HD :( {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen
Kiwi og Jeg er nye herinde i denne gruppe, så kort om os.
Kiwi er en (ægte) langhåret schæfer på 7½ år, hun har allergi og som følge af dette har hun været på prednisolon i den del år - dog på meget lav dosis, jeg ved godt det ikke er sundt, men desværre hendes eneste alternativ *øv*
Så fandt jeg en anden løsning og fik hende ud af pred. det bevirkede at hun begyndte at halte og havde lidt/meget svært ved at rejse sig, springe op i seng (ja ja ved det godt) osv. Først troede jeg hun havde skadet en muskel eller et ledbånd for hun sprang forkert ud af bilen mens det var glat....
Men efter flere omgange med hundemassage m.m. (er selv hundemassør) havde det ikke hjulpet særlig meget, så fik jeg taget et billede af hendes hofter
HD/Hundeartrose....fy for den da.
Hun kom på RheumoCam/MetaCam det hjalp fint, men hendes allergi gik amok i stor stil.
Resultatet er at hun nu er kommet tilbage på Prednisolon og Kodein, det hjælper ok, hun virker i fin form, dog kan jeg se en lille smule trækken i den ene hofte når hun går.
Jeg har undersøgt muligheden for guldimplantat, er der nogle af jer der har erfaringer med det ?
Ved godt det er individuelt hvordan det virker, men vil da gerne høre lidt fra jer *Ss*
Ha' en dejlig dag allesammen !
KH
Mette & Kiwi
feb 2008
Følger: 73 Følgere: 68 Hunde: 9 Emner: 73 Svar: 1.462
Jeg ved at det med guldimplantat har været oppe før, prøv at søg på emnet her i HG
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
jeg har ingen erfaring med guldimplantat..
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Min tøs (også schæfer) har hd i sværeste grad i en alder af kun et år og en måned.
Jeg har lagt den plan, hun nu er på rimadyl (andet virker ikke på hende) og får tilskud i kosten. I denne tid bliver hun trænet op til hun er i absolut topform.
Når vi når derhen, tager jeg rimadylen fra hende og ser hvad der sker. Kan hun ikke klare sig uden smertestillende, prøver vi guld. Hjælper det ikke, ja så er hun for meget brugshund til at kunne leve et godt og indholdsfyldt liv.
Min dyrlæge har gjort meget ud af at fortælle om "sikkerheden" ved de forskellige muligheder. og man skal være klar over det er fifty fifty ved guld, så forventningerne ikke er for store.
Så mit råd er. gennemgå ALLE muligheder (incl. helbredelsprocenten), læg en plan med et mål for hvad du kan accepterer på hundens vegne, og så hold dig til den.
Tanken om hvad det KAN ende med er ubærlig, men ved at lave en handlingsplan med et bestemt mål, tror jeg man er med til at mentalt forberede sig til den dag hvor man måske må se i øjnene det ikke er værdigt for hunden mere.
Undskyld mit lave indlæg der slet ikke svarer på dit spørgsmål, men jeg synes jeg lige ville fortælle, du ikke er alene om at være i hd-helvede, og hvordan jeg har valgt at gribe tingene an.
Knus herfra...........
jun 2005
apr 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 13
Mange tak for alle jeres svar og hilsner.
Jeg har ikke en grad på hendes HD, da den ikke er bedømt, men den er ikke pæn
Rimadryl, Previcox, MetaCam/RheumoCam osv. er alle forsøgt, men pga, allergien kan hun ikke undvære Prednisolonen, har ellers prøvet at finde alternativer, men det går helt galt.
Håber på at ha' hendes billeder i dag, da jeg har fået kontakt til en superdygtig dyrlæge, alene telefonsamtalen gjorde mig mere rolig
Jeg har lavet en plan for hende og den ender (forhåbenlig) lykkelig.
Synes jeg har taget højde for alt.
Har i skrivende fundet et godt præparart der indeholder 500mg Glocosamine, 400mg Chondroitin og 200mg MSM, det skulle være den ultimative blanding !
Dejligt at der er så mange der er søde at lægge indlæg, det betyder alverden
Knus
Mette & Kiwi
jan 2005
jun 2005
Jeg giver dobbelt dosis her de første måneder for at får fut i tingene :o)
jan 2005
jun 2005
Jeg har i Matas købt en der hedder Eye q.
Den indeholder omega 3-6 og olie fra kæmpenatlys.
Ubi har fået den i nu 2 uger og den er fantastisk (og dyr !)
jan 2005
Det må blive til den næste 1. så:-) Jeg har lige købt glucosamin osv..
jan 2005
apr 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 13
Ja da ...
håber et link er ok i gruppen...
http://www.vitaviva.com/Store/product/Glucosamine-Chondroitin-MSM,2664,805,da.aspx
Min dyrlæge har sagt god for det
God Weekend Allesammen
Mette & Kiwi
jan 2005
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.540
Jeg har selv stået i den situation at have en hund på 6½ der sprang korsbåndet. Fik hende tjekket fra top til tå før jeg valgte at give hende chancen. Var det derimod min han på over 7 år så havde jeg taget det svære valg og aflivet ham da han for det første ville have så svært ved at holde sig i ro (han er damphund med et energiniveau på 5 ud af 5). Han har slidgigt i forvejen.
Så tænk det godt igennem før du beslutter dig for en operation på en hund i den alder, der har skavanker i forvejen.
HD :(
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside