Hjælp... AKUT. {{forumTopicSubject}}
Jeg er helt vild nervøs for min lille skat. Hun har stort set ikke sovet i nat! Vågnede flere gange ved at hun satte sig ned på gulvet eller lagde sig ned under sengen! Dette er ALDRIG sket før! Når jeg så endeligt fik hende op rystede hun...
Da vi så, efter en hård nat syntes jeg, vågnede og skulle ud og gå, gad hun nærmest ikke! Hun blev siddene i sengen et stykke tid men kom så til sidst! Mærkede hende på maven og syntes at hun var lidt hård... (hun er i løbetid)
Da vi var ude og gå gik hun bag mig hele vejen og lige inden vi kom hjem satte hun sig pludselig ned og så væltede det ellers bare ud med opkast... Er virkelig nervøs! Har ringet til vagtdyrlægen og vi blev enige om at vi skulle tage derind når de åbner kl 8! Så jeg har meldt afbud på mit job og sidder med hende i sofaen nu! Hun sover men ryster når hun trækker vejret indad...
Ihh... Nogle beroligende ord med på vejen ville være dejligt...
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Godt bedring
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 114
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.977
Tulle havde os slem opkast på et tidspunk og kom på diæt kost fra dyrlægen omkring en uges tid før hun ku spise normal kost igen.. dette var dog pga hun havde spist for meget mad for hurtigt mente dyrlægen.
men bar det de kaster meget op det virkelig ikke sjovt:(
stakkels hende håber det gik godt ved dyrlægen og vi høre fra dig:)
jan 2008
Vi har også prøvet flere gange hvor rosa har haft opkast og været på diæt, men hun har dog aldrig været så sløv og så meget ved siden af sig selv...
aug 2008
jul 2006
jan 2008
Dyrlæge mente at hun havde fået en slem maveinfektion og Rosa fik derfor to indsprøjtninger! En med antibiotika og en der var kvalme stillede! Udover det fik vi to forskellige slags tabeletter med hjem og noget zoolac...
Da vi så står derinde og snakker kommer jeg ´til at kigge hende ned i hovedbunden og syntes at hun er blevet lidt bar der! Dyrlægen kiggede på det og gav mig ret og hun tog derfor et skrab på hende for en sikkerhedsskyld... Og nu har hun så også fået hårsækkemider! Jeg var bare lige ved at bryde sammen for jeg har bare hørt så meget dårligt om det... Kan bare ikke bære hvis hun i værste tilfælde skal aflives. Men trøster mig med at vi opdagede det tidligt og hun er 1,5 år... Dog sagde dyrlægen at der var mange! Så lige nu er jeg bare helt rundt på gulvet...
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
Det lyder som da min Enzo havde betændelse i hans tyktarm og det er bare slet ikke sjov.. Der sjov vi heller ikke hele natten.... Men så fremt det er noget i den stil, så kan jeg trøste dig med at pillerne virker hurtigt! Så hun burde snart være frisk igen.
Men det er da også noget trist med de hårsækkemider der. Det er sku noget fanden har skabt.....
Sender varme tanker
jul 2006
Tror ikke du skal frygte hårsækkemiderne, dels er de opdaget i tide og dels på et lille område - så slå koldt vand i blodet, det virker til at din dyrlæge har rimelig check på det med bahandlingen af demodex.
aug 2008
og heldigt at hårsækmider blev opdaget så de hurtigt kan blive behandlet:)
tror ikk du skal være så nervøs mange bliver helbredt hvis bar de får den rette behandling..
okt 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 95
Tænker på jer. Ved at det er svær ,men bliver bare så bange for at miste det man elsker, holder af.
Skrive hvis du har brug for at snakke.
Brigitte Perle
jan 2008
Da vi kom hjem sov vi lige 2 1/2 time sammen inde i sengen og det var ihvertfald noget vi begge kunne bruge - hun virker mere frisk nu
Er også dejligt vi har opdaget de hårsækkemider selvom symptomerne var meget små! Hun har fået noget advocate imod det og hun skal have det hver 14. dag selvom det normalt kun gives engang i mdr. Da jeg skulle købe det kiggede ekspedienten på mig og sagde : "Så må hun være hårdt ramt"!! Jeg blev sådan helt paf og sagde bare noget i retningen af at det var for at være på den sikre side...
Men virkelig dejligt med de beroligende ord...
jan 2008
Jeg ved godt at det er noget forfærdeligt noget med hårsækmiderne... Har snakket med en opdrætter, som heldigvis har en del forstand på det, og dyrlægen var også utrolig dygtig, og forklarede og fortalte i lange baner.... Det er ikke antibiotika han har fået, da det kan føre til hundens død hvis den har hårsækmider...desværre er der simpelthen ikke nok dyrlæger der ved det....
Rosa fik antibiotika i dag??? For det med maven, er det så bare skide farligt eller?
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 132
jan 2008
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 132
jul 2006
STOP........ det er ikke pennicilin der er farligt når man har demodex, men derimod prednisolon ( altså kløestillinde binyrebarkhomoner) Din hund skal netop have pennicilin både for det med maven, men også fordi der er betændelse i hårsækkende. Man ved at Advokate ikke altid virker ( da det ikke indeholder ivermecetin) men mange dyrlæger vælger dette spot on prudukt i første behandling. Hvis dette så ikke virker og de hårløse pletter breder sig, så er det som regel at dyrlægen går over til ivermectin produkterne såsom Iwomec eller Interceptor. Men rolig - det skal nok gå
jan 2008
Ja jeg er måske lidt "flyvsk" lige nu, men ønsker kun det bedste for Rosa og at hun bliver rask igen :o) :o)
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 17
Øv at du har fået maveinfektion! Poxy har som du ved også hårsækkemider, og er lige startet på anden behandling- men vores dyrlæge snakker ikke noget om aflivning så tag det roligt, det skal nok gå!!
jul 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 32
Knus fra mig og Freya
jan 2008
Og hej Lykke og Freya.... Ja håber også at det kommer til at gå godt! Hun har det allerede meget bedre i dag og kan faktisk ikke mærke på hende at hun har været syg! Det er aldrig rart at opleve ens hund syg...:o(
Knus knus
Hjælp... AKUT.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside