Hjælp med bistandsregler? {{forumTopicSubject}}
Ved godt at det er hunde galleri, men håber virkelig en kan hjælpe mig, og ved ikke hvor jeg ellers skal prøve at finde et svar!! LÆS VENLIGST
For ca 2 år siden vågnede jeg op, og kunne se jeg snart havde spildt hele mit liv på bistand, og ville bare ud af deres system i en fart..
Pga min fortid har jeg ekstem dårlig økonomi,Står i RKI osv.
Ud af 9200 ca har jeg ca 2600 om måneden til mad,smøger og andet hygge til tyson og mig,og mit tidliger misbrug har resulteret i at mine tænder har det rigtigt dårligt, og jeg tit har mange smerter og kun lige magter turene med vov..
I april 2008 søgte jeg om hjælp til tandudtrækning og til gebis og ialt skulle jeg bruge 31.000 kr!!
11.678 var hvad de ville hjælpe mig med, i brevet de havde skrevet, skulle jeg lave en afdragsordning med tandteknikkeren, på 2700 om måneden(jeg har kun 2600)
Ud af min indtægt på 9200 om måneden, ville de kun godkende min husleje,som er på 3100 kr, og 100 til el om måneden, så ergo har jeg ifølge dem Røvenfuld af penge!!, men hvem i den her verden har kun husleje som en udgift???
Mit store problem er at jeg ikke kender paragrafferne, og tror min økonomiske(GUD) sagsbehandler hader mig!!!
Er så fustrerret over at resten af mit liv afhænger af om kommunen hjælper mig... De har lånt mig 9000 kr til indskud i min lille 1 vær her, hvordan kan de så tro jeg kan finde så mange penge, som jeg har brug for til de S.... tænder,Hele mit liv er påvirket af mine tænder, hader at møde nye mennesker, smiler altid med hånden for munden, og har tabt mig 6 kg på 2 mdr, pga jeg ikke kan spise for smerter, og bare er så langt nede psykisk..
Håber der er en klog derude et sted...
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
mar 2008
Følger: 66 Følgere: 68 Hunde: 7 Emner: 442 Svar: 1.700
sep 2007
Følger: 120 Følgere: 107 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 552
håber jeg i hvert fald for det der er noget svineri
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
jeg vil råde dig til at låne 'social ABC' på biblioteket, der står en masse i man kan bruge. Jeg kender en der for et par år siden fik betalt 'en ny mund' af kommunen, da hendes tænder hæmmede hende i sådan en gard at hun isolerede sig og ikke kunne komme på arbejdsmarkedet.
for maaaaange år siden, blev jeg alene med min datter og stod på et lille værelse hos mine forældre, og kunne ikke få hjælp. Min storebror var så sød at give mig bogen, og jeg sad og fandt §'er og fandt hjælp til hvordan jeg skulle sige tingene. Da jeg følte mig rustet gik jeg på kommunen, og klaskede bogen i min sagsbehandlers bord, og pludselig ville han godt hjælpe:-) ved godt at der er lavet meget om på reglerne de sidste år, men den er en god hjælp.
feb 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 299
Og at få ny sagsbehandler her i Slagelse kommune, er umuligt, fordi der sidder 1 person, men ALT for mange sager i forvejen....
Min mor har ringet til dem oseaner af gange, fordi jeg gik så langt ned, så hun måtte ringe og prøve at få fat i min egen sagsbehandler, har ringet på kommunen nok ca 1 gang om dagen i gennemsnit, i 10 mdr, og lagt beskeder, og ringe noget mere, ikke en´gang har jeg selv snakket med hende min sagsbehandler????
Undskyld men var jeg invandre og havde brug for en tolk til flere hundredei timen, havde jeg fået det??.. jeg render rundt med betændelse i mine kæber, og kan sætte sig i hjernen har min læge sagt??? Hallo hvorfor render jeg så stadig rundt med det?? 10 mdr efter
Jeg har knoklet hele sjælland rundt for at finde en endu billiger pris, men er fandeme svært i vores dyre tandlæge land....:-(
Skal til møde på onsdag, hvor jeg forhåbentlig blir bakket op af 2 sagsbehanlder, og sammen skal vi skrive et langt brev til den kælling som sidder med min sag, og forklare hende at uden min hund, var jeg her ikke, så han er en nødvendighed for mig, og uden min pc og net, ville jeg totalt isolere mig, og min tlf er vigtig da min datter bor hos sin far,68 km væk(efter mit valg for 2½ år siden) Alt sammen er en nødvendighed for at jeg kan fungere, jeg har ikke engang tv kanaler, for er der ikke råd til!!
feb 2008
Tusind tak... lige præsis det jeg kunne bruge til noget..:-)
Har ikke meget overskud tilbage til at kæmpe, så det med fonder osv, kan jeg slet ikke overskue, men tak for ideerne...
jan 2008
Har I ikke, i kommunen, et sted hvor du kan mødes med andre i samme situation som dig? Hvis I har, så er der som regel tilknyttet en socialrådgiver, som kan hjælpe, og de er der for DIG, og ikke for 'kommunen'. De er ikke så 'farvede' af systemet, men er mere på borgerens side. De sagsbehandlere som sidder på kommunen, har en masse sager og har svært ved at komme igennem på et højere plan.
som udgangspunkt skal de jo være der for borgerene, men er meget tidspressede og overbebyrdede pga. kommunesammenlægningerne.
Jeg siger ikke dette, fordi jeg holder hånden over sagsbehandlerene, for jeg har selv været i systemet i 6 år efter en arbejdsskade, så jeg kender til den afmagt du føler:-(
Håber for dig at du kommer igennem dine kampe med hovedet højt, og tænker på hvad der venter dig på 'den anden side'
jeg har tit bildt mig selv ind at: Det jeg ikke dør af, det bliver jeg stærk af, og den holdning har hjulpet mig mange gang;-)
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 851
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.205
feb 2008
Jeg har bare fået lov at gå i mange år, også fordi jeg er flyttet meget(fra problemerne??) så først da jeg råbte på hjælp fandt de ud af at jeg også var i live stadig??
Var til en psykologisk vudering i roskilde, og Er vudert til psykolog hjælp,haste haste og det er 2 mdr siden???? intet er sket?
Og jeg har hjemme besøg fra kommunen, af en som skal hjælpe mig, men hun kan intet gøre med penge? kun den S.
Og jeg vil ud af systemet, så nej skal ikke have en pension?!
jan 2008
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.205
på bistan,prøv at se om du ikke kan starte med lidt skole på vuc ,så den vej at komme ud i arbejde måsked.Siden hen
jan 2008
feb 2008
Enten i voksenlære eller andet god løsning, fordi jeg snart er så GAMMEL...smiler
jan 2008
feb 2008
jan 2008
Hjælp med bistandsregler?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside