{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Udstillingsline??? Bur m.m??? {{forumTopicSubject}}

hvilken line bruger I?

Og ved I hvor man kan få fat i et af de der kanvas bure der er i en ordentlig størrelse til vores "små" vovser...

Hvad størrelse skal de mindst være? det største jeg har fundet er H:75 B:75 L:95 men syntes det så noget klejnt ud til damen....

knus og savlesmasker fra sussi og sassy

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstillingsline??? Bur m.m???
  • #2   10. dec 2008 takker...ss... min sassy er nemlig ikke meget for de der rigtige udstillingsliner... hun hader dem!

-mens alm. "kvælerhalsbånd" og alm. stofhalsbånd elsker hun simpelthen!

De bure der.. de er ret dyre, er de ikke? synes jeg har set de ligger omkring 1500,- og det synes jeg er for meget, hvis jeg skal være ærlig... jeg har givet 700,- i den lokale dyrebutik, for mit metalbur, men det vejer jo en krig!

nyttigt at vide det med halsbåndet... :0) tak, det gør det jo noget nemmere at have fat i hende,uden hun gør krumspring... hæh.

• #3   10. dec 2008 Jeg vil ikke som udgangspunk ikke anbefale håndtaget, hunden skal helst kunne bevæge sig frit, fremfor at handleren skvatter over hundens lange ben.

Jeg bruger en lang tynd læderline, der laver løkke til "halsbånd".
    Svea hopper for meget op og ned hvis hun er tæt på mig.

Men mens hun var hvalp brugte jeg ikke kvæler, det synes jeg er en anelse for hårdt når de ikke er ældre. Der er ikke noget værre end at se de små hvalpe rende og hoste og hvæse for at få luft.

Mht. buret så har jeg også et "Dog Cage", det koster nogenlunde det samme som alle andre stofbure men er lidt højere. Hvis ikke du vil bruge de penge det koster, ja så har du jo dit jernbur, så må du bare bruge en sækkevogn at transportere det på.

• #4   10. dec 2008 mie... jeg bruger kvæleren fordi det er det eneste sassy gider have på normalt, når vi træner så er det stof!!!

Hun har det kun på hjemme til skiltet ikke andet såmend....

Og og det der med vil bruge på buret, så synes jeg du er en anelse "banken mig oven i hovedet" jeg har desværre ikke Rø,,, fuld af penge her op til jul....
    så jeg VIL såmend godt, men KUNNE man nu få et fra eks. Trixie i samme størrelse osv. 30% billigere så ville jeg nok hellere spare der,
    end på syge/ulykkesforsikringen på hende...
    jeg synes det er noget jeg må prioritere højest og har jeg kun til det ene p.t. så må jeg jo kigge efter billigere alternativ i bur, indtil økonomien tillader at jeg kan købe det jeg gerne vil til hende....

Fatboy Sækkeseng, læderline til udstilling, kanvasbur i største størrelse der overhovedet findes, rampe til bilen så hun ikke overbelaster sine led.... ja jegkunne blive ved og ved og ved.... hæh, men sådan er det jo når man får en ny "baby/Barn" i familien ik....man vil give dem alt det bedste i hele verden....

Så vær ikke så hård ved mig, jeg har bare ikke pengene til et kanvasbur til 1500,- ligenu... :o)

Kan man måske finde et brugt????

Og hvad er mindste højde, længde og bredde I ville anbefale.... hvad er det idelle?

Jernburet er L:120 H:105 B:95 og er lavet efter mål hos en smed, dog er det letvægt, men vejer da stadig ca. 15-20 kg.

• #5   11. dec 2008 Ingen banken i hovedet her, bare en konstatering af at det vist er prislejet, så må man vurdere om man vil bruge pengene eller ikke :o)

Du står jo ikke og mangler et bur her og nu da du har jernburet, så jeg anbefalede bare at du så fik en sækkevogn med, så du ikke skulle slæbe på det.

Jeg ved min opdrætter på et tidspunkt købte to brugte stofbure, de var annonceret på showdogs.dk mener jeg.

Jeg har set hun har et ældre stofbur stående i stalden, du kunne jo spørge om det er til salg eller i stykker, jeg kunne se i en anden tråd at du har været der.

• #6   11. dec 2008 Ang stofbur, så er det med at komme på en udstilling og så "slå til" om søndagen, for da kan man krejle med dem!!!

Jeg købte vores for 800 kr str xxxl helt ny model med go plads til stooor hanhund.

Vi bruger en tynd kæde til vores vapser, men strammer den ikke når vi løber. Så er linen løs, og hunden får en hånd under hagen som "støtte".
    Og så er der god mulighd for at hunden bevæger sig frit istedet for at de hvæser og piver og slås med handleren i ringen NASTY at se på!!!

Når vi så har stillet hunden op, sætter vi kæden bag ørerne, så den slutter til, men IKKE strammer, og bruger igen en hånd under haGEN FOR AT HOLDE HOVEDET OPPE. ikke LINEN!!!!

• #7   11. dec 2008 Hov caps-lock-amok dér!!!! ;o)

• #8   14. dec 2008 godt tip med hageholdningen,,, men synes det lyder hmmm svært at gøre mens man løber... tror sgu jeg ville falde over hende...hæhæ.

jeg har købt et kanvasbur til 899 i vores dyrehandel... ganske fint og sassy elsker det allerede.... :0D

det er ikke det helt kæmpe enorme men det passer til hende p.t. så må jeg se mig om efter et større når tid er....

takker for tipsne

vov herfra

Kommentér på:
Udstillingsline??? Bur m.m???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce