

• #17   7. feb 2009 Ha ha sød bemærkning...

Med hensyn til shih tzu hvalpe foder bruger jeg heller mini 33 fordi stykkerne er mindre en de små hjerte formede foder der er i shih tzu foderet...

Men selvfølgelige kan hunde sagtens være kræsende ;o)

Har lige nogle spørgsmål...

Nogle som kender en god hunde frisør når den tid kommer - gerne omkring Sorø, Ringsted, Køge, Slagelse området??

Nogle som kender et sted på sjælland hvor de har super mange forskellige sløjfer - og gerne dem med elastik bånd???

• #18   7. feb 2009 Jeg er fra nordjylland og søger selv en god frisør. Har klippet hende 2 gange meeen det er ikke helt det samme.

• #19   7. feb 2009 Ok...hmm nordjylland er nok lidt for langt ha ha ha ha 8)

• #20   9. feb 2009 hej..:)
    der er en super god hunde frisør i aalborg på kastetvej.. hende der ejer salonen, er nu super sød og klipper også rigtig godt.. smiley
    klipper mine to dejlige shih tzu´er kun hos hende.. smiley

Kommentér på:
;o)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce