{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.253 visninger | Oprettet:

Allergifoder?? {{forumTopicSubject}}

Hej...

Tror desværre at min hund har fået allergi, og hvad jeg har læst mig frem til og hvad dyrlægen ville gøre i første omgang er det at skifte til allergifoder, for at se om det er det der fremkalder allergien.

Ville derfor hører om nogle af jer har nogen erfaringer med Oliver's allergifoder "Oliver's Lamb"? også gerne erfaringer med andre typer allergifoder.

På forhånd tak:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergifoder??
  • #1   2. feb 2009 Prøv Orijen

Kender et par allergihunde der er blevet "allergifri" efter at være skiftet til dette foder smiley

• #2   2. feb 2009 Olivers lamb er vel ikke et decideret allergifoder?

Der er bare andre proteinkilder i, end i det normale, så vidt jeg er informeret. Deres nye "selected fish" er endnu en anden proteinkilde....
    - men hvis allergien er fremkaldt af et bestemt protein, er det da værd at forsøge...

-Hvis I ikke skal have lavet yderligere tests, er det vel bare at forsøge at give hunden en bestemt type mad i nogle måneder, for at se om det holder allergien nede...

I øvrigt har vi ikke helt så god erfaring med Olivers lamb (er ellers fuldt ud tilfreds med Olivers) - da "affaldsmængderne" er store... (læs: hun sked MEGET, mange gange om dagen)

Royal canin har fremstillet nogle forskellige typer allergifoder - du kan prøve at kigge på hjemmesiden

• #3   2. feb 2009 Orla får olivers med lam, og de anbefaler det til hunde med allergi. Orla har ikke allergi så kan ikke sige om det hjælper....måske netop på grund af foderet har han ikke allergi...

• #4   2. feb 2009 Jo olivers med lam er til allergihunde/eller bare som smagsvarriant...men det er allergifoder...

• #5   2. feb 2009 Og nu er det godt nok ikke allergifoderet (lam) vi fodre med, men vi bruger olivers og er MEGET tilfredse med dem og deres serivce og foderet er virkelig top kvalitet..ville aldrig skifte

• #6   2. feb 2009 Ja... Olivers kan bruges hvis hunden er allergisk overfor et bestemt protein - såvel som andet foder med andre proteiner kan benyttes.

• #8   2. feb 2009 jeg bruger kingsmoor original til Gucci, med godt resultat.
    http://www.kingsmoor.dk

• #9   2. feb 2009 ville først finde ud af hvad din hund er allergisk over for om det er noget i foderet eller om det er lagermiderne som mange hunde er allergiske overfor.

vores er selv allergisk over for lagermider og vi fodre konsekvent kun med BARF i dag og det har hjulpet helt vildt.

vi prøvede først med dyrlæge foder (eukanuba dermatosis) og der var en forbedring men ikke i forhold til nu...

kan kun give en stor tak til dansk barf center og deres tilknyttet dyrlæge center for alle deres råd og vejledning.

• #10   27. feb 2009 (link fjernet)

Kommentér på:
Allergifoder??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce