Hundens ve og vel

Hundens ve og vel

Medlemmer: 744
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
992 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Sukkersyge? Sukkersyge?

min tæve Freja på snart to år, drikker utrolig meget og tisser derfor os meget.. og på det sidste har hun tabt sig meget selv om hun har stor appetit og spiser meget... et familie medlem nævner for mig om jeg har fået tjekket hende for sukkersyge, og jeg undersøger lidt på nettet og freja har 2 ud af 3 symptomer.. det kan jo os være noget andet, men tror nu jeg vil ringe og snakke med en dyrlæge imorgen.... men nogen der kender til sukkersuge hos hunde? eller ved hva der ellers ku være med hende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sukkersyge?
  • #3   1. jan 2009 Hun kan også have livmoderbetændelse, det giver de samme symptomer

• #4   1. jan 2009 lina: ja efter hva jeg kan læse bliver det et stort arbejde, jeg håber virkelig ik hun har det, hun har i forvejen husstøvmideallergi, og får vacciner for det, dyrlægen sagde der ikke var nogle bivirkninger ved det, men jeg vil da helt klart ringe og snakke med en dyrlæge og høre om det kan være nogle bivirkninger og vil da os ha hende tjekket, tænk hvis hun har det og vi ik ved det, det skal jo behandles...

• #5   1. jan 2009 mette + lene: jeg vil helt klart os høre dyrlægen ad, og få hende undersøgt...

maj-britt: ja det har jeg os tænkt på hun, slikker sig nemlig meget bag i, men så jeg kommet lidt i tvivl om det kan være hun er ved at komme i løbetid, men sådan plejer hun ik reagere på det..

men undersøges det skal hun!

• #7   1. jan 2009 Hvis din hund får binyebarkhomoner ( prednisolon) i hendes vacciner/medicin medfører dette øget tørst og hyppige vandladninger.

• #8   1. jan 2009 Lena: jo det er kun ved tæver, det er noget med hunhormonet, derfor er tæver os mere udsatte for at få sukkersyge, det står der på netdyrdokto, jeg har os planer om hun skal steriliseret da hun jo nu har fået allergi og ikke skal bruges til avl, hvilket hun heller ik er købt til, men nu skal hun ik, og sidst hun var i løb var hun falsk drægtig og har læst at dette kan de komme efter hver løbetid og det ville være synd for hende...

• #9   1. jan 2009 Gitte: hun får ikke binyrebarkhomoner, hun får kun de allergener der er i den vaccine, altså husstøvemide...

• #11   1. jan 2009 ja jeg undre mig nemlig os over hvor meget hun tisser, hun er jo en lille beagle på 11kg og ja nogle gange kan hun heller ik holde sig, og selvom hun bliver luftet inden vi går i seng, så har hun tit tisset når jeg står op kl6.... jeg ringer helt sikkert og høre om de har en tid i morgen.. for jeg bliver da helt urolig...

• #12   1. jan 2009 kopieret fra netdyrdoktor:

symptomer på sukkersyge:
    * Øget drikkelyst og tissetrang
    * Vægttab trods øget appetit
    * Nedsat syn og grålig uklarhed i øjets linse (grå stær/katarakt)

Freja har de to første men hendes øjne fejler ingenting...

• #13   1. jan 2009 iben: ja det tænker jeg os det er, sådan er det i hvert fald med sukkersuge hos mennesker, men min stedmor er social og sundhedsassistent og hun ville prøve at tage en urinstix med til mig, hun siger man godt kan stixe urinen med dem til mennesker, men uanset hvad så ringer jeg til dyrlægen i morgen...

• #15   5. jan 2009 min hund havde det os sådan og jeg fik hende til dyrlægen og han tog en blodprøve, det viste sig heldigvis ikke at være blodsukker, han sagde bare at der findes hunde der bare godt kan lii a drikke meget vand...

• #17   5. jan 2009 jeg har snakket med dyrlæge og har været en tid i morgen af flere grunde, jeg prøvede selv at stixe hendes urin, men der var ikke andet end protein og der kan skyldes at der meget protein i hendes allergi foder.. men nu tager vi afsted i morgen da hun os taber sig selvom hun spiser som hun plejer...

• #19   6. jan 2009 så har vi været afsted, dyrlægen sys ik der var noget at bekymre sig om med hensyn til hendes tørst og tisseri, han var sikker på det var begyndende løbetid.. men det med hun kaster meget op og har dårlig mave: dyrlægen undersøgte hende og sys os hun var lidt tynd men han troede det skyldes det meget stress over jul og nytår og hun har jo os lige fået allergi og må derfor kun få sit foder og intet andet! og hun er jo en beagle, de elsker jo mad, han troede det var stress, meeen han ville lige se om hun havde feber bare for at tjekke, og det havde hun, så nu troede han mere det var en tarminfektion så nu har vi fået antibiotika og zoolac med hjem og så skulle vi ringe derud igen om 10dage...

• #20   7. jan 2009 nej han sagde at han var sikker på det var noget homonet der hang sammen med at hun måske snart sku i løbetid,... men nu sys jeg så os det blevet bedre, men der stadig ingen tegn på løbetid, hun plejer at blive meget hævet i dagene op til...

Kommentér på:
Sukkersyge?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce