850 visninger
|
Oprettet:
# En gang berner - altid berner :O) #
13. sep 2006 Følger: 108 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 466 Svar: 2.027
13. sep 2006 Følger: 108 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 466 Svar: 2.027
velkommen {{forumTopicSubject}}
Vil byde alle de nye velkommen :o)
Håber i vil tage brug af gruppen - her kan i få hjælp til alt mellem himmel og jord og har i blot brug for en hyggesnak så er i også velkommen til det :O)
I kan starte med at præsentere jer selv: og ligeledes kan vi andre - måske jeres nabo er her uden at vide det. *GG*
Men velkommen - dejligt med flere bernere og husk:
EN GANG BERNER - ALTID BERNER :o)
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 280
Marianne A
Vejle
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 358
Og det er med hilsen fra Kjeld fra Herlev.
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 12
Jeg må ihvert fald være en af de nye, det er min første Berner jeg har nu, har haft Schæfer før, men da vi ville have en lidt mere rolig hund, p.g.a. alle de småbørn vi får ynglet frem:-) faldt valget på en Berner, hun er ca 5mdr nu, og en rigtig lille bandit, og allerede bedste venner med vores datter på 17mdr. hvad den ene ikke kan lave af ulykker, det kan den anden. Så jeg er overbevist om at vi har valgt en race, vores børn vil få meget glæde af.
Men engang Berner, altid Berner?? Kan det nu også passe? Ja det må tiden jo vise, har ellers en ide om, at jeg skal ha Schæfer igen engang, men det kan jo også være man bare skal have begge slags?
Hilsen Frank fra en lille by der hedder Over Jerstal, tæt på Vojens i det søndejydske
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Lidt skægt Frank, jeg har ogsa altid haft schæfere (har slidt 3 op ;o)) men blev præsenteret for Nadja (vores første Berner) mere eller mindre ved en tilfældighed. Vi faldt pladask for hende, og ud fra hvad vi læste/hørte om racen, synes vi egentlig at racebeskrivelsen passede godt til vores livsform og omvendt. Så vi sagde meget hurtigt ja til at indlemme hende i familien.
Og for at gøre en lang historie kort, så er vi nu på nr. to Berner Balou - og det er ihvertfald en pragtfuld hunderace - og en helt eminemt familiehund.
Men iøvrigt velkommen til alle de nye, og tillykke med jeres små og store bamser.
Mange hilsener
Kirsten fra Lundforlund (5 km fra Slagelse)
sep 2006
Følger: 108 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 466 Svar: 2.027
Jeg bruger alt min tid på mine to prinsesser. Vi går til udstilling flere gange årligt. Interessere mig meget for at gøre noget godt for racen og få noget nyt blod og gode linier ind i racen.
Jeg er træner på aalborg berner sennen træningsplads: www.bernersennen-aalborg.dk og bruger alle mine lørdage derude stort set
Vi er som sagt fra nordjylland. Oprindeligt fra aalborg men lige flyttet 3km udenfor Skørping i en lille by ved navn Hellum. Er altid klar på en playdate hvis i skulle være i området.
Har pt mine to piger men der skulle gerne komme en han til om 1 år - 1½ år, vi får se :O)
mar 2008
sep 2006
Følger: 108 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 466 Svar: 2.027
mar 2008
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 298
Vi er et par, på omkring de 30 år, der om 10 laaaannnggeeee.... dage skal hente vore lille berner bamse Bernhard. Vi bor i Hald Ege ved Viborg og har skov og hundeskov omkring os. Det er den hundeskov der er berner gåtur i hver anden søndag.
Det er vores første berner, ja faktisk den første hund ever, men det har været min drøm så længe jeg kan huske at få min egen hund. Vi overvejede mange racer, og var ude at se flere forskellige racer hvalpe, men til sidst faldt valget på denne dejlige race. Den passer, af alle dem vi har set på, mest ind i vores rytme og temperament.
Jeg glæder mig meget til alt det hårde arbejde med at socialicere og vejlede Bernhard i den store nye verden han træder ind i, i uge 7. Jeg kommer helt sikkert til, at trække på jeres erfaringer herinde, som jeg allerede så småt er startet på :o)
Det var lidt om os :o)
mar 2008
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 124
Vi har heller ikke været her så længe. Vores Baloue er 7 mdr. Og er vores første hund.
Vi er rigtig glade for at vi har valgt en berner. Vi er helt solgte. Så planen er, at når vi engang får noget mere plads, så skal vi have 2 c",
Vi er i øvrigt i midten af 20érne bor på fyn, nærmere betegnet Sanderum.
God dag til alle
mar 2008
velkommen
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside