{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Kig her :) {{forumTopicSubject}}

Jeg søger en del hjælp faktisk (gerne for folk som har malteser også).

1. Jeg vil til og have min hund klippet, og har hermed et par spg. vedrørende dette:

Han bryder sig ikke rigtig om at blive rørt i hovedet, andet end af mig, og det skal være meget meget blidt. Men da hans hår gror ud over øjnene, er klipning herved jo et most for at han kan se noget.
Hvordan vænner jeg ham til at få en saks hen foran hovedet, så han ikke går i "panik" og bliver bange for at skulle til hundefrisør?

2. Til malteser-ejere:
Jeg har det problem, at når vi har været ude og gå tur og han har løbet meget sammen med vores anden hund, når så han kommer ind og ligge i stuen bagefter, så begynder han at halte og gør det sommetider også når vi er ude at gå.
Har fået min dyrlæge til at mærke på det, og hun siger, at det er den "kop" der er inde i skulderen, som genere ham, ved at den er gledet lidt fra hinanden og når den så kommer i ro, får han ondt.
Spørgsmålet til jer er så: Har jeres hund haft samme problem, i så fald, hvad gjorde i?
Min dyrlæge siger, at hvis det bliver ved, skal han i røntgen og i værste fald opereres, men dette kan jo også have dårlige konsekvenser og gøre det værre.

3: Han får sådan noget "søvn" i øjnene, sådan noget rødt noget. Lige så snart jeg vasker det af, kommer det igen. Hvad gør i når jeres hunde har søvn i øjnene?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kig her :)
  • #1   21. jan 2009 Kære Camlilla P.

    Jeg har godt nok ikke en Malteser, men en Clumber Spaniel - Men har oplevet begge ovenstående ting med ham.

    Halte
    Ismo hoppede på et tidspunkt ud fra en opsats, som hvalpe i "fjolleperioden" gør, og han begyndte at halte voldsomt. Vi tog ham til dyrlægen som kunne mærke, at hans skulder havde været af led og den fordi hvalpe har fleksible led var den hoppet på plads igen, derfor fik han smertestillende i en periode, og han skulle holdes i ro i 14 dage (svært med en hvalp på 6 måneder). Hans halten holdt dog ikke op, og han blev derfor røgent fotograferet, og de viste ingen ting. Så konklusionen blev, at det var muskulaturen, sener m.m. som havde foretrukket sig i forbindelse med skulderen. Ismo er holdt op med det, men leger han vildt med andre og bliver ”stødt” på skulderen kan han godt halte igen. Vores dyrlæge holder løbende øje med det, men mener pt. ikke det er et problem.

    Ved ikke om det er det samme med din….

    Øjnene
    Ismo har desværre entrepion på begge øjne, hvilket betyder at hans øjenlåg er for stramme, og hårene konstant generer øjet. Dette giver meget ”snask” i øjnen…. Hvilket betyder at han skal opereres her om 14 dage, da hans hoved da er næsten færdig udviklet. Ved ikke om din Malteser kan have det sammen….?

    Hilsen Louise


  • #2   21. jan 2009 Har skrevet inde på et andet forum, angående de samme spg. Der fik jeg at vide, at det med søvn er meget normalt for Maltesere, så det er vist ikke de samme som din. smiley

    Det med haltheden lyder meget som Casmirs, vi tror nemlig, at han halter, fordi han har for travlt, når han og vores store kleiner münsterlænder hopper ud fra bagagerummet i bilen, så han hopper ned og løber i fuld fart. Men vil prøve at have ham røntgen fotograferet og tjekket, nu her i februar, hvor vi skal ned til 1 års tjek med ham, og hvis det ikke er blevet bedre, må pengspungen jo nok frem, selvom den ikke er stor pga. SU, men vil hellere have en smertefri, sund og rask hund, end en hund der muligvis lider.

    Mange tak for din hjælp!


Kommentér på:
Kig her :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce