hest {{forumTopicSubject}}
Hejsa...
Nu ved jeg godt det her ikk lige er en "hesteklub" og at det ikk er sikkert der er mange der lige kommer fra det område jeg snakker om, men ville lige ligge det her ind alligevel.
Jeg kunne også bare oprette en profil på hestegalleriet, men da det ikke er min egen ville jeg lige prøve lykken herinde først, kunne jo være der var noget der var int.
Det drejer sig om en hest jeg passer nær lindved, tørring ogog uldum i en by der hedder Bøgballe.
Han hedder Gaston og er 13 år, han er en stor hest og for det meste sød og rar, men han kan have dårlige dage og er ikk så glad for at være alene. Dog har han kun lavet et par enkle bukkespring med os, men ikke noget vildt i det.
Jeg deler ham med ejeren som er blevet opereret i maven og derfor ikk rigtig kan magte ham selv, samt hun har børn og en hverdag der er godt fyldt op. Jeg har desværre kun tid til at være hos ham 1-2 gange i ugen, så derfor søger vi en der kan ride ham, lege med ham og sætte ham på plads når der er brug for det, så han er til at styre når ejeren har mulighed for at være der.
Personen skal være over 18 og have kørekort/ mulighed for at kommer der ud da der ikke går nogen busser. Personen må ikke være bange da han ellers løber om hjørner med en...
Vi mødes tit og hygger ejer og jeg med Gaston og har let ved at deles og ingen problemer med at enes.
Billeder og oplysninger om ham kan vi sende over mail:o)
Hvis nogen er int. eller kender nogen der er så send en besked til mig herinde eller en mail til: sofietoft@gmail.com
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
jun 2008
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 772
Han har ikk været til stævner og har stået hjemme på en gård ejer en gang havde. Nu er hun flyttet og jeg lærte ham at kende da han stod kort opstaldet hos nogen ind til hun kunne finde et nyt sted. Der var han en kryster og slet ikk til at styre. Vi fik ham flyttet ud hvor han er nu og han er faldet godt til og opfører sig nogenlunde pænt... der er aldrig rigtig noget ballade når man rider ham, men han er super stærk på staldgangen og har haft en mani med ikke at ville have hovedtøj på.. dvs. han er stædig og man skal kæmpe nogle kampe med ham en gang i mellem, men så når man har vundet er han sød ind til han finder på det næste han har lyst til at drille med, men man kan mærke at der sker fremskridt jo mere man arbejder med ham:o)
Hendes intentioner er ikk at starte stævner med ham, men bare at hun kan magte ham når hun har muligheden for at komme der ud og den der skal hjælpe skal have tid og muligvis også betale en smule for det.
Så han kan ikk det helt store og bliver mest brugt til "hyggeridning":o) Men har brug for at blive holdt igang ellers laver han nykker:o)
feb 2008
Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 300
jun 2008
Ja der står en del heste, kan ikk lige huske hvor mange men i hvert fald 25 andre. Der er ridehus dog ikk så stort som standard men man kan sagtens være der... og udendørs ridebane også...
jun 2008
jan 2008
Lyder rigtigt godt at der er ridehus, hader nemlig at ride uden for i det her dårlige vejr *G*
jun 2008
Ser lige hvor mange henvendelser der kommer:o)
Hvor lang tid har du redet? Og har du mulighed for at komme der ud flere gange i ugen og også give et lille bidrag til ejeren??
KNuZ
jan 2008
Jeg har ikke redet seriøst det sidste år da jeg ødelage min skulder, men vil rigtigt gerne igang igen.
Jeg kan ride ham 3-4 gange om ugen hvis det er, og alt efter hvor meget hun skal have kan jeg selvfølgelig også give et bidrag til ejeren :O)
Har han forresten dækken på? (Anette ved hvorfor jeg spørger *GG*)
jun 2008
Ja han har dækken på men hvorfor??
feb 2008
Jeg er ikke intereseret i at ride ham, har ikke tid.
Karina og jeg har jo redet lidt sammen, så kan være jeg kommer med og hjælper lidt til, hvis hun får lov at passe ham. Det ville være hyggeligt
jun 2008
I behøves ikk at ligge noget ind på hestegalleri endnu for mener ejeren selv har en profil der inde, men er ikk sikkert og ville lige se om jeg ikk kunne finde nogen her inde i første omgang, så hun ikk behøves at finde en:o)
feb 2008
jun 2008
Ok, ved heller ikk om hun har profilen der inde mere, men hun har travlt med børn og er igang med at bygge hus, så har lovet hende bare lige at prøve lykken her inde, hun har vidst prøvet lidt på nettet før men det har ikk rigtig givet pote, så ville bare lige gøre hende en lille tjeneste og se om jeg kunne hjælpe hende..
feb 2008
Det er et lækkert sted, stalden er simpelthen så lækker.
Jeg er blevet så nysgerrig, en skam jeg ikke kan finde Gaston på HG. Karina må med ud og prøve ham.
jun 2008
Men jeg er i hvert fald rigtig glad for at være der ude, det er skønt:o)
Men ja Karina kan lige snakke med ejer i aften hvad hun siger til det:o)
hest
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside